کد خبر : 206515
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

اخذ اقامت پرتغال برای ایرانیان چگونه انجام می‌شود؟

اخذ اقامت پرتغال برای ایرانیان چگونه انجام می‌شود؟

  مهاجرت به پرتغال   برای اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال، اتباع خارجی مانند ایرانیان باید پنج سال در این کشور زندگی کنند. در واقع این سکونت باید به نحوی باشد که غیبت افراد متقاضی (نبود آن ها در کشور پرتغال) بیش از 6 یا 8 ماه طول نکشد. با این حال، برنامه ویزای

 

C:\Users\Norozian\Downloads\download (68).jfif

مهاجرت به پرتغال

 

برای اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال، اتباع خارجی مانند ایرانیان باید پنج سال در این کشور زندگی کنند. در واقع این سکونت باید به نحوی باشد که غیبت افراد متقاضی (نبود آن ها در کشور پرتغال) بیش از 6 یا 8 ماه طول نکشد. با این حال، برنامه ویزای طلایی پرتغال، شرایط متفاوت‌تری برای اقامت پرتغال به همراه دارد. طوری که این نوع ویزا، مهاجران را از حضور دائم در پرتغال معاف می‌کند. راه‌های مختلفی برای به دست آوردن اقامت دائم پرتغال وجود دارد.

پرتغال غربی‌ترین کشور اروپا و یکی از اعضای باثبات، بی‌طرف و مورد احترام اتحادیه اروپا از سال 2002 است. پرتغال، قوانین کارآمدی را ارائه کرده است که از طریق آن ساکنان غیر اتحادیه اروپا می‌توانند اجازه اقامت و در صورت تمایل شهروندی دریافت کنند. 

متقاضیان خردسال (فرزندان خارجی) در صورتی که در قلمرو پرتغال متولد شده باشند، حق دارند فوراً اقامت دائم یا پاسپورت پرتغال خود را درخواست کنند. مشروط بر اینکه حداقل به مدت یک سال به طور قانونی در پرتغال اقامت داشته باشد.

امروزه کشور پرتغال به دلیل صدور مجوز اقامت دائم بسیار معروف شده است. این موضوع، افراد غیر اروپایی را به این کشور جذب می کند تا برای اقامت دائم تحت دسته های مختلف درخواست دهند و اقامت را دریافت کنند.

به طور قانونی برای اقامت پرتغال، پس از ورود به این کشور، باید به SEF بروید. کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA ) و اتباع سوئیس نیازی به این مجوز ندارند. 

مزایای اقامت پرتغال

مجوز اقامت موقت پرتغال یک سال اعتبار دارد. بسته به مدت و هدف اقامت پرتغال، می‌توان آن را برای یک یا دو سال دیگر تمدید کرد. پس از پنج سال اجازه اقامت موقت، فرد می‌تواند برای اقامت دائم یا شهروندی پرتغال درخواست دهد. همچنین اتباع خارجی مانند ایرانیان می‌توانند از طریق ازدواج اقامت بگیرند و به طور قانونی در پرتغال زندگی و کار کنند. 

داشتن اقامت دائم پرتغال مزایای زیادی دارد. یک فرد می‌تواند در پرتغال زندگی و کار کند. همچنین می‌تواند به صورت رایگان به کشورهای شنگن سفر کند و از کیفیت بالای آموزش، مراقبتهای بهداشتی و یک سبک زندگی لذت بخش برخوردار شود. 

با اقامت پرتغال، شما می‌توانید تابعیت مضاعف دریافت کنید. تابعیت دوگانه در پرتغال مهم تلقی می‌شود. برای تبدیل شدن به یک مقیم پرتغال، نیازی به ابطال هویت قبلی خود ندارید. قوانین کشور پرتغال همچنین اجازه درخواست اقامت از طریق الحاق خانواده را می‌دهد. 

یک راه مهم برای مهاجرت به پرتغال، 5 سال زندگی متوالی در این کشور است. در این حالت فرقی نمی‌کند که شما با چه هدفی وارد کشور پرتغال شده باشید. در هر صورت ابتدا باید مجوز موقت لازم را دریافت کنید و در نهایت برای اقامت دائم درخواست دهید. این شیوه اخذ اقامت برای کشورهای غیر اروپایی مطرح می‌باشد. 

سفر بدون ویزا به بیش از 172 کشور، از جمله ایالات متحده آمریکا

شهروندی پرتغال (شهروندی اتحادیه اروپا) مزایای کامل اتحادیه اروپا از جمله سفر بدون مرز شینگن و معافیت ویزای ایالات متحده را ارائه می‌دهد. این به معنای سفر بدون ویزا به بیش از 172 کشور جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اکثر کشورهای آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی است.

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار

امکان اخذ اقامت پرتغال از طریق استخدام وجود دارد. یک شهروند غیر اروپایی اجازه دارد پس از رسیدن به پرتغال، ظرف 90 روز برای اقامت کاری خود در پرتغال درخواست دهد. دانشجویان همچنین می‌توانند برای اجازه اقامت پرتغال اقدام کنند، اما تحصیل آن ها باید بیش از شش ماه باشد.

ویزای طلایی پرتغال

اقامت دائم را می‌توان با یک طرح سرمایه گذاری دریافت کرد که به آن طرح ویزای طلایی پرتغال گفته می‌شود. 

ویزای طلایی یا گلدن ویزای پرتغال در واقع همان ویزایی است که از طریق خرید ملک در پرتغال دریافت می ‌شود. برای این که بتوانید در زمینه دریافت این ویزا موفق عمل کنید، بهتر است از مشاوره اخذ اقامت پرتغال شرکت گلدن وست بهره مند شوید. فرد متقاضی با دریافت ویزای طلایی پرتغال، می‌تواند در کشور پرتغال حضور داشته باشد و زندگی کند. همچنین می‌تواند از خدمات شغلی و تحصیلی کشور پرتغال بهره مند شود. افرادی که ویزای طلایی پرتغال را دریافت می‌کنند، هیچ مانعی برای سفر به کشورهای منطقه شنگن ندارند. همچنین می‌توانند در صورت تمایل به دیگر کشورهای اروپایی نیز سفر کنند. 

برنامه اجازه اقامت طلایی پرتغال یک پروسه پنج ساله اقامت مبتنی بر سرمایه گذاری برای اتباع غیر اتحادیه اروپا است. این اقامت اجازه می دهد تا بدون ویزا به منطقه شینگن (26 کشور اروپایی) سفر کنید. این مجوز اقامت، به طور متوسط به هفت روز اقامت در پرتغال در طی یک سال نیاز دارد. در صورت تمایل پس از پنج سال اقامت، متقاضی واجد شرایط شهروندی می‌شود. 

اقامت دائم که از طریق ویزای اقامت طلایی به دست می آید به حداقل سرمایه گذاری ملک 280000 یورو نیاز دارد.

شهروندی پرتغال، یعنی پاسپورت اروپایی، برای دارندگان ویزای اقامت طلایی پس از پنج سال اقامت دائم در دسترس است.

مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری

راه مهم دیگر برای مهاجرت به پرتغال، سرمایه گذاری است. خرید ملک در پرتغال از جمله روش هایی است که برای اقامت پرتغال مورد توجه می باشد. 

خرید ملک در پرتغال

یکی از روش هایی که برای اقامت پرتغال مورد استفاده قرار می گیرد، خرید ملک در پرتغال می‌باشد. مراحل قانونی این روش اقامتی یک ماه زمان نیاز دارد. البته این زمان با توجه به سرمایه‌ای که برای اقامت در پرتغال اختصاص داده می‌‌شود و همچنین شرایط فرد متقاضی متفاوت خواهد بود.

برای اقامت پرتغال از طریق خرید ملک، باید یک حساب بانکی در کشور پرتغال افتتاح کنید. در واقع این افتتاح حساب برای واریز مبلغ خانه خریداری شده در پرتغال مدنظر قرار می‌گیرد. بعد از اینکه مدت زمان لازم برای اقامت پرتغال (معادل ۵ سال می‌باشد) سپری شد، نیاز به شرایط دیگری برای درخواست شهروندی پرتغال وجود دارد. به عنوان مثال متقاضی باید بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشد، همچنین حداقل مدت اقامت در کشور پرتغال را سپری کرده باشد، هیچگونه سوء پیشینه نداشته باشد و… از مواردی هستند که به عنوان شروط لازم برای اقامت پرتغال از طریق خرید ملک مدنظر قرار می‌گیرند.

سرمایه گذاری با ثبت شرکت

یکی از روش‌هایی که برای مهاجرت به پرتغال مورد توجه قرار می‌گیرد، سرمایه گذاری و ثبت شرکت است. به عنوان مثال شما یک نقشه یا طرح تجاری به کشور پرتغال ارائه کرده و منتظر بررسی نتایج طرح می‌شوید. اگر طرح مورد نظر شما مورد تایید کشور پرتغال واقع شود، یک ویزای چهار ماهه دریافت خواهید کرد. البته برای سرمایه گذاری اولیه در کشور پرتغال حداقل باید مبلغی به اندازه 280 هزار یورو داشته باشید.

 از دیگر روش‌هایی که برای مهاجرت به پرتغال مدنظر قرار می‌گیرد، خرید سهام، ملک، اوراق بهادار و کارآفرینی در کشور پرتغال است. 

کارآفرینی 

کارآفرینی می ‌تواند یک روش سرمایه گذاری در کشور پرتغال باشد. برای اینکه بتوانید یک کارآفرین موفق باشید، باید ایده و طرح جدید و سودآور را به نمایندگان کشور پرتغال ارائه کنید. طرحی که شما ارائه می‌کنید، باید آینده روشن داشته باشد و سودآور باشد. همچنین شما به عنوان فرد متقاضی اقامت پرتغال باید حداقل سن یعنی ۱۸ سال را داشته باشید. ضمن اینکه باید قادر به تامین هزینه‌های زندگی باشید. مدت اقامت از طریق کارآفرینی، پنج ساله است و بعد از گذشت ۵ سال نیاز به تمدید دارد. بعد از تمدید می‌تواند برای اقامت دائمی پرتغال درخواست دهد.  

ویزای تمکن مالی پرتغال (خودحمایتی پرتغال)

توجه داشته باشید منظور از تمکن مالی پرتغال، برخورداری از حقوق ثابت به دست آمده از بازنشستگی، سود بانک یا اجاره ملک و… می‌باشد. این نوع تمکن، حقوق به دست آمده از مشاغل را شامل نمی‌شود. افرادی که تمایل به ارائه تمکن مالی پرتغال دارند، باید سرمایه گذاری مهمی در پرتغال انجام دهند. 

 

 بسیاری از افراد برای اقامت پرتغال به روش تمکن مالی اقدام می‌کنند. به این نوع ویزا، ویزای D7 پرتغال می‌گویند. این همان ویزایی است که از طریق تمکن مالی به دست می‌آید. خودحمایتی پرتغال یکی از بهترین روش‌هایی است که برای مهاجرت به پرتغال مدنظر قرار می‌‌گیرد. افرادی که درآمد ماهانه، ثابت و مشخصی دارند، می‌توانند برای اقامت پرتغال اقدام کنند. این نوع ویزا با مدت اعتبار 4 ماهه به فرد متقاضی داده می‌شود. در طی این چهار ماه، فرد متقاضی باید مراجعه به کشور پرتغال داشته باشد. در اداره مهاجرت این کشور، برای اقامت یکساله درخواست دهد. برای درخواست و اخذ اقامت دائم پرتغال نیز باید در سال ششم سکونت در پرتغال، اقدام کنید.

نکته قابل توجه این است که بعد از اقامت یک ساله، فرد می‌تواند بدون ویزا به پرتغال سفر داشته باشد. با این وجود، تمامی شرایط زمانی برای فرد برقرار می‌شود که چهار ماه در کشور پرتغال حضور داشته باشد. دسترسی به حقوق شهروندی، خدمات بیمه، تامین اجتماعی، حق تحصیل رایگان، سفر به سایر کشورهای اروپایی و… از جمله مزایای ویزای D7 پرتغال می‌باشد. 

دفتر اخذ اقامت پرتغال

معتبرترین دفتر مهاجرتی در تبریز، شرکت گلدن وست است که به صورتی تخصصی در زمینه اخذ اقامت پرتغال فعالیت دارد. این شرکت از طریق روش‌های مختلف می‌تواند اقامت دائم پرتغال برای شما و خانواده‌تان اخذ نماید. از جمله مهمترین روش‌های اخذ اقامت پرتغال، خودحمایتی (D7)، گلدن ویزای پرتغال، خرید ملک در پرتغال، ثبت شرکت در پرتغال و سرمایه گذاری در پرتغال است. جهت اخذ مشاوره، ابتدا باید فرم ارزیابی مشاوره گلدن وست را در وبسایت تکمیل نمائید. کارشناسان گلدن وست پس از بررسی شرایط شما، در صورتی که واجد شرایط باشید، با شما تماس خواهند گرفت. پس از اخذ مشاوره و عقد قرارداد، مدارک شما برای ترجمه ارسال خواهد شد. در این میان، وقت VFS از سوی شرکت برای شما گرفته خواهد شد. پس از ارائه مدارک به VFS در تهران، ویزای پرتغال برای شما صادر خواهد شد. در مرحله بعد، شما برای انگشت نگاری در اداره مهاجرت پرتغال به این کشور سفر خواهید کرد. گلدن وست در زمان سفر نیز شما را همراهی خواهد کرد. در نهایت، کارت اقامت پرتغال در تبریز، تحویل شما داده می‌شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها