کد خبر : 197580
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲:۱۳

چگونه موضوع برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

چگونه موضوع برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

اولین و مهم‌ترین گام در تولید محتوا، پیداکردن موضوع است. اما چگونه موضوعی پیدا کنیم که هم با کسب و کارمان مرتبط باشد و هم برای مخاطب جالب و کاربردی باشد؟ فرقی نمی‌کند که خودتان محتوای سایتتان را می‌نویسید یا آن را به یک سایت سفارش تولید محتوا سپرده‌اید. به هر حال شما به استراتژی

اولین و مهم‌ترین گام در تولید محتوا، پیداکردن موضوع است. اما چگونه موضوعی پیدا کنیم که هم با کسب و کارمان مرتبط باشد و هم برای مخاطب جالب و کاربردی باشد؟

فرقی نمی‌کند که خودتان محتوای سایتتان را می‌نویسید یا آن را به یک سایت سفارش تولید محتوا سپرده‌اید. به هر حال شما به استراتژی موضوعی نیاز دارید. این استراتژی باید شامل موضوعات مرتبط با کسب و کار شما باشد. هم‌چنین این موضوعات باید در اینترنت هم جست و جو شوند.

در ادامه به معرفی روش‌هایی برای پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

شبکه‌های اجتماعی، معدنی از ایده‌های ناب برای تولید محتوا

پژوهش‌ها و نظرهای متفاوتی درباره مزایا و معایب شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. به هر حال شبکه‌های اجتماعی همانند منبعی غنی برای پیدا کردن موضوع و ایده برای تولید محتوا هستند. پس اگر به دنبال تولید محتوا هستید، شبکه‌های اجتماعی به درد شما می‌خورد.

ایده برای تولید محتوا

در شبکه‌های اجتماعی فعالانه و هوشیارانه جست و جو کنید. فراموش نکنید که شما برای سرگرمی قصد استفاده از این شبکه‌ها را ندارید بلکه برای کار وارد این شبکه‌ها شده‌اید. ببینید که مردم در کامنت‌ها و نظرات چه سوالاتی می‌پرسند، دغدغه آن‌ها چیست، چه سوالی دارند و در کل با مخاطب خود و خواسته‌های او آشنا شوید.

از مخاطبان خود سوال بپرسید

از مخاطبان خود بپرسید که کمبود چه مطالبی را در سایت شما احساس می‌کنند. شما می‌توانید این سوال را در قالب یک پست در شبکه‌های اجتماعی یا در یک مطلب در سایت خود مطرح کنید. همواره مخاطبانی هستند که به محتواهای شما اهمیت بدهند و شما را یاری دهند.

نظرات همه پست‌های سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را مرور کنید. شما باید این کار را انجام دهید، حتی زمانی که سعی در ارائه ایده‌های جدیدی ندارید. این کار به شما فرصتی می‌دهد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. هم‌چنین همیشه به نظرات آن‌ها پاسخ دهید تا ارتباط خود را با مخاطب حفظ کنید.

این نظرات منبع الهام خوبی برای نگارش محتواهای جدید هستند. اگر افراد در بخش نظرات سوال بپرسند، می‌توان از آن سوالات به عنوان موضوعی جدید برای تولید محتوا استفاده کرد. البته از نگارش محتوای تکراری بپرهیزید.

نکته مهم در مورد این منبع، این است که تقریبا بی‌پایان است. تا زمانی که به انتشار پست‌های جدید ادامه دهید، همیشه ایده‌های جدیدی را در نظرات خواهید یافت.

بررسی پیشنهادات گوگل (Google search suggestions‌) برای تولید محتوای سئوشده

اگر موضوعی کلی در ذهن دارید، شروع به جست و جوی آن در گوگل کنید. مثلا در گوگل واژه بازاریابی ایمیلی را جست و جو کنید. سپس به تمام موضوعات پیشنهادی که هنگام تایپ «بازاریابی ایمیل» مطرح می‌شوند، نگاه کنید. همه این پیشنهادات موضوعاتی مناسب برای تولید محتوای متنی، گرافیکی یا صوتی هستند.

علاوه بر پیشنهادات جست و جو، جست و جوهای مرتبط را نیز در پایین صفحه بررسی کنید. اگر مطمئن نیستید که برای ایجاد این پیشنهادات چه چیزی را سرچ کنید، با عنوان‌هایی که قبلا نوشته‌اید، شروع کنید. این یک استراتژی خوب و مناسب است زیرا می‌دانید که این موضوعات با مخاطبان شما مرتبط هستند.

به علاوه، احتمالا این عناوین جدید از آنجایی که آنها را از طریق گوگل تهیه کرده‌اید، تاثیر خوبی بر سئوی سایت شما خواهند گذاشت.

بررسی رویدادهای اخیر برای تولید محتوا

بسته به برند خود، احتمالا شما نیازی به گزارش اخبار فوری ندارید. البته چنین کاری را هم نباید انجام دهید، چون با انتظارات مخاطبان شما هماهنگ نیست و با تصویر شرکت شما هم همخوانی ندارد.

اما قطعاً می‌توانید که راه‌هایی خلاقانه پیدا کنید. وقتی اخبار را تماشا می‌کنید یا جدیدترین اتفاقات را از منبعی آنلاین می‌خوانید، به این فکر کنید که چگونه این موضوعات را به برند خود ربط دهید.

مثلا اگر سایت شما درباره آشپزی است و روزهای گرم تابستانی فرا رسیده، چرا یک محتوا درباره نوشیدنی‌های خوش‌مزه خنک ننویسید؟ یا اگر مطلبی درباره اثرات غذاهای صنعتی مانند سوسیس و کالباس بر رشد سرطان در قرن بیست و یک خوانده‌اید، چرا مطلبی درباره جایگزین این خوراکی‌ها نمی‌نویسید؟

رویدادهای محلی یا نمایشگاه‌های تجاری مرتبط با صنعت خود را جست و جو کنید. اطلاعاتی در مورد این رویدادها به مخاطبان خود بدهید. به آن‌ها بگویید که اگر قصد شرکت یا ثبت‌نام در این رویدادها را دارند، چه باید کنند. 

حتی می‌توانید برای خودتان تقویمی از رویدادهای مهم مرتبط با کسب و کار خود را تهیه کنید تا رویدادی جا نماند.

استراتژی تولید محتوا

محصولات جدید را بررسی کنید

اگر شرکت شما چیزی را می‌فروشد، نوشتن محتوا در مورد یک محصول جدید، سناریویی بردبرد است.

جدیدترین محصولات خود را بررسی کنید و به مخاطب نشان دهید که چرا محصول شما ارزش خریدن دارد. محصول را از دید مخاطبان خود بررسی کنید نه دید خودتان. شاید برای شما خیلی مهم باشد که محصول شما با استانداردهای روز دنیا سازگار است ولی احتمالا برای مخاطب شما کیفیت و چگونگی عملکرد محصول شما مهم‌تر است.

هم‌چنین گاهی محصولات دیگران را بررسی کنید. مثلا بررسی تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه صنعتتان، ایده مناسبی برای تولید محتوا است. مهم نیست در چه صنعتی هستید یا چه نوع تجارتی دارید، خوش‌بختانه فناوری‌ در همه جا در حال پیشرفت است.

ممکن است که نرم‌افزار جدیدی به طور مستقیم با کسب و کار شما مرتبط باشد یا فقط یک پیشرفت کلی در صنعت شما باشد. در هر صورت معرفی همه این‌ها، سناریوهایی سودمند هستند که باید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. مخاطبان نیز برای این‌گونه مطالب، اهمیت خاصی قائلند.

چگونه محتوایی سئوشده تولید کنیم؟

محتوایی که در سایت شما قرار می‌گیرد، نشان‌دهنده توانایی‌های برند شما است. پس اگر محتوایی با اشتباهات املایی و نگارشی بنویسید، از اعتبار برند خود می‌کاهید.

هم‌چنین سئو در تولید محتوا، بسیار مهم است. هر چه‌قدر هم که محتواهای شما خوب باشند، اگر مطابق با اصول سئو نباشند، مخاطب آن‌ها را پیدا نمی‌کند. در واقع یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها، رعایت اصول سئو توسط سایت‌ها است.

اگر شما از اصول سئو به خوبی استفاده نکنید، گوگل جایگاه خوبی در رتبه‌بندی سایت‌ها به شما نمی‌دهد. بیش از نود درصد مخاطبان فقط محتواهای صفحه اول گوگل را مطالعه می‌کنند. بنابراین اگر محتوا و مطلب شما در صفحه اول گوگل نباشد، عملا مطرود و بی‌استفاده می‌ماند.

برای یادگیری سؤ نیز مانند هر علم و مهارت دیگری، نیاز به تجربه و صرف زمان کافی دارید. پس اگر زمان کافی برای تولید محتوا و یادگیری اصول سئو و تولید محتوا را ندارید، بهتر است که تولید محتوا متنی سایت خود را به یک سایت سفارش تولید محتوا مانند ترجمیک بسپارید.

تولید محتوای متنی در ترجمیک

ترجیمک جامع‌ترین پلتفرم خدمات زبانی در زمینه‌هایی مانند ترجمه تخصصی، ترجمه رسمی، ویراستاری تخصصی و تولید محتوا است. ترجمیک با بیش از ۱۸ هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا مجرب هم‌کاری می‌کند که همین امر یکی از دلایل کیفیت بالای سفارش‌های انجام شده در ترجمیک است.

ترجمیک به عنوان یک سایت سفارش تولید محتوا، همواره محتواهای با کیفیتی را به مشتریان تحویل می‌دهد. در واقع سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک از اهمیت تولید محتوا برای پیشرفت و افزایش فروش‌ برندها به خوبی آگاه است و با حساسیت‌های گوگل و مشتریان هم آشنایی کاملی دارد. 

در ترجمیک تمامی محتواهای سفارش‌ها به صورت منحصر به فرد نوشته می‌شوند و به هیچ عنوان از محتواهای کپی استفاده نمی‌شود. هم‌چنین نویسندگان محتوا در ترجمیک به خوبی با اصول سئو آشنا هستند و محتواهایی سئومحور را به کارفرمایان تحویل می‌دهند.

تولید محتوای متنی

ترجمیک انواع خدمات تولید محتوا مانند تولید محتوای متنی، تهیه استراتژی موضوعی تولید محتوا و مشاوره سئو را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر تولید محتوا یکی از دغدغه‌های شما و شرکتتان است، با خیالی آسوده تولیدمحتوای متنی سایت خود را به ترجمیک بسپارید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها