کد خبر : 176022
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

کشتی جنگی آمریکا در خلیج گوانتانامو به گل نشست

کشتی جنگی آمریکا در خلیج گوانتانامو به گل نشست

یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا که خدمه‌اش کاملاً در برابرکووید واکسینه شده‌اند، روز جمعه در پی شیوع این ویروس در آن، استقرار خود را در کوبا متوقف کرد. به گزارش ایسنا، این کشتی تحت عنوان کشتی یو.اس.اس میلواکی در حالی که به بندر نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتاناموی کوبا سر زده بود، مجبور

کشتی جنگی آمریکا در خلیج گوانتانامو به گل نشست

یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا که خدمه‌اش کاملاً در برابرکووید واکسینه شده‌اند، روز جمعه در پی شیوع این ویروس در آن، استقرار خود را در کوبا متوقف کرد.

به گزارش ایسنا، این کشتی تحت عنوان کشتی یو.اس.اس میلواکی در حالی که به بندر نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتاناموی کوبا سر زده بود، مجبور شد در این بندر بماند.

این کشتی پس از عزیمت از بندر می پورت فلوریدا در ۱۴ دسامبر به سمت حوزه فرماندهی جنوبی آمریکا کمتر از دو هفته بود که روی آب بود. نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که خدمه کشتی “۱۰۰ درصد ایمن‌سازی شده‌اند” و همه کسانی که آزمایش کووید-۱۹ مثبت داشتند، در کشتی جدا از سایر خدمه قرار گرفته‌اند.

آنها همچنین گفتند که “بخشی” از مبتلایان علائم خفیف دارند و سویه کرونای آنها هنوز مشخص نیست.

نیروی دریایی آمریکا تصریح کرد: کشتی از یک استراتژی تهاجمی تخفیف بیماری مطابق با دستورالعمل‌های نیروی دریایی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا پیروی می‌کند.

تعداد کسانی در میان خدمه ۱۰۵ نفری این کشتی جنگی که آزمایش آنها مثبت بوده فاش نشده است.

علاوه بر خدمه کشتی، یکی از پرسنل قانون گارد ساحلی و همچنین یک واحد هوانوردی مختص عملیات هلیکوپترها و پهپادها نیز در این کشتی حضور داشتند.

این شیوع بیماری در این کشتی در بحبوحه جهش در موارد ابتلای به COVID-۱۹ به دلیل شیوع سویه جدید اومیکرون رخ می‌دهد که با درگیر کردن ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور به سویه غالب تبدیل شده است. اولین مورد عمده شیوع این ویروس در یک واحد ارتش آمریکا مربوط به اوایل سال گذشته و در ناو هواپیمابر یو.اس.اس تئودور روزولت نیروی دریایی این ارتش است که در اقیانوس آرام فعالیت می‌کرد. بعد از این واقعه این ناو هواپیمابر برای مدت دو ماه در گوآم متوقف شد و بیش از ۱۰۰۰ تن از خدمه ۴۸۰۰ نفری این ناو تست کووید مثبت داشتند.

یکی از ملوان‌های این ناو جان خود را از دست داد و کل خدمه هفته‌ها قرنطینه را با به کارگیری یک برنامه چرخشی به جهت حفظ تعداد کافی از ملوان‌ها روی آن برای حفظ امنیت و تداوم کارکرد کشتی، سپری کردند.

اعضای پرسنل ارتش آمریکا طبق حکم ماه اوت پنتاگون ملزم به واکسینه شدن هستند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط نیروی دریایی آمریکا، بیش از ۹۸ درصد از همه ملوانان مشغول به خدمت در این نیرو به طور کامل واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها