با ما همراه باشید

تکنولوژی

زمزمه‌های جلوگیری از واردات برخی از برندهای گوشی

منتشر شده

در

زمزمه‌های جلوگیری از واردات  برخی از برندهای گوشی

اخباری از ممنوعیت واردات برخی مدل‌های پرتقاضای موبایل به علت مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری، به گوش می‌رسد که درصورت اجرای این ممنوعیت، با توجه به سهم قابل توجه در بازار و مقرون‌به‌صرفه بودن این مدل‌ها در مقایسه با سایر برندها، مشکلاتی را در عرضه و تقاضا و تامین گوشی مورد نظر کاربران ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، نامه‌ای از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نوشته شده که درخواست تجدیدنظر در ممنوعیت مجوز ثبت سفارش برخی برندهای پرتقاضای موبایل به علت مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری را دارد. نامه‌ای که در اختیار ایسنا قرار گرفته و در این لینک قابل مشاهده است، حاکی از آن است که واردات برخی مدل‌های شیائومی در آینده ممنوع خواهد شد.

در نامه‌ای که به شرکت‌های واردکننده برای ممنوعیت واردات مدل‌های شیائومی ارسال شده، اینطور آمده که «بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، گوشی‌های موبایل واردشده به کشور، سرشماره‌های اضطراری ۱۱۰، ۱۱۵ و ۱۲۵ را به درستی مسیریابی نکرده و آن شماره‌ها را به سرشماره ۱۱۲ هدایت می‌کنند که این موضوع موجب عدم دسترسی فوری ذی‌نفعان خریدار گوشی‌های مربوطه، به سامانه‌های مرتبط با سرشماره‌های فوق و بالطبع تضییع حقوق آنها خواهد شد.»

در ادامه اینطور تاکید شده که «با توجه به موضوع فوق و با عنایت به ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تعهد ارائه‌شده توسط آن شرکت در هنگام ثبت سفارش و ترخیص، ضروری است تا آن شرکت حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ صدور این نامه، نسبت به ارائه اقدامات انجام‌شده، در راستای برطرف کردن مشکل فوق و اطلاع‌رسانی لازم به مخاطبین و سازمان اقدام کند. تا زمان احراز رفع مشکل در گوشی‌های فوق‌الذکر، ورود مجدد گوشی‌های تلفن همراه مذکور به کشور ممنوع است.»

مدل‌ REDMINOTE10، مدل REDMI9C، مدل REDMI9C، مدل REDMI9AT، مدل POCOX3، مدل REDMINOTE9 PRO از برند شیائومی، برخی از مدل‌های برند وان‌پلاس، اینفینیکس و نوکیا مشمول این نامه می‌شوند. این در حالی است که جلوگیری از واردات برند شیائومی، به عنوان یکی از برندهای مطرح و پرمصرف گوشی در ایران تبعات خود را دارد. از جمله اینکه به دلیل قیمت اقتصادی این گوشی‌ها در مقایسه با برندهای محبوب‌تری مانند سامسونگ، مصرف‌کننده نهایی که در شرایط بد اقتصادی می‌تواند با حداقل هزینه یک موبایل کارآمد تهیه کند، از این فرصت محروم خواهد شد و ناچار است برای خرید یک گوشی از برندهای دیگر، مبلغ بیشتری هزینه کند.

در نامه به رگولاتوری آمده است که شرایط تحریم‌های خصمانه علیه ایران، منجر به قطع ارتباط مستقیم با برندهای اصلی موبایل شده و برندهای مطرح به جهت این تحریم‌ها و استفاده از برخی قطعات و تکنولوژی‌های آمریکایی، امکان مذاکره با فروش باواسطه یا بی‌واسطه به ایران را ندارند و بازرگانان با روش‌های بسیار سخت و پیچیده با دور زدن تحریم‌ها نیاز مصرف‌کنندگان را تأمین می‌کنند که عملا امکان درخواست تغییرات نرم‌افزاری در حال حاضر وجود ندارد.

همچنین طبق آمار انجمن واردکنندگان موبایل اتاق بازرگانی ایران، طی بازه زمانی تیرماه ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰، تعداد ۸ میلیون و ۴۷ هزار دستگاه موبایل با برند سامسونگ در مقابل چهار میلیون و ۵۹۱ هزار دستگاه گوشی شیائومی وارد کشور شده است که این آمار، سهم ۴۶ درصدی سامسونگ در برابر سهم ۲۶ درصدی شیائومی را نشان می‌دهد. این یعنی ممنوعیت واردات شیائومی، تعادل بازار را نیز به هم می‌زند و عدم تامین این میزان تقاضا در بازار باعث به‌هم خوردن نظم عرضه و تقاضا می‌شود.

انجمن واردکنندگان در نامه به رگولاتوری، پیشنهادهایی در راستای حل این مشکل به جای ممنوعیت واردات ارائه کرده است، از جمله دریافت تعهد از بازرگانان برای نصب برچسب روش شماره‌گیری صحیح سرشماره‌های اضطراری و اطلاع‌رسانی مناسب در شبکه‌های فروش و شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها برای آگاه‌سازی مصرف‌کنندگان و همچنین مذاکره و تعامل با سامانه همتا و تصویب کمیته راهبری رجیستری برای ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده پس از فعال‌سازی مدل‌های مذکور با هدف آگاه‌سازی مردم از روش شماره‌گیری صحیح این شماره‌ها تا زمان لغو تحریم‌ها.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکنولوژی

زاکربرگ رکورددار هزینه امنیت شخصی شد

منتشر شده

در

توسط

زاکربرگ رکورددار هزینه امنیت شخصی شد

هزینه حفاظت از مدیران برجسته فناوری با وجود قرنطینه کرونا که سفرها را متوقف کرده، همچنان سر به فلک می کشد و مدیرعامل فیس بوک رکوددار هزینه‌هایی است که سال میلادی گذشته برای امنیت شخصی مدیران فناوری انجام گرفت.

 بررسی هزینه‌های امنیتی غولهای فناوری سیلیکون ولی نشان می‌دهد که این شرکت‌ها سال میلادی گذشته جمعا ۴۶ میلیون دلار برای حفاظت شخصی مدیران ارشدشان هزینه کردند. از میان این مدیران، هزینه امنیت شخصی مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک به تنهایی ۲۳.۴ میلیون دلار شد که در مقایسه با ۲۰.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش داشت. این شرکت افزایش هزینه را به پروتکل‌های جدید مربوط به همه گیری کووید ۱۹ و حفاظت بیشتر در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت داد.

از این نظر زاکربرگ با فاصله زیادی از سایر چهره‌های شاخص همردیف خود قرار گرفت. در مقایسه، جف بزوس، موسس آمازون و پولدارترین مرد جهان تنها ۱.۶ میلیون دلار برای امنیت شخصی هزینه کرد. شریل سندبرگ، مدیر عملیاتی فیس بوک با هزینه ۷.۶ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۰ در رتبه دوم قرار گرفت و نشان داد فیس بوک تا چه حد در این زمینه محتاط است.

نتایج این بررسی ارج و منزلت فزاینده نخبگان فناوری را نشان می‌دهد که همسو با رشد ارزش سرمایه بازار شرکتهایشان که خدمات محبوبی را در سراسر جهان عرضه می‌کنند، شناخته تر شده‌اند. شهرت به طور اجتناب ناپذیری توجه ناخواسته‌ای را همراه می آورد.

فیس بوک که در هر زمینه‌ای از پولاریزه کردن گفتمان عمومی تا کمک به انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن کووید، متهم شده است، حق دارد که در موضع دفاعی باشد. این شرکت پیشتر در اظهارنامه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده بود که نام زاکربرگ با احساسات منفی که پیرامونش قرار دارد، مترادف شده است. فیس بوک در آوریل اعلام کرده بود که در ارزیابی سالانه اش تهدیدهایی را علیه آقای زاکربرگ شناسایی کرده است. سایر مدیران فناوری هم برای شهرت غیرمعمول خود تاوان داده اند. در سال ۲۰۲۰ فاش شد که تلفن جف بزوس دو سال پیش از طریق واتس اپ و احتمالا توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هک شده است.

بر اساس گزارش انگجت، فهرست هزینه‌های امنیت شخصی شامل یازده نفر است. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل با ۵.۴ میلیون دلار هزینه در رتبه سوم قرار دارد. پس از آن جان زیمر، هم موسس و رئیس شرکت لیفت با ۲.۶ میلیون دلار، لری الیسون، مدیرعامل شرکت اوراکل با ۱.۷۱ میلیون دلار، ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ با ۱.۶۷ میلیون دلار، جف بزوس و مارک بنیوف، مدیرعامل سلزفورس با ۱.۳۱ میلیون دلار، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر با ۸۴۹ هزار دلار، لوگان گرین، مدیرعامل لیفت با ۵۹۹ هزار دلار و تیم کوک، مدیرعامل اپل با ۴۷۰ هزار دلار قرار می گیرند.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

تکنولوژی

تست قابلیت “لیمیتس” برای مقابله با آزار و اذیت در اینستاگرام

منتشر شده

در

توسط

تست قابلیت "لیمیتس" برای مقابله با آزار و اذیت در اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام “لیمیتس” (Limits) را آزمایش می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد هر زمان حس کنند که هدف آزار و اذیت قرار دارند، حسابشان را قفل کرده و هرگونه تعامل احتمالی را محدود کنند.

 آدام موسری، مدیر اینستاگرام در معرفی این ابزار به فینال یورو ۲۰۲۰ اشاره کرد که در جریان آن بازیگران سیاه پوست تیم ملی انگلیس پس از شکست تیمشان در برابر ایتالیا در مرحله پنالتی، با موج آزار و اذیت روبرو شدند.

موسری در ویدیویی که روز پنج شنبه به اشتراک گذاشت، اعلام کرد نژادپرستی و نفرت پراکنی جایی در اینستاگرام ندارند. نه تنها مشاهده این که با افراد چطور به این شکل رفتار می شود، انزجاورآور است بلکه نحوه عملکرد اینستاگرام هم زیر سوال می رود.

موسری گفت: اینستاگرام در تلاش برای مقابله با آزار و اذیت در این پلتفرم، قصد دارد تا جای ممکن نفرت پراکنی را به صفر برساند. با این حال می‌دانیم که ریشه کن کردن کامل تمامی اشکال نژادپرستی در این اپلیکیشن احتمالا غیرممکن است. این اپلیکیشن قصد دارد به کاربران ابزارهای بیشتری را فراهم کند که در برابر آزار و اذیت قدرت بیشتری به آنها می‌دهد و “لیمیتس” هم در این زمینه عمل می‌کند. ما می‌دانیم که افراد گاهی موقتا در شرایط ریسک واقعی قرار می‌گیرند و باید به آنها ابزاری برای حمایت از خودشان بدهیم.

بر اساس گزارش انگجت، اینستاگرام در حال حاضر “لیمیتس” را در شماری از کشورهای جهان آزمایش می‌کند. در این بین، موسری قول داد اینستاگرام درباره نحوه مقابله با نژادپرستی در این پلتفرم، در ماههای آینده اطلاعات بیشتری فراهم خواهد کرد.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

تکنولوژی

پیشگیری از کووید-۱۹ با ماسک مجهز به میکروفون و اسپیکر شرکت “LG”!

منتشر شده

در

توسط

پیشگیری از کووید-۱۹ با ماسک مجهز به میکروفون و اسپیکر شرکت "LG"!

شرکت “LG” از نسخه جدید ماسکی که به میکروفون و اسپیکر مجهز است، رونمایی کرد.

 به نقل از نیواطلس، شرکت “LG”، ماسک خود موسوم به “PuriCare Wearable Air Purifier” را با مجهز کردن به میکروفون و اسپیکر به روزرسانی کرده است. این ابزار جدید ابتدا در تایلند و سپس در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

شرکت LG در سال گذشته، یکی از نخستین شرکت‌های تجهیزات الکترونیکی بود که به تولید ماسک روی آورد. این ماسک، فناوری تصفیه هوای خود را به یک ابزار قابل حمل منتقل می‌کند. نسخه جدید این ماسک، کوچکتر و سبکتر است و ویژگی‌های حیاتی جدیدی را شامل می‌شود تا یک مشکل بزرگ موجود در نسخه ابتدایی را برطرف کند.

مشکل بزرگ نمونه ابتدایی، دشواری مکالمه هنگام زدن ماسک بود. گزارش‌ها نشان می‌داد که صداها به صورت قابل توجهی از بین می‌روند و کاربران مجبور می‌شوند تا ماسک خود را هنگام صحبت کردن بردارند.

شرکت LG برای غلبه کردن بر این مشکل، یک میکروفون و یک اسپیکر را در ماسک گنجانده است که صدای کاربر را هنگام مکالمه تقویت می‌کند. یک سیستم رایانه‌ای موسوم به “VoiceON” نیز توسط این شرکت به کار گرفته شده است که می‌تواند صحبت کردن کاربر را تشخیص دهد و صدا را تقویت کند.

سایر عناصر به کار رفته در نسخه ابتدایی ماسک نیز در این نسخه جدید، بهینه‌سازی شده‌اند. وزن ماسک در نسخه جدید، از ۱۲۶ گرم به ۹۴ گرم رسیده است.

هیچ ادعایی مبنی بر این که ماسک می‌تواند از کاربران در برابر کروناویروس محافظت کند، وجود ندارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که فیلترهای به کار رفته در این ماسک، ۹۹/۷ درصد ذرات ویروس را از بین می‌برند.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها