کد خبر : 4419
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

کاهش زمان جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی با کمک نسل جدید سی‌تی‌اسکن

کاهش زمان جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی با کمک نسل جدید سی‌تی‌اسکن

پژوهشگران کانادایی در بررسی‌های خود نشان داده‌اند که نسل جدید سی‌تی‌اسکن می‌تواند زمان مورد نیاز برای جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی را کاهش دهد. به گزارش ایسنا و به نقل از یورک‌الرت، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که استفاده کردن از یک نوع متفاوت از سی‌تی‌اسکن ممکن است زمان مورد نیاز برای جراحی بیماران مبتلا

کاهش زمان جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی با کمک نسل جدید سی‌تی‌اسکن

پژوهشگران کانادایی در بررسی‌های خود نشان داده‌اند که نسل جدید سی‌تی‌اسکن می‌تواند زمان مورد نیاز برای جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از یورک‌الرت، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که استفاده کردن از یک نوع متفاوت از سی‌تی‌اسکن ممکن است زمان مورد نیاز برای جراحی بیماران مبتلا به کشنده‌ترین نوع سکته را کاهش دهد. این نوع سکته موسوم به “ELVO”، توسط لخته‌ای ایجاد می‌شود که یک رگ بزرگ را مسدود می‌کند و مانع رسیدن جریان قابل توجه خون به مغز می‌شود. بیماران مبتلا به این نوع سکته هرچه سریع‌تر جراحی موسوم به “thrombectomy” را انجام دهند، احتمال پیشگیری از ناتوانی جدی و مرگ آنها بیشتر است.

پژوهشگران در این پروژه نشان داده‌اند که استفاده از نوعی سی‌تی‌اسکن موسوم به “CB-CT” می‌تواند به پزشکان کمک کند تا فاصله میان ظهور نشانه‌های سکته و جراحی را کاهش دهند.
“نیکول کانسلیر”(Nicole Cancelliere)، مدیر برنامه پژوهشی “بیمارستان سنت مایکل”(St. Michael’s Hospital) کانادا گفت: این نسل جدید از فناوری CB-CT، ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای بهبود مراقبت از بیمار دارد. این فناوری، فاصله میان نخستین نشانه سکته و جراحی را کاهش می‌دهد. توانایی ارزیابی سریع بیماران، یکی از مهم‌ترین عوامل در اتصال بیماران به مراقبت‌های مناسب و نزدیک کردن آنها به بهبودی کامل است.

پژوهشگران در این پروژه، ۱۰۵ بیمار را مورد بررسی قرار داده بودند که جراحی روی آنها انجام شده بود. آنها دریافتند که چگونه نوع جدیدی از اسکن CB-CT می‌تواند تصویری پایه‌ای از مغز بیمار ارائه دهد. پژوهشگران طی چهار بررسی، سه نوع تصویر اسکن مغزی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که جدیدترین نسل CB-CT، تصویربرداری از مغز را بهبود می‌بخشد و از کیفیت تشخیصی خوبی برای ارزیابی سکته در شرایط اضطراری برخوردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها