نماد سایت خبر روز

عزاداری محرم بهتر است مجازی باشد

عزاداری محرم بهتر است مجازی باشد

  نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: عزاداری امام حسین(ع) به شکل حضوری معنویت و شور بیشتری دارد، اما بهتر است که این عزاداری به شکل مجازی و تلویزیونی برگزار شود تا سلامت مردم حفظ شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نحوه عزاداری در ماه محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کرده‌اند که در تمام موارد همه آحاد جامعه باید تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشند مردم و هیئات مذهبی نیز باید از مصوبات این ستاد درباره ماه محرم پیروی کنند تا جان مؤمنان حفظ شود. بنابراین درباره عزاداری ماه محرم تشخیص ستاد ملی کرونا ملاک است و هیچ کسی نباید خودسرانه عمل کند.

وی افزود: مردم ایران اعتقاد و ارادت خاصی به ساحت ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام حسین(ع) دارند، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی شهروندان لازم و ضروری است به همین دلیل اگر تصمیم ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم عزا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بود مردم باید تمام و کمال دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. علما نیز بر حفظ جان مؤمنان تأکید زیادی دارند و به صراحت اعلام کرده‌اند که سلامت مردم بر هر چیزی ارجح است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: هم‌اکنون در پیک پنجم کرونا هستیم و با توجه به اینکه ویروس دلتا بسیار مسری‌تر از گونه‌های قبلی است بیش از پیش باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد. روند واکسیناسیون سرعت گرفته است و همه باید به دولت در این امر کمک کنند تا هر چه سریع‌تر از شر این ویروس منحوس خلاص شویم.

سلیمی تصریح کرد: فضای مجازی بستر مناسبی برای عزاداری محرم در جهت حفظ سلامت عزاداران است و مردم می‌توانند علاوه بر فضای مجازی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای عزاداری نیز بهره ببرند.

منبع: ايسنا

خروج از نسخه موبایل