کد خبر : 90307
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

نیاز به ساخت ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری استان زنجان

نیاز به ساخت ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری استان زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: نیاز است ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری استان احداث شود. فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۲۶ تیر ماه)، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان، اظهار کرد: در این سفر پروژه‌هایی از قبیل تکمیل راه سلطانیه _ قیدار _ همدان

نیاز به ساخت ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری استان زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: نیاز است ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری استان احداث شود.

فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۲۶ تیر ماه)، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان، اظهار کرد: در این سفر پروژه‌هایی از قبیل تکمیل راه سلطانیه _ قیدار _ همدان با ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان و دو خطه کردن راه‌آهن زنجان _ تهران در استان بررسی می‌شود.

وی با اشاره به گلایه اولیای برخی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه ارزشیابی امتحانات، افزود: درخواست‌هایی از والدین در نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان به من ارسال می‌شود که انتظار داریم نحوه ارزشیابی بررسی شده و در جلسه آینده آموزش و پرورش مطرح شود.

این مسئول ادامه داد: در ۱۷ ماه گذشته عملکرد آموزش و پرورش نسبت به تحصیل دانش‌آموزان و فرآیند آموزش، خوب برآورد می‌شود، ولی انتظار می‌رود که نحوه ارزشیابی به صورت متقن و مستند به جلسه ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با اشاره به ساخت مدرسه در شهرک‌های اقماری، تصریح کرد: متاسفانه شهرک‌های اقماری زنجان بدون مدرسه احداث شده است که مجبور شدیم ۶۳ مدرسه در این مناطق احداث کنیم تا مردم درگیر جابه‌جایی فرزندان‌شان نشوند. اگر جانمایی و ساخت مدرسه در شهرک‌های اقماری به موقع انجام می‌شد، خانواده‌ها برای محل تحصیل فرزندان‌شان به مشکل نمی‌خوردند.

حقیقی با اشاره به ساخت مسکن اقدام ملی در استان و جانمایی مدرسه در آن، یادآور شد: راه و شهرسازی در حال حاضر برای پروژه‌های مسکن ملی تلاش می‌کند که ۸ برابر ظرفیت موجود است که باید اداره‌کل نوسازی نسبت به احداث مدارس به مسکن و شهرسازی در ساخت کمک کند. ۹ درصد پروژه‌های مسکن ملی که قریب به ۱۶ هزار مسکن است، در استان زنجان ساخته می‌شود.

استاندار زنجان در ادامه بر ضرورت انجام وظایف تعاونی‌ها در استان تاکید کرد و گفت: باید جلسه‌ای با حضور معاون امور عمرانی تشکیل شده و از ظرفیت تعاونی براساس مواد قانونی احصا و مکلف به انجام وظایف خود شوند. در رابطه با فروش زمین نیز، مصوبات گذشته دوباره باید بررسی شود.

وی در رابطه با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: باید برای پژوهش‌سراها فکر خوبی شده و مشکلات آن حل شود و این در حالی است که تاکنون این پژوهش‌سراها مورد توجه قرار نگرفته‌ است. همچنین باید طرح عملیاتی و اجرایی برای پژوهش‌سراها تدوین شده و خیران و صاحبان واحدهای تولیدی و کارخانجات، کمککار پژوهش‌سراها بوده و تقویت شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها