با ما همراه باشید

اجتماعی

خزعلی: بدنبال عدالتی فراتر از “عدالت جنسیتی” هستیم

منتشر شده

در

خزعلی: بدنبال عدالتی فراتر از "عدالت جنسیتی" هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با اشاره به اثرات افسردگی بر خودکشی دختران در برخی استانها، گفت: بعضی وقتها برخی چیزها بزرگ می‌شود، تبلیغات دشمن بر روی خانمها است که کوچکترین مطلبی را بزرگنمایی می‌کنند، حتی در برخی مناطق آمار خودکشی پسران بیشتر از دختران و یا در برخی سالها بیشتر از دختران بوده است از این رو اعتباراتی را برای تجهیز مدارس و مهارت آموزی دختران گرفته‌ایم تا افسردگی و بی‌ثمر بودن از دختران گرفته شود، البته این مسائل برای پسران هم مطرح است و باید بر روی آن کار شود.

 انسیه خزعلی در نخستین نشست خود با دانشجویان که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا و در همین دانشگاه برگزار شد، آسیب‌های پیرامون زنان سرپرست خانوار را از آسیب های جدی دانست و اظهار کرد: به دنبال رفع این آسیب‌ها هستیم. به تعبیر رهبری این زنان عائله حکومت اند و ما در برابر آنها مسئولیت داریم. گاهی علت افزایش زنان سرپرست خانوار به افزایش سن ازدواج و تجرد قطعی باز می‌گردد و البته موارد متعددی در این امر دخیل است.
وی ادامه داد: برنامه برای این زنان باید عزت مندانه باشد. پیگیر هستیم که اگر بودجه دولت اجازه دهد این زنان را بیمه کنیم حتی اگر نتوانیم همه آنها را بیمه کنیم، زنان سرپرست خانوار دارای چند فرزند در اولویت بیمه قرار گیرند و حتی زنان خانه‌دار هم از ین بیمه استفاده کنند. بیش از یک و نیم میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و اگر اینها را بیمه کنیم کار بزرگی کرده‌ایم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره مطالبی که پیرامون کم بودن حقوق زنان نسبت به مردان در مشاغل مطرح می‌شود، اظهار کرد: اگر کم بودن حقوق زن نسبت به مرد مگر در حق اولاد و نفقه که هزینه منزل بر عهده مرد است را جایی دیدید، به من منتقل کنید. 
خزعلی در بخش دیگر سخنان خود درباره لزوم حضور زنان ایرانی در عرصه‌های بین الملل با بیان اینکه خیلی حرف برای جهان داریم، تصریح کرد: متاسفانه در سطح بین الملل همیشه مورد تهاجم بوده و حالت تدافعی گرفته‌ایم و این در حالی است که ما مطالبه گر  و طلب کار از غرب هستیم چراکه خیلی از حقوق زنان و کودکان در جهان پایمال می‌شود اما در مورد ما سعی کرده‌اند شبهه‌هایی در مورد زن مسلمان وارد کنند، در این راستا نیازمند کارهای خیلی خوب هنری به زبان روز هستیم.
 
طرح پیشنهاد تبدیل معاونت زنان به وزارتخانه
 
خزعلی در خصوص پیشنهاداتی که برای‌ تبدیل معاونت امور زنان و خانواده به وزارت خانه بیان می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم آنچه بهتر است رخ دهد. وزارتخانه شدن به گونه‌ای محدود شدن هم هست. با وزارت خانه شدن، بودجه خاص برای مسائل زنان پرداخت می‌شود در حالی که مسائل زنان در خیلی از وزارتخانه‌ها اعم از وزارت کار، آموزش و پرورش، ارشاد و… وجود دارد و این محدود شدن ممکن است نتواند آن حرکت را آنجام دهد؛ مهم تر آنکه معاونت زنان و خانواده باید بازوهای اجرایی قوی پیدا و نظارت قوی و برنامه ریزی برای پیگیری اجرا داشته باشد و دائما از تمام وزارت خانه‌ها به منظور اجرا برنامه دریافت و رصد کند. پیشنهاد وزارتخانه شدن این معاونت هست و باید بررسی شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به دانشجویانی که مطرح کردند بعضا به فعالان حوزه زنان و خانواده انگ فمینیستی می‌زنند، اظهار نشان کرد: چارچوب ما مشخص و از سوی دیگر برداشتها متفاوت است. ما نظرات امامین انقلاب را برای برنامه‌های خود مد نظر  قرار می‌دهیم. این در حالی است که بعضا سلیقه‌های ما است که رنگ اسلامی به کارها می‌دهد و باید از آن پرهیز کرد.
وی در ادامه با اشاره به سخنان پیشین خود درباره شرط وکالت در طلاق هنگام ازدواج و سخنانش درباره کودک همسری و لزوم بلوغ برای ازدواج و از سوی دیگر برداشت‌های متفاوتی که از این سخن شده بود، گفت: هدف من این بود که بحث جامعی درباره دختران باید در نظر داشته باشیم و آن “بلوغ” است تا فرد بتواند عهده‌ادر خانواده باشد. در مورد حق طلاق نیز، یادم هست این مطلب را در مدرسه فیضیه از امام شنیدم که دوست داشتم حرف امام را برای خود اجرا کنم.
خزعلی بحث‌های حقوقی زنان را بسیار مهم دانست و یادآور شد: رییس قوه قضاییه، اژه‌ای نگاه مثبتی در اینباره دارند ما هم پیگیری می‌کنیم. مقام معظم رهبری بر موضوع “عدالت” خیلی تاکید دارند و گفتند پیوست عدالت برای تمام قوانین باید باشد. عدالت در اسلام اصل است و قوانینی را که به گونه ای ظلم به زن و کودک باشد باید اصلاح کرد. ما “عدالت فراگیر” یعنی چیزی فراتر از عدالت جنسیتی را مد نظر داریم که تمام اعضای خانواده را فرا گیرد و ما حتی وظیفه داریم در برابر ظلم به مرد هم بایستیم و هیج فرقی بین زن و مرد در این راستا نیست. کارگروه حقوقی ما پیگیری این مطالب است.
 
معاونت زنان، تشریفاتی و قدرت اجرا ندارد 
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اهداف کلی در معاونت امور زنان و خانواده، تصریح کرد: سیاست زدگی به شدت در این معاونت حاکم بوده است و یکی از اشکالات جدی معاونت، تشریفاتی بودن و نداشتن قدرت اجراست. نمی‌گویم این معاونت باید اجرا کند اما می‌تواند از نظر نظارت بر اجرا و پیگیری اجرا خیلی قوی تر باشد و بازوهایی در اجرا داشته که از این طریق تاثیر سیاست های خود را ببینید و پیگیری کند. تلاشمان این است که ترمیم در مباحث زنان داشته باشیم. آسیب های زنان و خانواده کم نیست و حداقل باید آنها را کنترل و در مرحله بعد ترمیم کرد. اینکه بگوییم کاملا این آسیب‌ها از بین برود شاید شعار و آرمانی باشد. در مرحله باید بعد ارتقاء در سطح زن و خانواده با شاخص‌هایی که تعریف خواهیم کرد، داشته و با نگاه الگوی سومی که برای زن تعریف شده و  سبک زندگی ایران اسلامی که برای خانواده تعریف شده است و خیلی از آنها کمرنگ شده، پیش رویم و سپس برای رسیدن به جایگاه آرمانی و تعالی گام برداریم.
 
۱۶ سال گذشت؛ قانون تسهیل ازدواج اجرا نمی‌شود 
 
خزعلی در ادامه به لزوم توجه به زنان ورزشکار نیز تاکید کرد و گفت: به زنان ورزشکار ما باید بسیار بیش از این‌ها بها داده شود. در دیداری که سر زده به خدمت خانم هاشمیه داشتم متاثر شدم که چرا زن ورزشکار ما نباید در شرایط مناسبی زندگی کند؟، متاسفانه ستاد ملی زن و خانواده فعال نبوده و این از مطالبات رهبری است. قوانین کمی در این زمینه نداریم اما اجرا نمی‌شود. برای نمونه قانون تسهیل برای ازدواج و صندوق ازدواج جوانان ۱۶ سال پیش تصویب و اجرا نشده؛ اگر بتوانیم همان قوانین موجود را اجرا کنیم خیلی جلو هستیم. شاید اینکه رییس جمهوری احساس وظیفه برای ورود به مرحله اجرا کردند وجود همین عدم فعل ها در زمینه اجرا بود که قوانین  به مرحله اجرا آورده نمی‌شد و امیدواریم برخی موارد را اجرایی کنیم.
خزعلی با بیان اینکه رئیس جمهوری تاکید کردند برنامه جامعی برای کاهش آسیب های زنان و خانواده داشته باشیم، با اشاره به دیدارهای اخیر خود در استانها، ادامه داد: متاثر شدم چرا برخی زنان و جوانان و کودکان در وضعیت مناسبی نباشند؟، این دردها به شدت متاثر می‌کند اما اگر همگان به میدان آیند  تا حدود زیادی می‌توان اینهارا رفع کرد. خواهش دارم همه با هم به میدان آیند چراکه دشمن از راه اقتصاد و ناامید کردن و… در صدد است جامعه را از درون خالی کند.
وی دولت سیزدهم را دولتی مردمی دانست و این را هم گفت که دولت مردمی باید به واسطه مردم در اجرا حاضر شود و مردم باید مجری، منتقد و هم راه دولت باشند.
 
بسیاری از عدم ازدواجها به دلیل مسائل فرهنگی رخ می‌دهد 
خزعلی با تاکید بر اینکه الگوی ارائه شده برای زن مسلمان ایرانی باید در دسترس و قابل وصول باشد تصریح کرد: نباید دختران را تنها برای قالب خانواده تعریف کنیم. ممکن است برای برخی شرایط ازدواج پیش نیاید، دنبال راهکار هستیم اما فکر می‌کنیم راهکار آن مادی نیست. اینکه وام جهیزیه و مسکن و..  پرداخت کنیم راه حل نیست، خیلی از عدم ازدواجها به دلیل مسائل فرهنگی است. همچنین بخش عمده‌ای مربوط به مردان است و در این راستا باید کار جدی فرهنگی برای مردان انجام شود. تعداد مردان دهه ۶۰ کم نیست اما ازدواج در سنین بالا از آسیب‌هایمان است که در جمعیت نیز اثر گذار است.
منبع: ايسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

زن چگونه میتواند وکالت طلاق را از مرد بگیرد؟

منتشر شده

در

توسط

زمانیکه زوجه با داشتن وکالت در طلاق برای طلاق اقدام می‌کند، دو راهکار وجود دارد. زوجه خودش بدون تسلط بر قوانین و مقررات مربوط به شرایط طلاق با استفاده از حق طلاق اقدام کند یا از مشاوره و وکالت وکیل متخصص طلاق بهره‌مند شود.

حق طلاق یا وکالت طلاق زوجه

برطبق ماده 1133 قانون مدنی، حق طلاق با زوج است. اما مرد می‌تواند حق طلاق را به زوجه خود یا شخص دیگری وکالت دهد. به این حق، حق طلاق گفته می‌شود. در صورتیکه مرد به زن وکالت بلاعزل در طلاق دهد، حق طلاق مرد محفوظ است و زوج نیز می‌تواند برای طلاق اقدام نماید. گرفتن حق طلاق زوجه از مرد شامل موارد ذیل است:

وکالت حق طلاق

وکالت حق طلاق از طرف مرد به زن در دو صورت انجام می‌شود.

مورد اول زمانی است که حق طلاق به عنوان شرط ضمن عقد در سند ازدواج دائم قید شود.

مورد دوم این است که مرد به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه و وکالت در طلاق را به زوجه یا شخص دیگر اعطا کند. در صورتیکه مرد در خارج از کشور باشد، برای دادن حق طلاق به همسرش و یا شخص دیگر باید به وسیله سامانه میخک و مراجعه به سفارت یا کنسولگری ایران در کشور مربوطه حق طلاق را در ایران واگذار نماید. مرد می‌تواند علاوه بر زوجه حق طلاق را به هرشخص ثالثی اعطا کند. وکالت در طلاق باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود.

حق طلاق و مطالبه مهریه

حدود اختیارات در حق طلاق تعیین می‌شود. مثال، مرد می‌تواند حق طلاق را در صورت بخشش مهریه زوجه به وی اعطا کند.

سوالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که در حق طلاق به زن مهریه تعلق می‌گیرد؟

تعلق مهریه به زن بستگی به حدود اختیارات وکیل در وکالت زوجه دارد. در صورتیکه وکالت در طلاق در سند ازدواج دائم ثبت شده باشد، مرد نمی‌تواند این وکالت را عزل نماید. اما وکالت در طلاقی که در دفتر اسناد رسمی ثبت شود، می‌تواند شامل وکالت بلاعزل، قابل عزل و مدت‌دار باشد. انتخاب نوع وکالت با مرد است.

مزیت وکالت طلاق برای زن

در صورتیکه وکالت در طلاق به زوجه داده شود، زن تمام مراحل طلاق را بدون حضور مرد به وسیله وکیل دادگستری با طلاق توافقی انجام می‌دهد.

یکی از سوالات مهم در بحث وکالت در طلاق این است که آیا زن می‌تواند حق وکالت طلاق را به همسر خود واگذار کند؟ زوجه می‌تواند وکالت در طلاق را در دفتر اسناد رسمی به همسرش و تمام اختیارات در مورد قید زوجیت و بذل مهریه را به وی وکالت دهد. یکی از مشکلات در اعطای وکالت به مرد از طرف زن این است که برای آزمایش بارداری و تست بکارت باید زوجه خود حضور داشته باشد.

شرایط وکالت طلاق زوجه

وکالت طلاق زن مشروط یا معلق است. وکالت در طلاق زوجه مطلق نیست و روند مراحل آن مانند طلاق به سرعت انجام نمی‌شود.

زن باید در دادگاه خانواده ثابت کند که شروط سند وکالت تحقق یافته است و در این حالت می‌تواند از وکالت طلاق از طرف مرد استفاده کند. شروط چاپ‌ شده در سند ازدواج دائم وکالت طلاق مشروط می‌باشد.

در رای دادگاه تجدید‌نظر به شماره دادنامه ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۳۰۰۱۸۶۱ در تاریخ 11/10/1391 درشعبه ۲۶۱ خانواده تهران به دلیل اینکه زن حق طلاق را برای خودش شرط نمود و مرد قبول کرد، به معنای وکالت در طلاق نیست. همچنین اعطای حق طلاق باطل است. در سند ازدواج 12 شرط چاپی برای مرد وجود دارد که وکالت در طلاق مشروط به ثابت شدن این شروط است. در این صورت زن می‌تواند از حق طلاق در دادگاه خانواده استفاده کند.

اعتبار وکالت در طلاق زن بعد از رجوع

اعتبار وکالت در طلاق زن بعد از رجوع یکی از موارد مهم است. زوجه به استناد وکالت در طلاقی که از طرف همسرش داشت، گواهی عدم امکان سازس برای وی در دادگاه خانوداه صادر شد. همچنین طلاق را در دفتر طلاق ثبت نمود. اما در زمان عده طلاق، زوجین به هم رجوع می‌کنند. مرد بعد از اطلاع از اینکه طلاق بعد از رجوع نمودن زوجه رجعی می‌شود و به زن رجوع می‌کند. در این مورد بین شعب مختلف دادگاه و دیوان عالی کشور اختلاف وجود داشت. اختلاف نظر این بود که آیا وکالت در طلاق بعد از رجوع زن در عده طلاق برای وی محفوظ است؟ رای وحدت رویه‌ای در تاریخ 11/08/1395 در دیوان عالی کشور صادر شد. در این رای بیان شده است که وکالت حق طلاق برای زوجه مجددا وجود دارد و این وکالت دوباره نیز صحیح است.

وکیل متخصص طلاق

با توجه به پیچیدگی قوانین و مقررات طلاق از طرف زوجه، استفاده از وکیل متخصص طلاق در تمام مراحل طرح دادخواست طلاق از طرف زوجه امری ضروری است. سوالات و مشکلات حقوقی خود در مورد دعاوی خانواده مانند طلاق از طرف زوجه، طلاق از طرف زوج و طلاق توافقی را با وکیل متخصص طلاق در گروه وکلای هوداد مطرح نمائید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشد. همچنین اگر در رابطه با مسائل انحصار وراثت و یا شرایط تغییر نام سوالی دارید برای ارتباط با وکلای هوداد و دریافت مشاوره رایگان میتوانید به سایت sitevakil.com نمایید.

ادامه مطلب

اجتماعی

جامعه امروز احساس فقر می کند/ سفر در ایام کرونا فقر فرهنگی را نشان داد

منتشر شده

در

توسط

جامعه امروز احساس فقر می کند/ سفر در ایام کرونا فقر فرهنگی را نشان داد

 یک جامعه شناس، عدم تحقق عدالت اجتماعی را موجب ایجاد احساس فقر دانست و خاطرنشان کرد: در یک مقایسه کلی دهه ۹۰ با دهه ۶۰ درمی یابیم که قبلا همه مردم خانه نداشتند و تعداد ماشین ها کمتر بود، اما جامعه تا این حد احساس فقر نمی کرد.

دکتر رضا علیزاده در پاسخ به چیستی فقر، اظهار کرد: وقتی واژه «فقر» را به کار می بریم، در ابتدا به یک مفهوم ساده می اندیشیم که در تمام زمان ها و فرهنگ ها و ملت ها تعریف واحد دارد و آن عدم تکافوی ضروریات زندگی است.
وی با اشاره به تفاوت تعریف فقر در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، افزود: نگاه به فقر در حوزه اقتصادی بیشتر معطوف به نتایج بوده و جامعه شناسان پیامدهای اجتماعی فقر را بیشتر مد نظر قرار می دهند و منشا و منبعی که باعث شکل گیری فقر می شود را بررسی می کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه فقر اقتصادی پررنگ تر از فقر در سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: فقر فرهنگی به نداشتن دانش و سواد کافی برای برخورد با امور مختلف اجتماعی اطلاق می شود که گاهی بدتر از فقر اقتصادی است.
علیزاده، سرانه درآمدی پایین، نداشتن مسکن، عدم برخورداری از آموزش و… را جزو شاخص های فقر مطلق دانست و بیان کرد: استانداردهای متعدد و متنوعی برای تعریف فقر داریم، اما در حالت کلی فردی فقیر محسوب می شود که توانایی تامین ضروریات زندگی خودش از حوزه اقتصادی گرفته تا حوزه فرهنگی را نداشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که «چه عواملی باعث فقر می شود؟»، عنوان کرد: یکی از مهمترین علل ایجاد فقر، نابرابری اجتماعی و شکاف طبقانی، عدم سیاستگذاری مناسب اجتماعی است. در واقع تمام سیستم های حاکمیتی سعی می کنند با سیاستگذاری مناسب جامعه را به سمت جامعه عدالت محور ببرند.
این جامعه شناس، فقدان عدالت اجتماعی را یکی از علل اصلی بروز فقر در جامعه ما دانست و گفت: توزیع نابرابرانه درآمدها در جامعه می تواند به یکی از عوامل اصلی ایجاد فقر منجر شود؛ این در حالی است که شعار عدالت محوری نه تنها در منابع اعتقادی و آموزه های دینی ما وجود دارد، بلکه از منابع علمی و دانشگاهی نیز استخراج شده است.
وی عدم تحقق عدالت اجتماعی را موجب ایجاد احساس فقر دانست و خاطرنشان کرد: امروز هر فرد دارای خانه و ماشین به واسطه افزایش قیمت ها میلیاردر محسوب می شود، در حالی که در یک مقایسه کلی دهه ۹۰ با دهه ۶۰ درمی یابیم که قبلا همه مردم خانه نداشتند و تعداد ماشین ها کمتر بود، اما جامعه تا این حد احساس فقر نمی کرد.
علیزاده، با بیان اینکه ارتباط معناداری بین احساس فقر و محرومیت با تبعیض و نابرابری وجود دارد، گفت: هرچقدر در جامعه شاهد تبعیض باشیم، افراد احساس فقر بیشتری می کنند، زیرا می بینند یک عده خاص به سهولت به منابع و امکانات دسترسی دارند و از رانت های مختلف استفاده می کنند؛ همین امر موجب می شود حتی افرادی که در تامین نیازهای ضروری زندگی محتاج نیستند، خودشان را فقیر و محروم بدانند، زیرا خواسته ها و توقعاتشان با آن چیزی که در واقعیت وجود دارد تطبیق ندارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، احساس فقر را خطرناک تر از فقر دانست و اضافه کرد: فرد فقیر حتما دست به سرقت و بزهکاری و انحراف نمی زند، اما فردی که احساس فقر می کند بیشتر در معرض انحراف قرار دارد؛ به عنوان مثال شاهد سرقت های کوچک همچون کابل دزدی از افراد فقیر هستیم، اما اختلاس های بزرگ را افرادی انجام می دهند که صاحب قدرت و متصل به رانت هستند.
وی با بیان اینکه ارتباط تام و مستقیم میان فقر و ارتکاب جرم وجود ندارد، عنوان کرد: فقر بر انحرافات اجتماعی  هم اثرگذار است، یعنی هرچقدر امکان فقر در جامعه بیشتر شود، امکان سرقت و بزهکاری و اعتیاد و طلاق و… نیز بیشتر می شود. در واقع فقر پدیده ای است که موجب می شود بیشتر شاهد انحرافات و آسیب های اجتماعی باشیم.
علیزاده، با تاکید بر لزوم عدالت محور شدن جامعه برای کاهش فقر، اظهار کرد: هرچقدر امکان فقر و محرومیت و تبعیض را کمتر کنیم، جامعه سالم تر و پویاتری خواهیم داشت و خانواده ها کمتر دچار بزهکاری می شوند.
وی با بیان اینکه در کنار رفع فقر اقتصادی باید رفع فقر فرهنگی را مد نظر قرار دهیم، یادآور شد: اگرچه امروزه با افزایش افراد تحصیلکرده و بالا رفتن مدارج دانشگاهی مواجه هستیم، اما در برخی مواقع این فقر فرهنگی بروز می کند. به عنوان مثال علیرغم اعمال جریمه های سنگین و محدودیت های تردد در تعطیلات اخیر، شاهد حضور میلیونی مسافر در شهرها با وجود کرونا بودیم که نشان دهنده فقر فرهنگی است لذا نه تنها از یک طرف باید عدالت را افزایش دهیم، بلکه از طرف دیگر باید به سمت آموزش برویم تا از فقر فرهنگی فاصله بگیریم.
این جامعه شناس، رفع فقر فرهنگی و اقتصادی را نیازمند سیاستگذاری مناسب دانست و بیان کرد: باید فاصله طبقاتی را در جامعه کم کنیم تا به عدالت نزدیک شویم و همه گروه ها بتوانند از امکانات و تسهیلات مناسب به صورت برابر برخوردار باشند.
منبع: ايسنا

ادامه مطلب

اجتماعی

وزیر کشور حکم ۵ شهردار را صادر کرد

منتشر شده

در

توسط

وزیر کشور حکم ۵ شهردار را صادر کرد

وزیر کشور با صدور احکام جداگانه ای شهرداران پیشنهادی شوراهای اسلامی ۵ شهر آبادان، دزفول، قزوین، کرمان و نیشابور را منصوب کرد.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در متن احکام جداگانه وزیر کشور که برای انتصاب شهرداران آبادان، دزفول، قزوین، کرمان و نیشابور صادر شده آمده است:
“در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱-۳-۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن و بر اساس پیشنهاد شوراهای اسلامی، حسین حمیدپور به سمت شهردار آبادان، سید محمدحسن عیسی زاده به سمت شهردار دزفول، مهدی صباغی به سمت شهردار قزوین، سعید شعرباف تبریزی به سمت شهردار کرمان و سیدحسن میرفانی به سمت شهردار نیشابور منصوب شدند.
با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، شایسته است با انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه ریزی دقیق، اهداف و سیاست های ذیل را محقق نمائید؛
پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی- ایرانی و گسترش نمادهای دین و اخلاق، هویت بخشی به سیما و منظر شهرها و استحکام بناها، رعایت ملاک های امانت، دینداری، کفایت و کارآمدی، شفافیت فرآیندها و شناخت گلوگاههای فساد خیز و مبارزه جدی با عوامل آن، تسهیل، تسریع و انضباط در خدمت رسانی به شهروندان و پوشش فراگیر خدمات شهری، رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری، توجه اساسی به ظرفیت جوانان و رسیدگی ویژه به امور بانوان، ایثارگران، سالمندان و معلولان، اهتمام جدی  و مسئولانه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و ارتقاء فضای سبز شهری، افزایش نشاط و فضیلت های معنوی، فرهنگی و اجتماعی، توجه ویژه به آبادانی مراکز فرهنگی و مذهبی و ترویج هنجارهای اسلامی، تکریم و حسن سلوک با مردم و جلب اعتماد عمومی، جلب مشارکت های مردمی و نوآوری و خلاقیت در ارائه خدمات و همکاری متقابل با مسئولین ملی و محلی به منظور تقویت مدیریت شهری کارآمد.
امیدوارم با استعانت از پروردگار یکتا و در ظل توجهات حضرت بقیه ا… الاعظم ارواحنا فداه و رعایت کامل قوانین و مقررات مربوط و لحاظ نمودن سیاست ها و برنامه های مصوب در تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید.”
منبع: ايسنا

ادامه مطلب

برترین ها