با ما همراه باشید

اخبار 8

دانشجویان و جریان سازی اجتماعی مهارت‌های ارتباطی

منتشر شده

در

دانشجویان و جریان سازی اجتماعی مهارت‌های ارتباطی

ایسنا/خراسان رضوی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دانشجویان به عنوان گروه مرجع می‌توانند بر روی همسالان خود به خصوص کانون‌های فرهنگی دانشجویی تاثیرگذاری بالایی داشته باشند و جریان سازی اجتماعی را در ارتباط با مهارت‌ها به وجود آورند.

دکتر معصومه ابتکار امروز ۲۰ تیرماه در وبیناری تحت عنوان «افتتاحیه طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور»، اظهار کرد: انسجام اجتماعی و مسئله‌یابی یکی از ماموریت‌های ما در حوزه خانواده است که در ارتباط با خانواده صورت گرفت. موضوع نقص در مهارت‌های ارتباطی یکی از مشکلات اصلی ماست که البته خاص خانواده‌های ایرانی نیست و در دنیا هم اختلالات ارتباطی به عنوان یک معظل برای زندگی همزیستی خانوادگی و اجتماعی مطرح می‌شود.

وی افزود: ما در این زمینه تلاش کردیم تا با دستگاه‌های اجرایی مختلف وارد همکاری شویم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنایت ویژه‌ای به این رویکرد داشت و ما در قالب طرح‌های مختلف با وزارت علوم همکاری می‌کنیم. اکنون که در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم هستیم این طرح‌ها به نتیجه و جمع‌بندی رسیده و می‌توانیم یک تاثیرگذاری را در ارتباط با اجرای این طرح‌ها مشاهده کنیم و امیدوار هستم که دولت آینده هم بتواند این طرح‌ها را استمرار دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: توجه به موضوعات مهارت‌های خوب زیستن، تفکر خلاق، ارتباطی، گفت‌وگو، تاب‌آوری اجتماعی و مهارت‌های مرتبط با تاب‌آوری در شرایط سخت و دشوار اجتماعی و اقتصادی یکی از موضوعات بسیار کلیدی و کاربردی برای جامعه کنونی ما نیز به حساب می‌آید. گروه دانشجویان به عنوان گروه مرجع می‌توانند بر روی همسالان خود به خصوص کانون‌های فرهنگی دانشجویی تاثیرگذاری بالایی داشته باشند زیرا هدف اصلی برنامه‌ هستند و تاثیرگذاری بالایی را در جمع دانشجویان و همسالان خود دارند و می‌توانند جریان سازی اجتماعی را در ارتباط با این موضوع به وجود آورند.

وی عنوان کرد: مخاطب ما در این زمینه، دانشجویان هستند و برای اینکه بتوانیم همزیستی مفیدی را در جامعه داشته باشیم و به زندگی مورد نظر خود که یک ملاک آن، شاد زیستن است و اینکه در کنار هم بتوانیم به اهداف فردی، خودشکوفایی و اهداف کلان اجتماعی دست پیدا کنیم نیاز به مهارت‌هایی داریم که شاید آموزش این مهارت‌ها باید از دوره ابتدایی و از درون خانواده آغاز شود. نسبت به این موضوع غفلت شده و ما در این دوره‌ها به طور مشخص سعی کردیم این خلاء و غفلتی که اتفاق افتاده را مورد توجه قرار دهیم و بتوانیم دانشجویان را نسبت به شناسایی توانمندی‌ها کمک کنیم تا این توانمندی‌ها در سطح فردی و اجتماعی بروز پیدا کند و  آن را در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار دهند. همچنین بتوانند از این توانمندی برای بهتر زندگی کردن، تفکر، گفت‌و گو، خوب ارتباط گرفتن، حل و فصل اختلاف و تفاوت دیدگاه به کار گیرند؛ چراکه یکی از الزامات زندگی اجتماعی محل خانوادگی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: مهم است تا بدانیم ما با چه مهارت‌هایی می‌توانیم شرایط گوناگون را مدیریت کنیم تا لزوما به خشونت، پرخاشگری و درگیری کشیده نشود و در محیط دانشجویی بتوانیم با تنوع فرهنگی و دیدگاهی گفت‌و گویی را ترتیب دهیم. موضوع گفت‌وگوی بین نسلی یکی از موضوعات مهم فعالیت‌های معاونت در این دوره بوده است. توجه به این موضوع باعث شد که بین نسل‌های مختلف، تفاوت‌های زیادی به وجود آید و ما باید این تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم و اجازه دهیم که نسل جوان در ارتباط با دغدغه‌هایی که دارد، گفت‌وگویی موثر در سطح خانواده و جامعه انجام دهد. بنابراین جامعه ما نسبت به این موضوع نیازمند است و آن را ضروری می‌داند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از کنش‌های اجتماعی شاهد این موضوع هستیم که اگر گفت‌وگو برقرار نشود، افراد دچار سوء تفاهم و دلخوری می‌شوند و حتی در سطح کلان، قهر شکل می‌گیرد و این قهر ناشی از آن اعتقادات، نگرانی‌ها، عدم تحقق مطالبات، عدم تحقق گفت‌و گو، عدم انتقال کامل مفاهیم بین دو طرف و حتی انتقال اخبار نیز می‌شود. بنابراین این موضوع محوری است و برای همه جوامع ضروری به شمار می‌رود. خوشبختانه امروز ما توانستیم در کشور تجربه خوبی نسبت به این مسئله کسب کنیم.

وی گفت: ما توانستیم دوره‌های ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی را در  ۱۰۰ نقطه آسیب‌پذیر کشور غیر از دانشگاه‌ها اجرا و تجربه آن را به وزارت علوم منتقل کنیم. همچنین در مهارت‌های خوب زیستن یک کار  مفصلی صورت گرفت و مخاطب این دوره‌ها مربیانی هستند که می‌توانند این مهارت‌ها را در گروه مخاطبان شکل دهند. ما طرح گفت‌وگوی ملی خانواده را طی چهار سال گذشته انجام دادیم و هدف اصلی از این طرح، ارتقاء مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگو در بین جوانان و خانواده‌ها است. ما این تجربیات را در اختیار وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور قرار دادیم و امیدواریم از این تجربیات استفاده شود.

ابتکار افزود: انتظار داریم که این طرح در دانشگاه‌هایی که اجرا شده استمرار پیدا کند و طرح را به مثابه نهالی ببینید که با کمک ما در دانشگاه کاشته شده و انتظار داریم که آن نهال در دستگاه‌های مختلف به نهالستان تبدیل شود. این مهارت‌ها را توسعه داده و آیندگان از این طرح، یک جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی به وجود آورند و استمرار دهند. این اقدام و برگزاری طرح سفیران فرهنگی نباید به یک دوره بسنده شود و در دولت آینده شاهد استمرار آن باشیم زیرا یک ضرورت فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی جامعه ما است و اگر به آن توجه نکنیم طبیعتا مشکلاتی را در آینده خواهیم داشت.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار 8

پیش‌بینی کاهش ۴۵ درصدی تولید گیلاس و آلبالو در خراسان رضوی

منتشر شده

در

توسط

پیش‌بینی کاهش ۴۵ درصدی تولید گیلاس و آلبالو در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۳۸ هزار تن گیلاس و آلبالو در استان از سطح باغ‌های بارور استان برداشت شود که به دلیل پدیده‌های سرمازدگی اسفند ماه ۱۳۹۹، همچنین خشکسالی و عدم تامین آب مورد نیاز به دلیل کاهش آبدهی قنوات و رودخانه‌ها در باغات مناطق کوهپایه‌ای و تنش‌های دمایی سال جاری، شاهد کاهش ۴۵ درصدی تولید این محصولات نسبت به سال گذشته هستیم.

محمد میری دراین خصوص اظهار کرد: عمده شهرستان‌های تولیدکننده این محصولات در استان شامل چناران، مشهد، طرقبه شاندیز، نیشابور، تربت‌جام  و فریمان هستند که بخش عمده سطح زیرکشت و تولید این محصولات را به خود اختصاص داده‌اند. رقم عمده گیلاس در استان تک دانه و سیاه مشهد و در آلبالو ارقام مجاری و محلی است و در کنار آن سایر ارقام نیز به صورت محدود تولید می‌شود.

پیش‌بینی برداشت ۳۸ هزار تن گیلاس و آلبالو در خراسان رضوی

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳۸ هزار تن گیلاس و آلبالو در استان امسال از سطح باغ‌های بارور استان برداشت شود که بدلیل پدیده‌های سرمازدگی اسفند ماه ۱۳۹۹، همچنین خشکسالی و عدم تامین آب مورد نیاز به دلیل کاهش آبدهی قنوات و رودخانه‌ها در باغات مناطق کوهپایه‌ای و تنش‌های دمایی سال جاری، شاهد کاهش ۴۵ درصدی تولید این محصولات نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان استفاده از ارقام پایه رویشی به جای باغ‌های سنتی و غیر اقتصادی بوده تا بتوان افزایش کیفی و کمی محصول را رقم زد.

میری عنوان کرد: آلبالو و گیلاس تولیدی در استان خراسان رضوی از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و عمده آن در این استان مصرف تازه‌خوری داشته و مازاد آن به استان‌های همجوار فرستاده می‌شود، ضمن اینکه بخشی از محصول تولیدی نیز به کشورهای روسیه، عراق، ترکیه، افغانستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: از مشکلات عمده گیلاس کاران باروری کم درختان گیلاس به خصوص رقم تکدانه مشهدی است که پیشنهاد می‌شود باغداران با اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گیلاس نسبت به جایگزینی ارقام معرفی شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح نمود:  باغداران برای کاهش خسارت نسبت به بیمه کردن باغ‌ها نزد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، تقویت درختان، استفاده از سامانه‌های ضد تگرگ، مه پاش، سیستم‌های گرمایشی و استفاده از ارقام دیرگل ومتحمل به سرما اقدام کنند.

میری گفت: در طول دوره برداشت به طور متوسط در هر هکتار ۳۰ نفرروز مشغول به کار می‌شوند که در مجموع حدود ۳۴۰ هزار نفر روز در محدوده زمانی برداشت این محصولات در سطح استان مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، وی عنوان کرد:  از جمله اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر در راستای بهبود کمی وکیفی عملکرد محصول می‌توان به (اجرای برنامه‌های اصلاحی از قبیل توصیه‌های فنی در زمینه کاشت ارقام سازگار و پرمحصول و کاشت ترکیبی ارقام در خصوص افزایش گردافشانی، استفاده از کندوی زنبور عسل همزمان باگرده افشانی در باغات گیلاس، اجرای طرح سرشاخه‌کاری در باغات قدیمی و کم‌بازده و استفاده از ارقام جدید وارداتی پرمحصول و با بازارپسندی مناسب، احداث باغات مدرن متراکم  و اصلاح و نوسازی و هرس باغات قدیمی)  اشاره کرد.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

اخبار 8

چگونه پایان نامه خود را کتاب کنیم؟

منتشر شده

در

توسط

چگونه پایان نامه خود را کتاب کنیم؟

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، کارگاه آموزشی اصول استخراج کتاب از پایان نامه را برگزار می کند.

به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی اصول استخراج کتاب از پایان‌نامه با محوریت رشته‌های علوم انسانی ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار خواهد شد. دکتر غزاله حجتی و دکتر علیرضا صالحی، مدرسان این دوره آموزشی برخط خواهند بود.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند تا ۲۵ تیرماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. ثبت نام در این دوره از طریق پست الکترونیکی به نشانی Research@isba.ir یا پیام‌رسان به شماره 09108445943 میسر است.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

اخبار 8

ادامه اکران آنلاین «تکخال» همزمان با سینماها

منتشر شده

در

توسط

ادامه اکران آنلاین «تکخال» همزمان با سینماها

تهیه‌کننده فیلم «تکخال» با اعلام فروش یک میلیاردی این فیلم در سینماها از استقبال مخاطب در اکران آنلاین می‌گوید که تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

فیلم «تکخال» که یکی از فیلم‌های اکران نوروزی سینماها بود، چند روزی است در پلتفرم‌های اینرنتی در حال اکران است و محمدحسین فرحبخش در این باره به ایسنا گفت: در روزهای گذشته اکران آنلاین «تکخال» همزمان با اکران پرده‌ای در سینماها آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد.

او با اشاره به استقبال مخاطبان اکران آنلاین افزود: نمایش فیلم در سینماها تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشته و تا وقتی سینمادارها بخواهند همچنان روی پرده خواهد بود.

به گفته فرحبخش پیش از شروع ماه محرم که تقریبا یک ماه دیگر خواهد بود، نسخه نمایش خانگی «تکخال» در ‌VOD‌ها می‌شود.

«تکخال» به کارگردانی مجید مافی یک کمدی موزیکال است که پوریا پورسرخ، سحرقریشی، شبنم قلی‌خانی، امیر کربلایی‌زاده و یوسف تیموری در آن بازی کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها