کد خبر : 196759
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۱۸

چگونگی دریافت خدمات شبکه از آی تی پشتیبان

چگونگی دریافت خدمات شبکه از آی تی پشتیبان

آی تی پشتیبان یکی از معروف ترین و قدیمی ترین شرکت های پشتیبانی شبکه و ارائه دهنده خدمات دیگر شبکه نظیر اکیتو و پسیو شبکه است که سالیان سال با بالاترین استاندارد های روز خدمات پشتیبانی شبکه به شرکت هایی که به این خدمات نیاز دارند ارائه داده است، اما به دلیل حجم بالای مشتریان

آی تی پشتیبان یکی از معروف ترین و قدیمی ترین شرکت های پشتیبانی شبکه و ارائه دهنده خدمات دیگر شبکه نظیر اکیتو و پسیو شبکه است که سالیان سال با بالاترین استاندارد های روز خدمات پشتیبانی شبکه به شرکت هایی که به این خدمات نیاز دارند ارائه داده است، اما به دلیل حجم بالای مشتریان و همچنین تماس های دریافتی زیاد در این مجموعه، به سادگی به هر شرکتی خدمات شبکه ارائه نمی دهند و شرکت مورد نظر باید ویژگی هایی را برای دریافت خدمات از آی تی پشتیبانی داشته باشد. در ادامه شرایط دریافت خدمات از شرکت آی تی پشتیبان را مرور می کنیم و درباره هر یک توضیح می دهیم.

خدمات شبکه آی تی پشتیبان

مراحل دریافت خدمات پشتیبانی شبکه از آی تی پشتیبان

الارغم اینکه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری بدون نظم و مراحل خاصی به دیگر مجموعه ها سرویس پشتیبانی شبکه ارائه می دهند اما آی تی پشتیبان شرایط و مراحل خاصی را برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه در نظر دارد که به ترتیب آن ها را عنوان کرده و توضیح می دهیم:

1-انتخاب خدمات شبکه

اولین مرحله برای شرکت نیازمند خدمات شبکه این است که نوع خدمات مدنظر خود اعلم از امنیت شبکه، اکتیو شبکه و یا پشتیبانی شبکه را تعیین کند و سپس با مطالعه لازم از آی تی پشتیبان خدمات مورد نظرش را دریافت می کند.

لازم به ذکر است که عنوان کنیم آی تی پشتیبان شرکت شبکه بسیار قدیمی در این حوزه است که تمامی خدمات شبکه را ارائه می دهد

2-تماس با آی تی پشتیبان (مشاوره رایگان)

در این مرحله اگر شرکت مورد نظر نوع خدمات شبکه مورد نظر را نمی داند میتواند با آی تی پشتیبان تماس گرفته و ایراد شبکه کامپیوتری مجموعه مورد نظر را عنوان کند، کارشناسان آی تی پشتیبان به طور رایگان و به صورت تلفنی تا حد امکان تماس گیرنده را راهنمایی کرده و تا حد امکان راه کار به ایشان ارائه میدهند.

3-تماس با آی تی پشتیبان (درخواست خدمات)

در این مرحله تماس گیرندگان اغلب میدانند که چه نیازی دارند و برای دریافت خدمات مورد نظر خود تماس گرفته و درباره اطلاعات بیشتری از جمله قیمت با کارشناسان ما صحبت می کنند. 

در این مرحله کارشناسان ما از تماس گیرنده میخواهند تا شرایط فعلی شبکه کامپیوتری مورد نظر را توصیف کند، این توضیح هر چقدر کامل تر باشد، کارشناسان فنی میتوانند شرایط و قیمت دقیق تری به تماس گیرنده اعلام نمایند. 

مشاوره رایگان شبکه و درخواست پشتیبانی

به عنوان نمونه تماس گیرنده درخواست دریافت خدمات پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان را می کند و برای دریافت خدمات قیمت قرارداد پشتیبانی شبکه را کارشناسان آی تی پشتیبان درخواست می کند، سپس کارشناسان فنی از تماس گیرنده میخواهند که تعداد سرور ها و سرویس های قابل ارائه بر روی آن ها، تعداد کامپیوتر ها و سرویس و نرم افزار های مورد استفاده آن ها، تعداد پرینتر ها، سوئیچ ها، روتر ها، اکسزپوینت ها و تنظیمات کلی نرم افزاری آن ها را عنوان کنند، در اکثر موارد تماس گیرنده نمیتواند اطلاعات دقیقی از همین موارد عنوان شده به کارشناسان فنی آی تی پشتیبانی ارائه دهد مگر اینکه فرد مورد نظر خود کارشناس پشتیبانی شبکه باشد و بتواند تمام اطلاعات خواسته شده را در اختیار ما قرار دهد.

پس از اعلام شرایط، تجهیزات و سرویس ها، متناسب با میزان دقیق بودن اطلاعات دریافت شده، بازه قیمتی به تماس گیرنده اعلام می شود، به این صورت که یک قیمت میانگین ماهیانه برای نگهداری و پشتیبانی شبکه اعلام شده و بین 10 تا 25 درصد افزایش یا کاهش را برای آن در نظر می گیرند و آن را به تماس گیرنده اعلام می کنند تا ایشان بتواند با حدود قیمت تعیین شده نسبت به انتخاب آی تی پشتیبان به عنوان شرکت پشتیبانی شبکه تصمیم بگیرد.

4-اعلام قیمت دقیق پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان

اگر مجموعه تماس گیرنده درخواست اعلام دقیق پشتیبانی شبکه را از شرکت داشته باشد، آی تی پشتیبان میتواند با دریافت هزینه یکی از کارشناسان فنی پشتیبانی شبکه خود را به محل مجموعه درخواست کننده اعزام کند تا با انجام بررسی دقیق از تمام تجهیزات شبکه در شرکت مورد نظر، قیمت دقیق پشتیبانی شبکه به ایشان اعلام کند. 

لازم به ذکر است که دلیل دریافت هزینه در قبال بررسی وضعیت شبکه، زمان بر بودن آن است، به گونه ای که بین 1 تا 3 ساعت این موضوع زمان بر بوده و انرژی زیادی را از کارشناسان ما میگیرد، در اکثر مواقع قیمت پشتیبانی شبکه اعلام شده با کمترین تغییر همراه است و 10 تا 25 درصد عنوان شده افزایش یا کاهش نمی یابد.

5-اعلام تاریخ و ظرفیت برای خدمات شبکه

پس از بررسی کارشناس پشتیبانی شبکه، آی تی پشتیبان می تواند اعلام کند که میتواند بر اساس موارد دیده شده به شرکت مورد نظر سرویس بدهد یا خیر، در مواردی که آی تی پشتیبان توانایی سرویس دهی را به شرکت مورد نظر ندارد اکثرا بدلیل نقص زیاد فنی بستر شبکه است و نیاز به تغییرات نسبتا زیادی دارد و در مواقعی که حجم کاری آی تی پشتیبان زیاد است، بدلیل حفظ شرایط ایده آل برای مشتریان فعلی، از سرویس دادن به شرکت های جدید که به شکل گفته شده هستند جلوگیری می کند و نمی خواهد خدمات فعلی زیر سوال برود.

6-تعیین وقت جلسه برای عقد قرارداد پشتیبانی شبکه

در ادامه موضوع عنوان شده اگر شرکت درخواست کننده خدمات پشتیبانی شبکه، شرایط مورد نظر برای دریافت این خدمات را داشت و از لحاظ زیر ساختی مشکلات زیادی متوجه ایشان نبود، آی تی پشتیبان نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه را برایشان ارسال کرده و درخواست مطالعه کامل و دقیق را دارد.

عقد قراراداد خدمات پشتیبانی شبکه

پس از مطالعه قرارداد پشتیبانی شبکه، زمانی که مورد توافق طرفین هست برای بحث و امضای قراداد پشتیبانی شبکه تنظیم شده و با پاسخ گویی به سوالات و شرایط موجود در قرارداد، نسبت به امضای آن اقدام می شود. 

7- نحوه شروع کار 

در ابتدای شروع پروژه پشتیبانی شبکه، کارشناسان اصلی آی تی پشتیبان زمانی بیش از آنچه که در قرارداد گفته شده را برای بررسی بیشتر شرایط و اصلاح موارد مشکل دار شبکه برای مجموعه اختصاص داده و با حضور، این موارد را رفع می کنند تا شرایط مناسب برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه محیا شود. 

لازم به ذکر است که اصلاح موارد دچار ایراد با دریافت هزینه جدا و در ابتدای کار توسط آی تی پشتیبان انجام شده که قائدتا بین 2 هفته تا 1 ماه زمان بر است، در این فاصله تلاش می شود تا مشکلات سطحی کاربران نیز رفع شود ولی برای مشکلات اساسی لازم است تا زیر ساخت شبکه توسط آی تی پشتیبان اصلاح شده و در بسیاری از موارد ، مشکلات اساسی کاربران نیز با این تغییرات برطرف می شود.

نکات مهم برای دریافت خدمات شبکه

بسیاری از کارفرمایان فکر می کنند آن شرکتی که توانایی سرویس دهی در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد بهترین شرکت پشتیبانی شبکه است، در صورتی که این موضوع همیشه صدق نمی کند، چرا که می تواند در ابتدای کار و به ظاهر خدمات داده شود ولی در ادامه کارفرما با مشکلات بیشماری رو به رو شود، هدف آی تی پشتیبان هم ارائه خدمات پشتیبانی شبکه و دیگر خدمات شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن است اما این موضوع را فدای کیفیت نمی کند و تمام تلاش خود را دارد که به صورت حساب شده قدم بردارد و تا انتها بتواند خدمات با کیفیتی را به شرکت های مورد نظر ارائه دهند

پروسه اولیه بررسی شبکه در آی تی پشتیبان ممکن است نسبت به شرکت های دیگر پشتیبانی شبکه زمان بر باشد اما چند برابر زمان اختصاص داده شده، در ادامه و فرایند پروژه به نفع کارفرمایان است و بعد از گذشت مدت زمان مشخص حدود 1 تا 2 ماهه می توان نسبت به کیفیت آی تی پشتیبان اطمینان حاصل کرد.

در ادامه بعد از زمان 1 تا 2 ماهه که کارشناسان پشتیبانی و فنی آی تی پشتیبان بر روی شبکه شرکت مورد نظر مسلط شدند، خدمات شبکه می تواند به بهترین نحو ممکن، با بالاترین و کیفیت و کمترین زمان ممکن ارائه شود و همچنین در طول این مدت راه کار هایی برای کاهش مشکلات موجود راه اندازی و پیش بینی می شود و کاربران و کارکنان بسیار کمتر دچار مشکلات شبکه بشوند و کارهایشان بخاطر این موارد به تعویق بیفتد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.