کد خبر : 70607
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

انتقاد نماینده چابهار از نحوه بومی‌گزینی آموزش و پرورش برای دانشگاه فرهنگیان

انتقاد نماینده چابهار از نحوه بومی‌گزینی آموزش و پرورش برای دانشگاه فرهنگیان

نماینده مردم چابهار در مجلس می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش مبنای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را استانی اعلام کرده است و این در حالی است که طبق قانون بر مبنای شهرستان بوده است. پیش‌بینی می‌کنم تا ۹۰ درصد دانش آموزان مناطق محروم نتوانند به دانشگاه فرهنگیان راه یابند. معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با

انتقاد نماینده چابهار از نحوه بومی‌گزینی آموزش و پرورش برای دانشگاه فرهنگیان

نماینده مردم چابهار در مجلس می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش مبنای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را استانی اعلام کرده است و این در حالی است که طبق قانون بر مبنای شهرستان بوده است. پیش‌بینی می‌کنم تا ۹۰ درصد دانش آموزان مناطق محروم نتوانند به دانشگاه فرهنگیان راه یابند.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نحوه پذیرش دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان در استان سیستان و بلوچستان گفت: وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید تیر خلاصش را بر پیکر منابع انسانی مناطق محرم زد. وزارت آموزش و پرورش در دفترچه کنکور امسال برای دانشگاه فرهنگیان بر خلاف سال‌های گذشته بومی گزینی را بر مبنای استان انتخاب کرده است.
نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به رویه بومی‌گزینی گذشته در استان گفت: در گذشته اولویت پذیرش با شهرستان بوده است. فاصله بین شهرستان‌ها در سیستان و بلوچستان به لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی آموزش زیاد است. متأسفانه امسال علی رغم وجود قانون مشخص و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص جذب منابع انسانی، وزارت آموزش و پرورش مبنای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را استانی اعلام کرده است.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: رقابت بین دانش آموزی که مرکز استان با بیشترین امکانات تحصیل می‌کند با کسی که در روستاهای دورافتاده درس می‌خواند چگونه است؟ اقدام اخیر آموزش و پرورش همه مبانی عدالت آموزشی را زیر سوال خواهد برد.
بومی گزینی نادرست، علت کمبود معلم در مناطق محروم
وی با استناد به جلسه نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با وزیر آموزش و پرورش گفت: معاون‌ حقوقی وزارت آموزش و پرورش با حرف‌های ما موافق بودند اما مدیران نشان دادند که هیچ دغدغه‌ای در زمینه بومی گزینی صحیح ندارد. یکی از دلایل کمبود معلم در مناطق محروم این است که نیروها ماندگار نیستند و معمولا از شهرستان‌های دیگر می‌آیند. مثلا نیروی توانمندی که از زاهدان به روستاهای دشت یاری می‌آید پس از مدتی جابه جا می‌شود و مشکلات بر قوت خود باقی خواهد ماند.
سعیدی همچنین پیش‌بینی کرد که تا ۹۰ درصد دانش آموزان مناطق محروم نتوانند به دانشگاه فرهنگیان راه یابند.
نماینده مردم چابهار در پایان گفت: دغدغه ما در مورد بومی گزینی این نیست که ما نیروهای ناتوان و بی‌کیفیت را بگیریم. بسیاری از دانش‌آموزان توان کسب حداقل تراز ۶ هزار و ۵۰۰ را دارند اما طبیعی است که در رقابت با دانش آموزان مناطق برخوردار شانس کمتری برای پذیرش داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها