کد خبر : 71699
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

تکمیل خلاءهای علمی و پژوهشی مهم‌ترین مولفه جهاددانشگاهی

تکمیل خلاءهای علمی و پژوهشی مهم‌ترین مولفه جهاددانشگاهی

  فرماندار لاهیجان گفت: از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار در نگاه جهاددانشگاهی، تولید علم و اندیشه ورزی، تکمیل خلاءهای علمی و پژوهشی موجود و بهره‌گیری از توانمندی‌های نخبگان علمی جامعه است که این نهاد می‌تواند با تمرکز بر موارد مذکور به رشد و تقویت باورمندی‌های خود نائل شود. یونس محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره

تکمیل خلاءهای علمی و پژوهشی مهم‌ترین مولفه جهاددانشگاهی

  فرماندار لاهیجان گفت: از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار در نگاه جهاددانشگاهی، تولید علم و اندیشه ورزی، تکمیل خلاءهای علمی و پژوهشی موجود و بهره‌گیری از توانمندی‌های نخبگان علمی جامعه است که این نهاد می‌تواند با تمرکز بر موارد مذکور به رشد و تقویت باورمندی‌های خود نائل شود.

یونس محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از مواهب علمی انقلاب اسلامی بوده که بحمدلله ما شاهد آثار رویکردی این نهاد انقلابی در عرصه‌های پژوهشی، فناورانه و آموزشی در جهت رشد و توسعه علوم فنی، دانشگاهی، پزشکی و انسانی هم در کشور و هم در استان بوده‌ایم.

فرماندار شهرستان لاهیجان افزود: جهاددانشگاهی با اتکا به پشتیبانی و حمایت مسئولان و با نیروهای متخصص در حوزه‌های متنوع و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود می‌تواند نقش موثر و کارآمد خود را به خوبی ایفا کند.

وی گفت: از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار در نگاه جهاددانشگاهی، تولید علم و اندیشه ورزی، تکمیل خلاهای علمی و پژوهشی موجود و بهره‌گیری از توانمندی‌های نخبگان علمی جامعه است که این نهاد می‌تواند با تمرکز بر موارد مذکور به رشد و تقویت باورمندی‌های خود نائل شود.

محمودی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی از جمله مراکز دانشگاهی نواندیش، جوان و دارای شاخصه‌های خوبی است که باید با ایجاد وفاق و همدلی با سایر مراکز آموزش عالی، اعم از داخلی و خارجی به تعمیق مناسبات خود بپردازد، تصریح کرد: این نهاد می‌تواند با حفظ و تقویت ارتباطات داخل، برونگرا هم باشد، از سوی دیگر این نهاد می‌تواند با گسترش حوزه‌ها، دفاتر و مراکز آموزشی خود، موجبات آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان، پژوهشگران، اندیشه ورزان را با مبانی و مبادی این نهاد فراهم آورد. ضرورت دارد با توجه به توفیقات اساتید این نهاد، ضمن نشر مباحث آموزشی، موجبات تحکیم اصول پژوهشی، فرهنگی، زیست محیطی، تجاری و اقتصادی و … توانمندی‌های خود را به افکار عمومی به طور اعم و اخص بنمایاند.

فرماندار شهرستان لاهیجان بیان کرد: بدون شک می‌توان با تعامل، هم‌گرایی، هم‌سویی با مراکز اجرایی و دانشگاهی و با برگزاری جشنواره‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر ارتباطات را بیش از پیش فراهم کرد و باتوجه به وظایف عدیده و نوع انتظارات مدون، مسئولان اجرایی این نهاد می‌توانند در کشور و استان بیش از پیش، در راستای تحکیم و تعمیق مناسبات علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی برای رونق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هایی که مقام معظم رهبری آن را مورد تاکید و تصریح قرار داده‌اند، گام‌های مثبت و موثری بردارند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها