نماد سایت خبر روز

برآورد خسارات نهایی پس از پایداری شرایط حادثه اسلام قلعه

برآورد خسارات نهایی پس از پایداری شرایط حادثه اسلام قلعه

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از مداوای هفت مصدوم حادثه اسلام قلعه افغانستان در ایران خبر داد و گفت: مفقودی ایرانی تا کنون نداشته‌ایم و باید تا شرایط پایدار صبر کنیم و سپس میزان خسارات نهایی را برآورد نماییم.

محسن نجات در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملیات امدادرسانی نیروهای ایرانی به انفجار گمرک مرزی اسلام قلعه افغانستان، اظهار کرد: ۳۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی با نیروهای آموزش دیده در مرز حضور دارند که شب گذشته ۲۶ دستگاه جهت اطفاء حریق به آن طرف اعزام شدند و ۱۰ دستگاه جهت پشتیبانی در مرز ایران قرار داشتند.

وی درباره پایان عملیات امدادرسانی خاطرنشان کرد: کماکان اعزام نیرو به محل انفجار ادامه دارد و احتمالا تا پایان امشب یا صبح فردا، عملیات نهایی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری درباره انتشار خبری مبنی بر سوختن ۷۰ کامیون ایرانی در حادثه افغانستان عنوان کرد: این خبر موثق نیست و چنین چیزی را تا الان تایید نمی‌کنیم. باید صبر کنیم تا شرایط پایدار، آمار موثق شود و سپس میزان خسارات نهایی را برآورد و اعلام کنیم.

نجات در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا تا کنون مراجعه‌ای از خانواده‌های ایرانی مبنی بر مفقودی اعضاء خانواده‌شان وجود داشته است، گفت: خیر تا این لحظه اعلام مفقودی نداشته‌ایم.

وی مطرح کرد: طبق نظر اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تا کنون هفت مصدوم از حادثه اسلام قلعه برای مداوا به ایران آورده شده که ۶ تبعه ایرانی و یک افغانستانی بوده‌اند.

منبع:ایسنا

خروج از نسخه موبایل