کد خبر : 100653
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

۸۷ مبتلای جدید به کرونا در اصفهان شناسایی شد

۸۷ مبتلای جدید به کرونا در اصفهان شناسایی شد

ایسنا/اصفهان براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، ۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان (مجموع علوم پزشکی اصفهان و کاشان) در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است. نخستین روزهای اسفندماه سال ۱۳۹۸، اولین نمونه‌های ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و تا ظهر امروز (یکشنبه -سوم فروردین) بر اساس اعلام

۸۷ مبتلای جدید به کرونا در اصفهان شناسایی شد

ایسنا/اصفهان براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، ۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان (مجموع علوم پزشکی اصفهان و کاشان) در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

نخستین روزهای اسفندماه سال ۱۳۹۸، اولین نمونه‌های ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و تا ظهر امروز (یکشنبه -سوم فروردین) بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در استان اصفهان با شناسایی ۸۷ نمونه جدید ابتلا به کرونا، تعداد کل مبتلایان در حال افزایش است.

کیانوش جهانپور – سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد: بر این اساس از ظهر دیروز تا امروز (سوم فروردین) ۱۰۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و تا امروز ۲۱ هزار و ۶۳۸ بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است. خوشبختانه ۷۹۱۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته وی، متاسفانه با جان باختن ۱۲۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۶۸۵ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد و تا امروز روند صعودی ابتلا به این بیماری در این استان پهناور ادامه دارد. علاوه بر اصفهان، اغلب شهرستان های اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند. در حال حاضر استان اصفهان همچنان در وضعیت قرمز در زمینه کرونا قرار دارد.

اصفهان امروز نیز مانند چند روز اخیر از استان‌هایی بود که بیشترین موارد ابتلای جدید را داشت و با ۸۷ مورد مثبت جدید پس از تهران قرار گرفت.

۳۰۸ هزار و ۶۰۹ مبتلا به کرونا در دنیا

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و بر اساس آمار سایت “worldometers” تاکنون کرونا ۳۰۸ هزار و ۶۰۹ نفر را در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا درگیر کرده و ۱۳ هزار و ۷۱ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۹۵ هزار و ۸۳۴ نفر بهبود یافته‌اند. این ویروس تاکنون در ۸۸ درصد مبتلایان منجر به بهبوی و در ۱۲ درصد عامل مرگ شده است.

چین، ایتالیا، آمریکا، اسپانیا، آلمان، ایران، فرانسه و کره جنوبی به ترتیب کشورهایی هستند که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در آنها گزارش شده است.

کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها