کد خبر : 71729
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

دستگاه قضایی از پاک دست ترین عناصر انسانی برخوردار است

دستگاه قضایی از  پاک دست ترین عناصر انسانی برخوردار است

مدیر کل دادگستری استان قم متذکر شد: دستگاه قضایی به لحاظ قاضی و کارمند از پاک دست ترین عناصر انسانی برخوردار است و با متخلفان این سیستم به شدت با تیغ عدالت برخورد می شود. حجت الاسلام علی مظفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه، در دادگستری استان قم

دستگاه قضایی از  پاک دست ترین عناصر انسانی برخوردار است

مدیر کل دادگستری استان قم متذکر شد: دستگاه قضایی به لحاظ قاضی و کارمند از پاک دست ترین عناصر انسانی برخوردار است و با متخلفان این سیستم به شدت با تیغ عدالت برخورد می شود.

حجت الاسلام علی مظفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه، در دادگستری استان قم برگزارشد،ضمن غرض تبریک این ایام، بیان کرد: سعی بر آن است که این هفته سیستم قضایی استان قم به ارائه گزارش عملکرد بپردازد.

وی با بیان اینکه اگر عملکرد قوه قضائیه توسط رسانه ها اطلاع رسانی نشود، اقدامات این قوه مغفول می ماند، افزود: امید می رود زمینه حضور بیشتر اصحاب رسانه در قوه قضائیه فراهم شود.

مدیر کل دادگستری استان قم، گفت: به واسطه اقدامات صورت گرفته در خصوص رسیدگی به تراکم پرونده ها، در دستگاه قضایی استان قم دیگر هیچ موردی مبنی بر اطاله دادرسی وجود ندارد؛ همچنین زمان دادرسی ها نیز به شدت کاهش یافته و  ۹۹ درصد از پرونده های رسوبی نیز مورد بررسی واقع شده اند.

مظفری با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۰۰ پرونده در دادگاه های تجدید نظر در جریان بوده که امسال این عدد به ۳۰۰ رسیده، عنوان کرد: در استان قم در تمام شعب موجودی پرونده ها زیر ۲۰۰ عدد است.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ موجودی شعب ۶۰ هزار پرونده در دادگستری بوده که امروزه موجودی تمام پرونده های استان قم تنها ۲۴هزار پرونده است.

مدیر کل دادگستری استان قم با اشاره به ۶ پرونده کثیر الشاکی اخیر، اظهار کرد: رسیدگی به این پرونده ها بسیار زمان بر و مشکل است.

وی در خصوص پرونده کلاهبرداری رضوان، خاطر نشان کرد: فرد کلاهبردار در این پرونده ۱۲۰ واحد مسکونی را به ۱۳۰۰ نفر فروخته است و دستگاه قضایی تمام اموال فرد را توقیف کرده و این پرونده در حال اجرای حکم است.

مظفری در ادامه با اشاره به پرونده گوهر ناز، اظهار کرد: این پرونده با وجود سه هزار و ۳۰۰ شاکی، در حال بررسی و فرد کلاهبردار نیز دستگیر شده است.

وی عنوان کرد: امسال پرونده های وارد شده به دادگستری ۷درصد افزایش یافته اند که مورد رسیدگی قرار گرفته که ۱۳ درصد پروندها مختوم شده اند.

مدیر کل دادگستری استان قم متذکر شد: دستگاه قضایی به لحاظ قاضی و کارمند از پاک دست ترین عناصر انسانی برخوردار است و با متخلفان این سیستم به شدت با تیغ عدالت برخورد شده است.

منبع:ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها