کد خبر : 121333
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

اجرای طرح های آبخیزداری در ۵۶۵ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان

اجرای طرح های آبخیزداری در ۵۶۵ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان

ایسنا/کرمان معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای ۹۰ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در ۳۵ حوضه آبخیز جنوب کرمان با اعتبار ۱۸۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری خبر داد.  محمد رضا شاهرخی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امسال طرح‌های آبخیزداری در

اجرای طرح های آبخیزداری در ۵۶۵ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان

ایسنا/کرمان معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای ۹۰ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در ۳۵ حوضه آبخیز جنوب کرمان با اعتبار ۱۸۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری خبر داد.

 محمد رضا شاهرخی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امسال طرح‌های آبخیزداری در ۷ شهرستان جنوبی شامل ۳۵ حوضه آبخیز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی صورت می‌گیرد.

وی ضمن تاکید بر نقش مهم پروژهای آبخیزداری گفت: کنترل فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها و رواناب‌های سطحی، مقابله با خشکسالی برخی از اهداف اجرای این پروژه ها است.

شاهرخی از اجرای عملیات آبخیزداری به میزان ۵۵۰ هزار هکتار خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر از مجموع ۹۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های شناسایی شده در سطح جنوب کرمان، در ۵۵۰ هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام شده و تلاش برای اجرای سالانه در اراضی دیگر ادامه خواهد داشت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، همچنین بر ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید و عنوان کرد: ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه های آبخیز و رتبه بندی آنها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی جهت اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها