کد خبر : 71748
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر

ایسنا/خراسان شمالی مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی تا بیست و پنجم شهریور تمدید شد. به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل  گفت: با توجه به تقاضا و درخواست های بسیار از استان

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر

ایسنا/خراسان شمالی مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی تا بیست و پنجم شهریور تمدید شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل  گفت: با توجه به تقاضا و درخواست های بسیار از استان های مختلف  در راستای مهلت برای تولید آثار به جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، فرصت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۵ شهریور تمدید شد و  جشنواره نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

ابوالحسن حیدری شناسایی هنرمندان کوچ نشین و روستایی و انگیزش آن ها به درج قاب های بی واسطه از پیرامون، نمایش پستی ها و بلندی های توامان زندگی کوچ نشینی و روستایی و دگرگون سازی خوی تماشاگر ایرانی به پهنای این سرزمین کهن با بهره مندی از دوربین های مردم را از اهداف برگزاری این رویداد هنری برشمرد و تصریح کرد: جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر در دو بخش سینمای ملی  و ویژه برگزار می‌شود.

وی نبرد با ویروس- روستایی و کوچ نشین، پزشک و پرستار، خانواده و عشق-گام های، خستگی ناپذیر، از کوچ تا کوچ- نگاهی ژرف بر مراد سفر و بررسی مقایسه ای جا به جایی خانه کوچ نشین با کوچنده از وطن و  رنگ زندگی- ایران، خانه باستانی نژادها، زبان ها و فرهنگ های گوناگون را از موضوهات بخش مسابقه سینمای ملی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بومی بودن موضوع و تشویق روستائیان و عشایر به تولید فیلم از وقایع زندگی روزمره، در این بخش جایزه ویژه به ۳ فیلم نو آفرین تجربی از فیلم ساز روستایی و یا عشایر کشور تعلق می گیرد.

وی یادآور شد: فیلمسازان میتوانند آثار خود رو به آدرس استان خراسان شمالی – شهرستان بجنورد – میدان مادر – خیابان تربیت – جنب مجتمع فرهنگی و هنری گلشن – دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم کوتاه عشایر و روستا ارسال کنند.

منبع:ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها