معاون پارلمانی رییس جمهوری از قدیم لایحه تصویب آییننامه بین المللی شناورهای تندرو (۱۳۷۹) به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
سید محمد حسینی در توضیح ضرورت تقدیم لایحه تصویب آییننامه بین المللی شناورهای تندرو ۲۰۰۰، گفت: با عنایت به ضرورت افزایش ایمنی شناورهای خاص با سرعت بالا (تندرو) و کاهش خطرهای عملیاتی برای حفظ تعادل و جلوگیری از آسیبهای سازهای آنها و به منظور تعیین ضوابط طراحی و ساخت، تجهیزات مورد نیاز و شرایط عملیات و تعمیر و نگهداری شناورهایی که در سطح بین المللی فعالیت میکنند، این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
وی ادامه داد: آییننامه مذکور ابتدا با هدف ایجاد قوانین و مقررات بینالمللی برای کشتیهای خاص با سرعت بالا در سال ۱۹۹۴ توسط سازمان بین المللی دریانوردی تصویب شده و از ۱۹۹۷ اجرایی شد و اجرای این آییننامه برای شناورهای ساخته شده بعد از تاریخ اول جولای ۲۰۰۲، سطح ایمنی شناورهای خاص دارای سرعت بالا را افزایش داده و ریسک عملیاتی برای حفظ تعادل و آسیبهای سازهای آنها را تا حد قابل قبولی کاهش داد.
حسینی تاکید کرد: هدف اصلی این آییننامه، تامین ایمنی در سطحی برابر با کشتیهای معمولی است که به موجب کنوانسیون بین المللی نجات جان اشخاص در دریا ۱۹۷۴ (۱۳۵۳) (سولاس ۱۹۷۴) و کنوانسیون بین المللی خط شاهین ۱۹۶۶ (۱۳۴۵) از طریق اعمال استانداردهای ساختاری و تجهیزاتی با کنترلهای عملیاتی دقیق مقرر شده است.
منبع: ايسنا
وی ادامه داد: آییننامه مذکور ابتدا با هدف ایجاد قوانین و مقررات بینالمللی برای کشتیهای خاص با سرعت بالا در سال ۱۹۹۴ توسط سازمان بین المللی دریانوردی تصویب شده و از ۱۹۹۷ اجرایی شد و اجرای این آییننامه برای شناورهای ساخته شده بعد از تاریخ اول جولای ۲۰۰۲، سطح ایمنی شناورهای خاص دارای سرعت بالا را افزایش داده و ریسک عملیاتی برای حفظ تعادل و آسیبهای سازهای آنها را تا حد قابل قبولی کاهش داد.
حسینی تاکید کرد: هدف اصلی این آییننامه، تامین ایمنی در سطحی برابر با کشتیهای معمولی است که به موجب کنوانسیون بین المللی نجات جان اشخاص در دریا ۱۹۷۴ (۱۳۵۳) (سولاس ۱۹۷۴) و کنوانسیون بین المللی خط شاهین ۱۹۶۶ (۱۳۴۵) از طریق اعمال استانداردهای ساختاری و تجهیزاتی با کنترلهای عملیاتی دقیق مقرر شده است.
منبع: ايسنا