کافئین گوگل: هر آنچه که باید بدانید
Google Caffeine یک سیستم نمایه سازی وب بود که در آگوست 2010 منتشر شد. برای ارائه نتایج جستجوی سریعتر و مرتبط تر برای کاربران طراحی شده است. در این پست وبلاگ، تمام ویژگی های Google Caffeine را مورد بحث قرار می دهیم. اهمیت کافئین گوگل بهروزرسانی کافئین Google آنقدر جامع بود که غول موتور
Google Caffeine یک سیستم نمایه سازی وب بود که در آگوست 2010 منتشر شد.
برای ارائه نتایج جستجوی سریعتر و مرتبط تر برای کاربران طراحی شده است. در این پست وبلاگ، تمام ویژگی های Google Caffeine را مورد بحث قرار می دهیم.
اهمیت کافئین گوگل
بهروزرسانی کافئین Google آنقدر جامع بود که غول موتور جستجو ماهها «پیشنمایش توسعهدهنده» را ارائه کرد. یعنی آنقدر در خط بود که گوگل به متخصصان و توسعه دهندگان سئو دسترسی زودهنگام به آن را داد تا قبل از انتشار کلی هر مشکلی را شناسایی کنند.
سرانجام، در آگوست 2010، کافئین پس از ده ماه توسعه و آزمایش بیشتر منتشر شد.
به سادگی، این روش جدید به گوگل اجازه میدهد تا دادهها را بسیار موثرتر بخزد و ذخیره کند.
در واقع، به گفته گوگل، آنها نه تنها میتوانند شاخص خود را افزایش دهند، بلکه نتایج بهموقع تری نیز ارائه میکنند.
گوگل کافئین چگونه کار کرد؟
در روش نمایه سازی قبلی، صفحات و انواع محتوا بر اساس تازه بودنشان دسته بندی می شدند.
از آنجایی که بیشتر سایتها در دسته تازه قرار میگرفتند، رباتهای متعددی آنها را خزیده و مطالب خود را به سرعت به فهرست اضافه میکردند، اما در بیشتر موارد، محتوای آنها هر چند هفته یکبار مجددا ایندکس میشد.
به طور خاص، G-bot گروهی از صفحات وب را اسکن می کند و آنها را فهرست می کند، اطلاعات و جزئیات اضافی در مورد هر یک را استخراج می کند، مانند بک لینک های دریافتی، متن های لنگر و سایر نقل قول ها، تا مشخص کند صفحه به چه موضوعاتی مرتبط است. .
سپس نتایج جستجوی حاصل از فرآیند تحقیق کلمه کلیدی در صف قرار گرفتند تا به نمایه اضافه شوند. آنها منتظر می ماندند تا کل بخش قبل از نمایش در نتایج جستجو به پایان برسد.
با کافئین، گوگل توانست به سرعت بخزد، دادهها را جمعآوری کند و در چند ثانیه آنها را در فهرست خود قرار دهد، بنابراین اطلاعات بسیار تازهتری در طیف وسیعتری از وبسایتها در دسترس بود.
علاوه بر این، با در نظر گرفتن آینده و همچنین نحوه تغییر دستگاه ها و انواع رسانه ها ممکن است بر منابع مورد نیاز تأثیر بگذارد، طراحی شده است.
چرا گوگل در سال 2010 نمایه سازی را بازسازی کرد؟
سیستم نمایه سازی گوگل به طور کامل با کافئین بازسازی شد.
هنگامی که فهرست گوگل ایجاد شد، 2.4 میلیون وب سایت و 188 میلیون نفر در سراسر جهان در اینترنت بودند.
در سال 2009، 238 میلیون وبسایت وجود داشت و بیش از 1.8 میلیارد نفر تلاش میکردند به آنها دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه هیچ پایانی برای هیچکدام از این توسعهها دیده نشود.
به سادگی، شاخص قدیمی برای آنچه قرار بود بیاید و آنچه از اینترنت انتظار می رفت کافی نبود.
تاثیر کافئین چه بود؟
برخلاف بهروزرسانیهای سنتی گوگل، هیچ تأثیر مضری روی وبسایتهای خاص وجود نداشت. با این حال، برخی از سایتها رتبهبندی و/یا ترافیک ارگانیک آنها را در نتیجه این تغییر کاهش دادند.
به طور کلی، نمایه گوگل بزرگتر شد و به آن اجازه داد تا اطلاعات به روزتری را بازگرداند. و سایت هایی که مطالب جدید را به سرعت منتشر می کردند شناخته شدند.
تلاش های صنعت برای به دست آوردن مزایای سئو
از آنجایی که ظرفیت گوگل برای فهرستبندی مطالب بسیار پیشرفت کرده است، تعداد زیادی نوشتهها و مقالات وبلاگ وجود دارد که ادعا میکنند بهروزرسانی محتوا بهطور منظم مزایای سئو را به همراه دارد.
در واقع، این به روز رسانی هیچ ارتباطی با سیگنال های رتبه بندی نداشت.
تاثیر طولانی مدت کافئین
بهروزرسانی کافئین در خارج از امکان فهرستبندی سریعتر مواد تازه، تأثیر مستقیم محدودی بر رتبهبندی داشت. زمینه را برای برخی تغییرات بزرگ در آینده فراهم کرد.
شاخص پیش از کافئین نتوانست با 1.9 میلیارد وبسایت کنونی در اینترنت هماهنگی داشته باشد، همچنین نمیتوانست دستگاهها، قالبهای داده و انواع ورودی پرس و جو را که ما بدیهی میدانیم، مدیریت کند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0