نماد سایت خبر روز

پیام دوستی مجلس سنای فرانسه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

پیام دوستی مجلس سنای فرانسه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-فرانسه در مجلس سنای فرانسه با اشاره به مساله برجام و توافق هسته ای خاطرنشان کرد: مذاکره در این باره دشوار خواهد بود ولی کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه آن را دنبال کرده اند و برای حفظ این توافق تلاش داشته اند و آنچه الان باقی می ماند همان بازگرداندن توان و انسجام آن و همچنین تاثیرگذاری آن از بعد اقتصادی است که مردم ایران انتظار تحقق آن را دارند.

به گزارش ایسنا، فیلیپ بونکارر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – فرانسه در مجلس سنا که از مهمانان ویژه در برنامه مجازی سفارت ایران در پاریس بود، در پیامی ویدئویی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سنای فرانسه مفتخر است از طریق اینجانب، احساسات دوستی، احترام و همبستگی خود را تقدیم مردم ایران نماید. این احساس دوستی بخصوص بین دو کشور بزرگ ما یعنی ایران و فرانسه وجود داشته و احساس احترام، همان احترام به ارزش هایی است که کشور بزرگ شما و تاریخ غنی کشورتان، از آن بهره‌مند بوده است. همچنین احساس همبستگی خود را از طریق مبارزه با بیماری جهانی کووید 19 اعلام می کنیم و ضمنا امیدوارم مطلوب ترین راه حل ها در زمینه مقابله با این همه گیری برای  مردم ایران رقم بخورد.
وی تصریح کرد: همچنین مناسب می دانم به موضوع مهمی که امروزه مطرح است و همان بازگشت بدون تابو، به مذاکرات مربوط به توافق برجام است، اشاره داشته باشم. مذاکره در این باره دشوار خواهد بود ولی کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه آن را دنبال کرده اند  و برای حفظ این توافق تلاش داشته اند و آنچه الان باقی می ماند همان بازگرداندن توان و انسجام آن و همچنین تاثیرگذاری آن از بعد اقتصادی است که مردم ایران انتظار تحقق آنرا دارند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-فرانسه افزود: در اینجا مایلم با خانواده های ایرانی که قربانی بیماری همه گیری شده‌اند، ابراز همدردی و همبستگی نمایم. همچنین مایلم به شما بگویم که ما در سال 2021 شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و مسلما این انتخابات مورد توجه ما است و هر زمان که همکاران ما در مجلس ایران این علاقمندی را داشته باشند، ما هم در خدمت آنان خواهیم بود تا فضای لازم برای روابط ویژه و مذاکره بین مجلس ایران و مجلس سنای فرانسه را بوجود بیاوریم. برای مثال این کار به صورت ویدئوکنفرانس یا هر شکل دیگری که همکاران ما در مجلس ایران درباره آن توافق داشته باشند و در عین احترام کامل و در همبستگی تمام و همانطور که گفتم در فضای دوستی، می تواند انجام شود.

منبع:ایسنا

خروج از نسخه موبایل