کد خبر : 121993
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴

اختصاص بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار رهاورد سفر قالیباف به چهارمحال و بختیاری

اختصاص بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار رهاورد سفر قالیباف به چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام طرح‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال و … در استان مصوب و اختصاص پیدا کرد. احمد راستینه ۲۸ اسفندماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری از

اختصاص بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار رهاورد سفر قالیباف به چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام طرح‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال و … در استان مصوب و اختصاص پیدا کرد.

احمد راستینه ۲۸ اسفندماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری از افزایش اعتبارات استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: حدود ۸۷۰ میلیارد تومان در سال‌جاری به اعتبارات استان افزوده شد، این عدد معادل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در استان است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰، افزود: در لایحه بودجه اصلاح نظام پرداخت، اصلاح نظام پرداخت مالیاتی، تمرکز بر سرمایه‌های غیرمولد، اشتغال و … مورد توجه قرار گرفت، در سال آینده حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به اشتغال از محل هدفمندی یارانه‌ها تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی افزود: این اعتبار با مشارکت بانک‌ها به‌صورت تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ تا ۶ درصد در اختیار متقضیان اشتغال قرار می‌گیرد، همچنین به پروژه‌های مصوب اشتغالزایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها که مصوبه شورای برنامه‌ریزی کشور را نیز دریافت کنند، اعتبار از این محل تخصیص داده می‌شود.

راستینه در خصوص سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری، گفت: این سفر برکات زیادی برای استان داشت و مقرر شد بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام طرح‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال در استان اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ۵۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مصوب شد، در تمامی شهرستان‌ها برنامه محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به بودجه‌های فرهنگی در لایحه بودجه ۱۴۰۰، توضیح داد: ۳۵۰ میلیارد تومان برای صندوق حمایت از مقرری بیمه هنرمندان، شاعران، نویسندگان، اصحاب فرهنگ و رسانه پیش‌بینی شد، برای کمک به موسسات فرهنگی و فضای مجازی نیز ۸۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

راستینه با اشاره به اینکه ۱۴۳۰ میلیارد تومان به بخش ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۰ اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

در سال ۱۴۰۰ هزینه آب، برق و گاز چهار میلیون خانوار رایگان می‌شود

در ادامه حسین بامیری نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تعلل در استقرار ادارات در شهرستان جدیدالاتاسیس خانمیرزا، اظهار کرد: این موضوع مطالبه به حق مردم است و باید نسبت به استقرار ادارات در این شهرستان اهتمام ویژه صورت بگیرد.

وی در خصوص آزادراه لردگان به ایذه، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته اعتبار مناسب به این پروژه اختصاص نیافت، با پیگیری صورت گرفته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به این طرح به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

بامیری با بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان به چهارمحال و بختیاری برای اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی اختصاص یافت، گفت: تزریق این اعتبارات باید بر اساس شاخص‌های محرومیت در استان توزیع شود.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار میلیارد تومان برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، همچنین در سال ۱۴۰۰ هزینه آب، برق و گاز چهار میلیون خانوار رایگان می‌شود.

وی گفت: دو میلیون تن قیر برای طرح توسعه راه‌های روستایی در سراسر کشور اختصاص پیدا خواهد کرد، این قیر بر اساس شاخص‌ها توزیع می‌شود.

بامیری با بیان اینکه تعرفه اینترنت در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید درآمدهای پنهان دولت از اپراتورها آشکار شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها