کد خبر : 176448
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

برگزاری مجازی آزمون جبرانی اصلح دانشجومعلمان در ۱۲ اسفند ماه

برگزاری مجازی آزمون جبرانی اصلح دانشجومعلمان در ۱۲ اسفند ماه

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان از برگزاری آزمون جبرانی اصلح به صورت مجازی در روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، رضا کچوئیان، از برگزاری آزمون جبرانی مهارت آموزان ماده ۲۸ روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری به صورت مجازی خبر داد و تصریح کرد: مهارت آموزانی

برگزاری مجازی آزمون جبرانی اصلح دانشجومعلمان در ۱۲ اسفند ماه

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان از برگزاری آزمون جبرانی اصلح به صورت مجازی در روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا کچوئیان، از برگزاری آزمون جبرانی مهارت آموزان ماده ۲۸ روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری به صورت مجازی خبر داد و تصریح کرد: مهارت آموزانی که پودمان‌ های آموزشی و سایر مؤلفه‌ ها را با موفقیت گذرانده باشند از نظر معاونت آموزشی مجاز به شرکت در آزمون کتبی هستند.

وی از قبولی تعداد ۵۲۹ نفر دیگر از مهارت آموزان شرکت کننده در آزمون برگزار شده ۲۱ آذر ماه گذشته سخن گفت و افزود: ارسال و دریافت نمرات جدید کارآموزی و مولفه فرهنگی این افراد تایید کننده کسب حدنصاب نمره و قبولی در آزمون است.

کچوئیان، کسب حدنصاب نمرات و معدل پودمان ‌های آموزشی را برای مهارت آموزان لازم و ضروری خواند و گفت: افرادی که موفق به کسب حدنصاب لازم نمره ۶۵۰ در مجموع ۳ مولفه نشده اند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، در خصوص چگونگی برگزاری آزمون جبرانی مهارت آموزان ماده ۲۸ اظهار کرد: مؤلفه کتبی جبرانی اصلح به صورت برخط و در محیط آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان بر اساس پروتکل اختصاصی آزمون ‌های مجازی مرکز سنجش دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی، برگزاری این آزمون را در رشته ‌های مختلف شامل حدود ۷۰ سؤال‌ چندگزینه‌ای دانست و افزود: محتوای آزمون متشکل از محتوای پودمان ‌های آموزشی یا محتوای الکترونیکی تولید شده توسط دانشگاه برای پودمان ‌های تحصیلی مبتنی بر برنامه درسی دوره یکساله مهارت آموزی و اسناد مرتبط هر رشته شامل کتاب‌ های درسی وزارت آموزش و پرورش، کتاب های راهنمای معلم در رشته‌ های آموزش ابتدایی و متوسطه و همچنین اسناد و آیین نامه ‌های مربوط به سایر رشته‌های استخدامی است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به برنامه درسی و مصوبات شورای دانشگاه فرآیند اصلح را مشتمل بر سه مؤلفه تدریس عملی، فرهنگی و کتبی دانست و افزود: مولفه کتبی دارای ۴۵۰ امتیاز و تدریس عملی و مولفه فرهنگی نیز هر کدام به طور جداگانه برخوردار از ۲۷۵ امتیاز است.

کچوئیان، شرط قبولی اصلح در مرحله جبرانی را موفقیت آمیز گذراندن دوره­ ها و کسب ۶۵ درصد نمره کل آزمون از مجموع سه مولفه اعلام کرد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، آزمون جبرانی اصلح اسفند ماه سال جاری را شامل ۷۰ سؤال و در چهار بخش تحلیل اخلاقی – تحولی، دانش موضوعی، دانش تربیتی و دانش تربیتی – موضوعی عنوان و یادآور شد: مؤلفه چندگزینه ‌ای آزمون، همچون سال‌ های گذشته طراحی شده است.

مسئول برگزار کننده آزمون اصلح، تصریح کرد: با توجه به شرایط آزمون جاری، مؤلفه عملکردی، به جای سؤالات تشریحی دارای سؤالات چندگزینه‌ای تحلیلی و سناریو محور خواهد بود.

وی، مجموع سؤالات در بخش تحلیل اخلاقی – تحولی را در قالب توانایی تحلیل موقعیت‌ تربیتی، اخلاقی و حل تعارض اخلاقی با توجه به حقوق، تکالیف و اسناد تحولی بر مبنای دروس مشترک دوره مهارت ‌آموزی ۱۵ سؤال، شامل ۱۰ سؤال چندگزینه ‌ای عادی و سناریو محور کوتاه و یک سناریوی بلند تربیتی با ۵ سؤال موقعیت محور ذکر کرد و گفت: سؤالات در بخش دانش موضوعی نیز در قالب محتوای کتاب ‌های درسی در رشته ‌های آموزش ابتدایی و متوسطه با تأکید بر کتاب ‌های درسی نونگاشت و یا برنامه درسی و آیین نامه ‌های مرتبط با سایر رشته ‌های استخدامی، شامل ۲۰ سؤال چند گزینه‌ای عادی و سناریو محور کوتاه طراحی شده است.

کچوئیان، در ادامه سؤالات در بخش دانش تربیتی را شامل دانش روانشناختی، آزمون ‌سازی، فنون و روش ‌های تدریس و کلاس درس از محتوای تولید شده برای پودمان ‌های دوره مهارت‌آموزی عنوان کرد و افزود: تعداد سؤالات در این بخش شامل ۱۰ سؤال چند گزینه‌ای عادی و سناریو محور کوتاه است.

مسئول برگزار کننده آزمون اصلح، تکیه بر دروس آموزشی دوره مهارت‌آموزی و محتوای کتاب‌ های راهنمای معلم و یا اسناد مرتبط با رشته تخصصی، شامل سنجش توانایی طراحی و تحلیل برنامه کلاسی، توانایی طراحی و ارزیابی فرصت ‌های یادگیری، توانایی طراحی و نقد سنجش یادگیری، طراحی تکالیف، تحلیل تدریس، رفع بدفهمی‌ و توانایی طراحی و نقد مدیریت کلاس به فراخور رشته تحصیلی را محور سؤالات آزمون جبرانی اصلح در بخش دانش تربیتی – موضوعی معرفی و اظهار داشت تعداد سؤالات در این بخش ۲۵ سؤال، شامل ۱۵ سؤال چندگزینه‌ای عادی و سناریو محور کوتاه و دو سناریوی بلند از موقعیت کلاسی و مدرسه‌ای مرتبط با رشته تحصیلی و ۱۰ سؤال موقعیت ‌محور است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، حدود ۲۵ سؤال آزمون را از نوع چند گزینه ‌ای عادی در سطوح شناختیِ دانش، درک و کاربرد دانست و تصریح کرد: ۳۰ سؤال آزمون در قالب سناریوهای کوتاه و ۱۵ سؤال نیز در قالب سه سناریوی موقعیت‌ محور بلند در سطوح شناختی بالاتر و مبتنی بر تحلیل، استدلال، تصمیم‌گیری و نقد ارائه خواهد شد.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، خطاب به مهارت آموزان شرکت کننده در آزمون جبرانی اصلح اسفند ماه سال جاری با اعلام شماره تلفن های ۸۷۷۵۱۲۴۸ و ۸۷۷۵۱۴۰۸ – ۰۲۱ تنها حوزه پاسخگو به سؤالات را مرکز سنجش معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان دانست و تاکید کرد: اتخاذ هرگونه تصمیم و تغییر در راستای اجرای مؤلفه کتبی جبرانی اصلح از طریق نشانی https://cfu.ac.ir/marzyabi اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان کچوئیان، در پایان نشانی اینترنتی اعلام شده را به عنوان مرجع رسمی اصلح برای کسب آگاهی مهارت آموزان از اطلاعیه ‌های مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان معرفی و از مهارت آموزان خواست اخبار و اطلاعیه های مرتبط با آزمون جبرانی اصلح را از طریق پرتال دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش و خبرگزاری های معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها