با ما همراه باشید

اخبار حوادث

کشف ۹۰۰هزار قلم کالای قاچاق در تهران

منتشر شده

در

کشف ۹۰۰هزار قلم کالای قاچاق در تهران
عکس تزئینی است

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۹۰۰ هزار قلم کالای قاچاق در پایتخت خبر داد.

 سرهنگ علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای هشتمین مرحله از طرح مبارزه با قاچاق کالا در پایتخت گفت: همکاران من پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی طی ۷۲ ساعت گذشته مرحله هشتم طرح مبارزه با قاچاق کالا را به مرحله اجرا گذاشتند که در جریان آن ۴۴ فرد مرتبط با قاچاق که جزو مالکین این اقلام بودند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۱۶ دستگاه خودرو نیز کشف و ضبط شد، گفت: در این عملیات که اجرای آن سه روز طول کشید بیش از ۹۰۰ هزار قلم انواع لوازم و کالای قاچاق شامل مواد غذایی، الکتریکی و  الکترونیکی، لوازم آشپزخانه، پارچه، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو، لاستیک خودرو، سیگار، ماینر، موتورسیکلت سنگین، لوازم پزشکی و … کشف و ضبط شد.

ولیپور درباره ارزش ریالی اقلام کشف شده نیز گفت:  کارشناسان ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده را بالغ بر ۳۶۲ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار حوادث

راهبند ضد تروریستی 

منتشر شده

در

توسط

نام دیگر این راهبند ضد تروریستی ( Anti-Terroist Blocker ) است. عملکرد این راهبند به این صورت است که در مقابل هر ضربه ای مقاومت بسیار بالایی را داراست. راهبند ضد تروریستی فوق سنگین را بر اساس میزان کارکرد به صورت سفارشی و بر اساس میزان کارکرد ساخته می شوند .

راهبندهای ضدتروریستی به گونه ای ساخته می شوند که قابلیت تحمل فشار تا 70000 کیلوگرم را دارد. امروزه در بسیاری از مناطق نظامی و ارگان های دولتی از راهبندهای ضدتروریستی فوق سنگین استفاده می کنند در این گونه مناطق استفاده از راهبندهای ضدتروریستی امری حیاتی و ضروری می باشد. 

 

آیا می دانید از این راهبند در چه مکان های دیگری استفاده می کنند ؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که از راهبندهای ضدتروریستی در مکان هایی که امنیت در این گونه مکان ها بسیار مهم است مانند مراکز تولید انرژی , نیروگاه ها ,پالایشگاه ها و بسیار کارایی دارد . راهبندهای ضدتروریستی فوق سنگین یک نوع راهبند ضدانتحاری که دارای سیستم قدرت پذیری بسیار بالایی است که بر اساس استانداردهای نظامی طراحی و تولید شده است.

این راهبند به نام های کف خواب ,زرهی و ضد انتحاری هم شناخته می شد. راهبندهای ضدتروریستی بخاطر ویژگی هایی که دارد در میان ارگان های نظامی و دولتی از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد

راهبند ضد تروریستی چیست؟

راهبند ضد تروریستی دارای قـــــدرت ضربه پذیری بسیار بالایی است که براساس استـــــــاندارد های نــــظــــامی طراحی و تولید می شود. این راهبند با نام های راهبند کف خواب، زرهی و ضد انتحاری نیز شناخته می شود. راهبند ضد تروریستی در مناطقی مثل مؤسسات مالی، سفارتخانه ها، انبارهای قیمتی، کنسولگری ها، سازمان های دولتی و مراکز تولید انرژی، نیروگاه، پالایشگاه ها  که نیاز به کنترل دقیق و امنیت بالا دارد، استفاده می شود.

در ساخت راهبند ضد تروریستی از ورق های فولادی با آلیاژهای خاص استفاده می شود که به وسیله موتور سریع و قوی خود متناسب با کنترل از راه دور، دکمه و یا هرگونه سیستم کنترل اَکسس مسیر را مسدود می کند و از هرگونه  ترور با خودرو جلوگیری می نماید. گزینه های کنترل دسترسی مختلفی بنا به تناسب نیازهای مختلف از قبیل دکمه فشار، کارت خوان، رادیو، صفحه کلید و اینترکام وجود دارد که می تواند با حداقل نیروی برق کار کند و با سیستم های امنیتی موجود شما یکپارچه شود.

امروزه استفاده از راه بند ها یکی از تکنولوژی های واجب و ضروری است با توجه به این امر استفاده از راهبند در مناطق با امنیت بسیار بالا مثل مناطق نظامی و سیاسی بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

نصب راهبند های ضد تروریستی

برای نصب راهنبد ضد تروریستی باید محل قرار گیری آن گود برداری و فوندانسیون اولیه آن اماده شود. بعد از ساخت فوندانسین اصلی قطعات محرکه و موتورها داخل جعبه آهنی نصب میشوند و بعد از امتحان کردن قطعات محرکه و اطمینان از کار کرد کامل و دقیق این قطعات بدنه اصلی راهبند بلوکر نصب می شود.

 برای نصب این راهبند باید به نکاتی توجه کرد

    حداقل باید تا جوی آب 3 متر فاصله داشته باشد.

    باید از محل عبور برق فاصله داشته باشد.

    اگر بلوکر سر نیزه دارد باید محل عبور عابرین پیاده یا با فاصله دومتری باشد یا راه عبور آن ها از پشت بلوکر باشد.

    مرکز کنترل باید فاصله دومتری داشته باشد.

    مسیرهای کناری بلوکر توسط دیوار یا راهبند های ستونی مسدود باشد.

ویژگی راهبند ضد انتحاری پاسارگاد

 از ویژگی های این راهبند می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • مجهز به سیستم کنترل هوشمند
  • مقاوم در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشارهای شدید
  • قابلیت نصب دوربین برای کنترل هرگونه وسیله نقلیه
  • عدم نیاز به سرویس دوره ای
  • جلوگیری از تردد هرگونه وسیله نقلیه در زمان فعال بودن
  • مخفی شدن یا هم سطح بودن بامسیر به هنگام غیر فعال بودن
  • مجهـــــز بـــــه سیستــــــم خلاص کن دستـــــی در هنگـــــام قطع بـــــرق جــــهت
  • باز کردن مسیر
  • سرعت عمل کردن سیستم زیر ۵ثانیه
  • دارای سیستم کنترل پنل هوشمند الکترونیکیPLC
  • امکان اتصال به سیستم های کنترل تردد، دوربین های ثبت تردد،
  • سیستم اعلان حریق، BMSو 
  • مجهز به ریموت کنترل از راه دور
  • امکان اتصال به چراغ راهنمایی پایه دار با دو چراغ سبز و قرمز و
  • انواع فلاشر
  • قدرت ضربه پذیری بسیار بالا در برخورد خودرو تا ۱۵تن و سرعت۱۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • قابلیت تعریف مقاومت های مختلف برای انواع خودروهای سبک و سنگین
  • راه کارهای مختلف برای لایه بندی حفاظتی

در ساخت راهبند ضد تروریستی فوق سنگین از ورق های فولادی با آلیاژهای خاص استفاده می شود که توسط موتور سریع و قوی خود متناسب با کنترل از راه دور, دکمه و یا هر گونه سیستم کنترل اکسس مسیر را مسدود می کند و از ورود هر نوعی از تروریست با وسیله نقلیه جلوگیری می کند . گزینه های کنترل دسترسی مختلفی با توجه به نیازهای مختلف مانند دکمه فشار, صفحه کلید , اینترکام و. وجود دارد که می تواند با حداقل ترین نیروی ممکن کار کند و با سیستم های امنیتی موجود یکپارچه شود .

استاندارد جهانی محل قرارگیری راهبند به این گونه است که باید راهبند را در نزدیک اتاق نگهبانی باشد و مانع رفت و آمد مردم نگردد.

قیمت راهبند ضد تروریستی

تمام وسایل برقی با توجه به برند و ابعاد از قیمت های مختلفی برخوردار هستند. راهبندهای ضدتروریستی هم به اینصورت هستند که با توجه به ابعاد و عملکردهای خود به همان شکل هم قیمت های متفاوتی را دارند.

اغلب راه بند های ضد تروریستی به درخواست سازمان یا ارگان ها ساخته میشود به همین علت دارای معیار و قیمت ثابتی نیست . به این دلیل تعیین قیمت نیاز به محاسبه دقیق متراژ راه بند نوع قطعات محرکه و مکان اجرا می باشد که این امر توسط کارشناسان مجرب درب های اتوماتیک پاسارگاد انجام میشود.

فروش راهنبد ضد تروریستی

شرکت درب های اتوماتیک پاسارگاد با در دست داشتن بهترین راهبند ضدتروریستی  و تولید و نصب راهبندهای امنیتی یا گیت تردد امنیتی در تمامی استان های کشور همراه با تیمی متخصص و حرفه ای آماده ی خدمات رسانی می باشد.

راهبند ضد تروریستی یا راهبند امنیتی اغلب  در ورودی و خروجی سازمان ها و ارگان های حساس و مهم کشوری مانند:وزارت خانه ها،پالایشگاه ها،فرودگاه ها،پتروشیمی ها،پایگاه های نظامی،معابر پر تردد عمومی و…. نصب  و استفاده می شود

 

ادامه مطلب

اخبار

مسئولان حادثه اتوبوس خبرنگاران بدون عذرخواهی صندلی‌هایشان را ترک کردند

منتشر شده

در

توسط

مسئولان حادثه اتوبوس خبرنگاران بدون عذرخواهی صندلی‌هایشان را ترک کردند

در حالی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه وسایل‌شان را از دفاتر خود جمع می‌کنند و از مناصبشان کنار می‌روند که نه به‌ خاطر عزل یا استعفا بلکه به‌خاطر اتمام دوران مسئولیت‌شان و انتصاب رییس جدید از ساختمان‌های اداری این سازمان خارج می‌شوند؛ بدون عذرخواهی و بدون هیچگونه ‌پاسخگویی در قبال حادثه مرگبار اتوبوس خبرنگارانی که به دعوت همین مسئولان به آذربایجان غربی سفر کرده بودند.

 چهارشنبه (۲ تیر ماه ۱۴۰۰) اتوبوس حامل خبرنگاران و عکاسانی که به‌ دعوت از ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از آخرین وضعیت این دریاچه عازم آذربایجان غربی شده بودند در بازگشت از ‌بازدید از ‌پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه در حوالی نقده واژگون و منجربه از دست رفتن دو خبرنگار جوان – مهشاد کریمی، خبرنگار محیط زیست ایسنا و ریحانی یاسینی خبرنگار ایرنا – و مصدوم شدن ۲۱ خبرنگار و عکاس دیگر شد.
حادثه‌ای که نباید اتفاق می‌افتاد اما به‌علت سهل انگاری مسئولان در هماهنگی این سفر، غم غیر قابل توصیفی بر دل خانواده‌های آنان، جامعه رسانه‌ای و محیط زیست کشور نشاند. اگر این اتفاق در هر جای دیگر دنیا رخ می‌داد دست کم با استعفا یا عزل مسئول یا مسئولان آن همراه بود اما حقا که واژه “مسئول” برازنده هیچ‌یک از منصب‌داران سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد دریاچه ارومیه – که مسئول هماهنگی این سفر بودند-  نبود چرا که حین سفر و ‌پس از حادثه، هیچ نشانی از احساس مسئولیت در آنان به چشم نخورد.
فرمانده انتظامی نقده در همان روز حادثه علت این حادثه را نقص فنی و ترمز اتوبوس حامل خبرنگاران عنوان کرد اما شش روز بعد از آن پلیس راهور ناجا با صدور اطلاعیه‌ای بی مبالاتی و قصور مسئولین هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک اعلام کرد. در حالی آشنا نبودن راننده اتوبوس با شرایط راه به‌عنوان یکی از علل وقوع این حادثه مطرح شد که به گفته خبرنگاران بازمانده از این حادثه، ستاد احیای دریاچه ارومیه بدون اطلاع سرنشینان مسیر کوتاه‌تر اما نامناسبی را برای بازگشت از تونل زاب انتخاب کرد همچنین بنابر اظهارات فرمانده پلیس راه کشور این اتوبوس فاقد صورت وضعیت و متعلق به کارخانه سیمان بود اما کارخانه سیمان با صدور بیانیه‌ای این موضوع را رد کرد.
نظر کارشناسی قوه قضاییه نیز دست کم ۵۰ درصد قصور این حادثه را متوجه عوامل و مسئولان مختلف می‌دانست هرچند در آخرین نظر کارشناسی ارایه شده از سوی هیات سه نفره از «کارشناسان وزارت دادگستری در زمینه تصادفات و امور وسایل نقلیه موتوری زمینی» راننده مقصر صدرصد حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعلام شد. این نظر کارشناسی با اعتراض وکلای اولیای دم همراه شده است. آنان در متن اعتراض خود با اشاره به مواد قانونی و مستندات به نقش دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد احیای دریاچه ارومیه و اداره محیط زیست استان آذریابجان غربی در هماهنگی سفر، انتخاب اتوبوس موضوع حادثه و اصرار به انتخاب جاده‌ای نامناسب به رغم اذعان راننده به ناآشنایی با شرایط آن اشاره کرده و خواستار ارجاع به هیئت پنج نفره کارشناسی شده‌اند.
این حقیقت قابل کتمان نیست که خبرنگاران و عکاسان به دعوت مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه راهی سفر آذربایجان غربی شدند و مراقبت از جان آنها و ایمنی سفر و تامین وسیله نقلیه مناسب و تردد در جاده‌های ایمن وظیفه این افراد بود ولی آنان حاضر به پذیرش قصور خود نشدند. در حالی هیچ یک از ابعاد ابهامات این حادثه از جمله علت نقص فنی در اتوبوسی که گفته شده دارای مدارک معاینه فنی بود، انتخاب مسیر بازگشت نامناسب و شائبه ارتباط میان سازمان محیط‌زیست با کارخانه سیمان روشن نشده و نسبت به آن‌ها ‌پاسخی داده نشده است که این مسئولان بی‌مسئولیت هنوز از خانواده داغدار دو خبرنگار فقید ایسنا و ایرنا و خبرنگاران مصدوم این حادثه هیچ عذرخواهی حتی در مقام اقدامی نمادین نکرده‌اند؛ هرچند عذرخواهی آنان نه مهشاد و نه ریحانه را به آغوش خانواده‌هایشان بازمی‌گرداند و نه مرهمی بر داغ از دست دادن دو جوان می‌شود.
درحالی پیگیری پرونده‌ مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی – خبرنگاران فقید ایسنا و ایرنا – تا مشخص شدن ابعاد مختلف آن و معرفی و مجازات مقصران ادامه دارد که جامعه رسانه‌ای کشور خواستار رسیدگی و اعلام نظر هرچه سریعتر قوه قضاییه به این ‌پرونده است. امید است با انتصاب علی سلاجقه به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست رسیدگی به این ‌پرونده و محاکمه مسئولان حادثه به عنوان یکی از مطالبات جامعه رسانه‌ای سرعت بگیرد و بر کاهش تصادفات جاده‌ای که سالانه جان تعداد زیادی از هموطنانمان را می‌گیرد، ‌نیز موثر و زمینه‌ای برای تدوین قانون و ضوابطی به‌منظور تضمین سلامت خبرنگاران در ماموریت‌های آینده باشد.
منبع: ايسنا

ادامه مطلب

اخبار

جانباختن تکنسین اورژانس در پی واژگونی آمبولانس حین ماموریت

منتشر شده

در

توسط

جانباختن تکنسین اورژانس در پی واژگونی آمبولانس حین ماموریت

رئیس سازمان اورژانس کشور از جانباختن یک تکنسین اورژانس حین ماموریت خبر داد.

دکتر پیمان صابریان در این باره اظهار کرد: روز گذشته در پی اعلام عملیات ایست قلبی و تنفسی به سامانه ۱۱۵ سازمان اورژانس کشور، یک دستگاه آمبولانس به محل اعلام شده واقع در منطقه تقی آباد ابرکوه واقع در استان یزد اعزام شدند.
وی ادامه داد: متاسفانه حین اعزام آمبولانس، خودرو دچار واژگونی می شود و یکی از تکنسین های اورژانس در دم جان خود را از دست می دهد. یک نفر تکنسین دیگر نیز در این حادثه حضور داشته که او نیز دچار جراحاتی شده است.
وی با بیان اینکه هنوز علت دقیق حادثه مشخص نیست، گفت: قرار است که پس از انجام بررسی های لازم علت جانباختن این تکنسین عزیز به ما اعلام شود. البته تا جایی که اطلاع داریم آمبولانس نو بوده و مشکلی نداشته است.
صابریان اظهار کرد: از آنجایی که این حادثه دلخراش برای یکی از تکنسین ها رخ داده است پیگیر شهید محسوب او هستیم. مستندات آن به سازمان ها ارائه خواهد شد.
وی در پایان درگذشت این تکنسین را تسلیت گفت و اظهار کرد: این ضایعه را به همکاران اورژانس کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنیم.
منبع: ايسنا

ادامه مطلب

برترین ها