کد خبر : 181125
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

کردستان با کمبود پزشک مواجه است

کردستان با کمبود پزشک مواجه است

ایسنا/کردستان مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اینکه اولویت پزشک خانواده “پزشک عمومی” است، گفت: به‌جز شهرستان سنندج در تمام شهرستان‌ها با کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم. انور اسماعیلی امروز(۲۶ بهمن‌ماه) در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه پرجمعیت‌ترین صندوق، بیمه روستایی و عشایر است، اظهار کرد: در استان کردستان ۵۵۰ هزار نفر

کردستان با کمبود پزشک مواجه است

ایسنا/کردستان مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اینکه اولویت پزشک خانواده “پزشک عمومی” است، گفت: به‌جز شهرستان سنندج در تمام شهرستان‌ها با کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم.

انور اسماعیلی امروز(۲۶ بهمن‌ماه) در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه پرجمعیت‌ترین صندوق، بیمه روستایی و عشایر است، اظهار کرد: در استان کردستان ۵۵۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه هستند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در سال ۸۴ آغاز به کارکرده و شامل روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، افزود: خدمات صندوق بیمه روستایی نسبت به خدمات شهری بسیار ارزان‌تر بوده و آنچه قانون ذکر کرده در این بیمه اجرایی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، بیان کرد: سازمان بیمه‌گر برای ایجاد دسترسی و خرید خدمت به مردم در کاهش هزینه، فاصله جغرافیا، مدت‌زمان خدمت و رعایت ارجاع خانواده قدم گذاشته است.

اسماعیلی ذکر کرد: در راستای ایجاد استراتژی بیمه سلامت خدمات الکترونیک سازی را در اولویت قراردادیم چراکه با این روند می‌توانیم زمان خدمت و هزینه را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: استان کردستان در بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی همچنان جزو استان‌های اول در کشور است و توانسته در این خصوص در بیمارستان‌ها و مطب‌ها موفق عمل کند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، افزود: در ایام کرونا بیمه سلامت حدود ۳۰۰ هزار نفر کردستانی را به نام بیمه همگانی شهری تحت پوشش قرارداد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بیمه همگانی شهری دومین صندوق بیمه سلامت است، گفت: طرح ارجاع شهری طبق قانون بیمه در بیمه همگانی شهری قابل‌اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد طرح ارجاع شهری باهدف پزشک خانواده فراهم می‌شود، بیان کرد: چهار استان ازجمله کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کردستان برای اجرای شدن این طرح انتخاب‌شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اینکه اولویت پزشک خانواده “پزشک عمومی” است، ذکر کرد: به‌جز شهرستان سنندج در تمام شهرستان‌ها با کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم.

اسماعیلی در خصوص طرح پزشک خانواده در کردستان، افزود: بیمه سلامت به صورت رایگان در اختیار بیمه‌شدگان همگانی شهری که جزو اقشار ضعیف جامعه و بدون بیمه بودند قرار داده شد لذا با توجه به اینکه بیمه‌شدگان همگانی شهری فقط در مراکز دولتی پذیرش می‌شدند طرح پزشک خانواده اجرایی شد و این افراد می‌توانند به مراکز خصوصی جهت درمان مراجعه کنند.

وی گفت: در این طرح پزشکان می‌توانند ۳ هزار نفر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی را تحت پوشش خود قرار دهند. این افراد با ویزیت ۵ هزار تومان می‌توانند به پزشک معالج خود مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، عنوان کرد: تاکنون با ۱۰۵ پزشک در استان کردستان در طرح پزشک خانواده قرارداد بسته‌ایم اما ۲۵ درصد از مردم استان تحت پوشش این طرح نیستند و باید در جذب پزشک عمومی بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این طرح باید مردم به پزشک خود جهت درمان مراجعه کنند، بیان کرد: بیمه‌شدگان باید کد ملی سرپرست خانوار را به شماره تلفن ۰۹۱۸۲۸۴۰۷۱۳ ارسال کنند که اطلاعات پزشک و آدرس مطب به آن ها فرستاده می‌شود.

اسماعیلی بابیان اینکه در سال آینده در تمام شهرستان‌ها و روستاهای استان طرح پزشک خانواده اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های مریوان و بانه متأسفانه کمبود پزشک مطب دار وجود دارد، امیدواریم این طرح موجب حل این مشکل نیز شود.

وی نسخه‌نویسی الکترونیک و پزشک خانواده را دو مقوله بسیار مهم برای استان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه بااینکه این طرح در استان الزامی است امیدواریم قبل از اتمام دولت تدبیر و امید بودجه‌ای در این خصوص به استان اختصاص داده شود که طرح پزشک خانواده در کردستان تعریف و اجرایی شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت و شیوع ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه‌شدگان، به‌منظور کاهش مراجعات حضوری بیمه‌شدگان به دفاتر پیشخوان جهت تعویض دفترچه، اعتبار دفترچه‌های تمامی بیمه‌شدگان (به‌جز صندوق ایرانیان)در صورت داشتن نسخه سفید، بدون نیاز به مراجعه، تمدید خواهد شده و می‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها