اسمرزوفسکی در «Wesele» جدیدش با کارتهای علامتگذاری شده بازی میکند و به چهرههای اثبات شده و موتیفهای شناختهشده دست مییابد. او کاریکاتور لهستانی ها را ترسیم می کند و بین قهرمانان معاصر و نسل کشی در جدوابنه تشابهی ترسیم می کند و تاریخ فیلم را ابزاری برای آموزش سیاسی و تاریخی می داند. «Wesele» A.D.2021 فیلمی قوی و از نظر اجتماعی مهم است، اما از لحاظ هنری محقق نشده است.
براي دانلود به لينک زير مراجعه کنيد
https://blue-subtitle.com/wesele-2021/
به نظر می رسد اسمرزوفسکی در اولین صحنه های فیلم می گوید به افسانه من خوش آمدید. دوباره، درست مانند 17 سال پیش در اولین “Wesele”، او بینندگان را به رقص و شرکت در یک عروسی لهستانی می برد که از همه چیز بی خمیرمایه و شرم آور ساخته شده است. Wodzirej (Arkadiusz Jakubik) دوباره شما را به رقص های دیسکو چوگان و بازی های نه بیش از حد پیچیده با ته مایه های جنسی دعوت می کند، عروس (Michalina Łabacz) به دلیل حاملگی خود روی فرش عروسی می ایستد و داماد (Przemysław Przestrzelski) کاملاً خود را پیدا نمی کند. در نقش سرپرست آینده خانواده ای که به او سپرده شده است . در نهایت، Ryszard (رابرت Więckiewicz)، پدر عروس، تجسم معاصر از Wieśka Wojnar قدیمی از اولین “Wesele” وجود دارد. این بار او “برای هر چیزی که امشب می خورید و می نوشید پول داده است”، مطمئن است که همه چیز همانطور که باید به نظر می رسد. مشکل این است که در طول شب عروسی، افکار او جای دیگری است – زیرا علاقه او به زندگی در تعادل است و ریزارد باید نقش یک تاجر و روح حرکت کنندگان مراسم عروسی را با هم آشتی دهد. گویی این عوارض کافی نبود، در روز جشن عنوان، بزرگتر خانواده (ریشارد رونچوسکی) اطلاعاتی دریافت می کند (“به موقع نیست” – همانطور که مهمانان عروسی در مورد آن اظهار نظر می کنند) که به او لقب Righteous Among اعطا شده است. ملل برای نجات یهودیان در طول جنگ جهانی دوم
داستان “وسله” جدید اینگونه آغاز می شود – داستانی دوگانه، نوشته شده بر روی رشته های زمانی موازی، که یکی از آنها امروز اتفاق می افتد و دیگری ما را به داستان جنگ یک پسر جوان (ماتئوش ویتسلاوک) و فراموش شده اش می برد. عشق – یک یهودی لهستانی از همسایگی (آگاتا ترکوت).
هر کسی که حتی یکی از فیلمهای اسمرزوفسکی را دیده باشد، حدس میزند که هر دوی این داستانها در کدام جهت تسریع میکنند: جشن عروسی به سمت یک پایان بزرگ غمانگیز پیش میرود و داستان گذشته گام به گام ما را به پایان تراژیک نزدیکتر میکند – وقایع معروف به قتل جدوابنه. هیچ شگفتی وجود نخواهد داشت. اما اسمرزوفسکی این بار در تعلیق و غافلگیری بیننده نیست. «Wesele» او A.D.2021 یک گفتگوی سینمایی است، شاید رادیکالترین و مستقیمترین بحثی که خالق «Dom Złego» روی پرده ساخته است. این داستانی است در مورد شیاطین لهستانی – پاروشیالیسم، خودپرستی، بیگانه هراسی، ترس از دیگری که منجر به تراژدی می شود و حساب آسیب را چند برابر می کند.