با ما همراه باشید

اجتماعی

ازصدوربیش از ۵۱ میلیون کارت هوشمند ملی تاراه اندازی اولین ایستگاه سیارکارت ملی برای جانبازان

منتشر شده

در

ازصدوربیش از ۵۱ میلیون کارت هوشمند ملی تاراه اندازی اولین ایستگاه سیارکارت ملی برای جانبازان

صدور بیش از ۵۱ میلیون قطعه کارت هوشمند ملی، صدور بیش از ۳۴ میلیون جلد شناسنامه مکانیزه و تحت وب، بازمهندسی و مکانیزاسیون فرایندهای ارائه خدمات هویتی، اجرای فاز باز طراحی توسعه سایت پشتیبان پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، تدوین طرح جامع امنیت سازمان ثبت احوال کشور، بهره برداری از سامانه اینترنتی اعلام تغییر نشانی اشخاص حقیقی، بومی سازی و تولید داخلی بدنه کارت هوشمند ملی در راستای عبور از تحریم ها و اتکاء بر توان داخلی و راه اندازی اولین ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی برای حانبازان حسی و حرکتی از اهم اقدامات سازمان ثبت احوال در دولت های یازدهم و دوازدهم است.

به گزارش ایسنا، اهم اقدامات و دستاوردهای سازمان ثبت احوال در دولت تدبیر و امید ( ۱۳۹۲- ۱۳۹۹) تشریح شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور این اقدامات به شرح ذیل می باشد:

“۱. ثبت ۱۰۷۹۴۴۸۶ واقعه ولادت (بیش از ۹۷% پوشش در مهلت قانونی).
۲. ثبت ۳۳۸۵۴۰۵ واقعه وفات ( بیش از ۹۴% پوشش در مهلت قانونی).
۳. صدور بیش از ۵۱۰۰۰۰۰۰  قطعه کارت هوشمند ملی
۴. تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی بیش از ۶۱۰۰۰۰۰۰ نفر از افراد واجد شرایط.
۵. صدور بیش از ۳۴۰۰۰۰۰۰  جلد شناسنامه مکانیزه و تحت وب (زیر و بالای ۱۵ سال)
۶. بازمهندسی و مکانیزاسیون فرایندهای ارائه خدمات هویتی (۱۰ فرایند).
۷. اجرای فاز باز طراحی توسعه سایت پشتیبان پایگاه اطلاعات جمعیت کشور.
۸.  ارتقاء پهنای باند ارتباطی ادارات از  KBPS  ۵۱۲ به MBPS ۳  در سال ۱۳۹۹.
۹. تدوین طرح جامع امنیت سازمان ثبت احوال کشور
۱۰. برقراری ارتباط بر خط (۵۵ بیمارستان و ۱۰ آرامستان) با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور.
۱۱. بهره برداری از کارت هوشمند ملی در ۱۶ دستگاه اجرایی بصورت پایلوت و پیشرفت ۸۰ درصدی کار در  ۲۵ دستگاه اجرایی دیگر.
۱۲. پاسخ گویی به بیش از  ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ فقره استعلام هویت الکترونیکی.
۱۳.انتقال مکانیزه اطلاعات ازدواج و طلاق از دفاتر ازدواج و طلاق بواسطه برقراری ارتباط میان این سازمان و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ثبت این اطلاعات در مرکز داده سازمان طبق ماده ۳۲ قانون ثبت احوال.
۱۴. باز طراحی و پیاده سازی امنیتی و کارکردی شبکه مرکز داده سازمان.
۱۵. بازنگری رویه های تداوم کسب و کار (BCP).
۱۶. به روز رسانی نسخه پایگاه داده از  اراکل  g ۱۱  به c  ۱۲.
۱۷. ایجاد و بهره برداری ازسامانه اینترنتی اعلام تغییر نشانی اشخاص حقیقی.
۱۸. راه اندازی فاز اول تکمیل اطلاعات پایگاه سببی و نسبی.
۱۹. ایجاد سامانه و فرآیند اخذ در خواست کارت هوشمند ملی در نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و اجرای پایلوت در کشور آذربایجان
۲۰.  افزایش تعداد  دستگاههای بهره بردار استعلام به بیش از ۲۰۰ دستگاه.
۲۱. همکاری موثر در اجرای پروژه حذف کپی کارت هوشمند ملی و صفحه اول شناسنامه بواسطه ارائه سرویس استعلام استنادپذیر.
۲۲. ایجاد مقدمات سرویس دریافت اطلاعات ولادت و وفات از وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی.
۲۳. ارتقاء ظرفیت پایگاه اطلاعات جمعیت کشور از ۶۰۰ ترابایت به ۹۰۰ ترابایت.
۲۴. ایجاد نسخه اول سامانه احراز هویت اشخاص حقیقی در فضای مجازی (هدا).
۲۵. گسترش زیر ساخت شبکه گسترده سازمان و ارتقاء ارتباط ادارات ثبت احوال به فیبر نوری به ۴۶۰ اداره.
۲۶. ارائه سرویس استعلام هویت اشخاص حقیقی (بر بستر ارتباطی GSB و PGSB) برابر احکام برنامه پنجم و ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران.
۲۷. تشکیل شورای راهبردی جمعیت استانها.
۲۸. همکاری با صندوق جمعیت ملل متحد در ایران.
۲۹. عضویت و همکاری با سازمان اسکاپ (UNESCAP).
۳۰. بهبود کمی و کیفی تولید انتشار آمارهای وقایع حیاتی و مهاجرت.
۳۱. ارتقاء ارائه خدمات الکترونیکی از طریق پورتال سازمان با بازبینی سامانه های درخواست تغییر نام، تغییر نام خانوادگی، رسیدگی از هیات های حل اختلاف، کمیسیون تشخیص سن و ایجاد سامانه های جدید درخواست صدور گواهی فوت، صدور شناسنامه المثنی و افزایش این خدمات به ۱۱ خدمت.
۳۲. توسعه پورتال و زیر پورتال های سازمان(۵۰۰ زیرپورتال و ۵ زیر پورتال در پوسته واکش گرا ایجاد شده است).
۳۳. توسعه سرویس VOIP سازمانی جهت انجام مکالمات تلفنی در بستر اینترنت.
۳۴. رونمایی از خدمات غیرحضوری بانک ملت با استفاده از کارت هوشمند ملی.
۳۵. ایجاد سرویس استعلام نشانی محل اقامت اشخاص حقیقی بر بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات.
۳۶. ایجاد میز خدمت حضوری و الکترونیکی در ادارات اجرایی و ستاد سازمان.
۳۷. بومی سازی و تولید داخلی بدنه کارت هوشمند ملی در راستای عبور از تحریم ها و اتکاء بر توان داخلی.
۳۸. راه اندازی خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان دولت و پست (۱۲۵۰ پیشخوان در دفاتر پیشخوان دولت و ۸۱۱ گیشه ارائه خدمات در ادارات پست).
۳۹. راه اندازی اولین ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی برای جانبازان حسی حرکتی.
۴۰. ارتقاء رتبه سازمان در ارزیابی جایزه دولت الکترونیک به میزان ۴ رتبه.
۴۱. کسب رتبه برتر در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی در سال ۱۳۹۵.
۴۲. کسب رتبه برتر در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی در سال ۱۳۹۸.
۴۳. کسب رتبه برتر در رضایتمندی ارباب رجوع در میان دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۸.
۴۴. کسب رتبه دستگاه اجرایی برتر در سال ۱۳۹۹ در اجرای نظام حسابداری بخش عمومی و دریافت لوح از خزانه داری کل کشور.
۴۵. کسب رتبه برتر در عرصه پدافند غیر عامل در سال ۱۳۹۹ و دریافت لوح از رئیس ستاد کل نیرو های مسلح.
۴۶. کسب رتبه برتر دستگاه اجرایی در حوزه آمار، دریافت لوح سپاس از ریاست عالی بنیاد شهید، معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در راستای تعامل و رسیدگی به امور ایثارگران.
۴۷.  تک برگ نمودن ۹۵ درصد اسناد املاک مورد بهره برداری سازمان.
۴۸. تهیه پیش نویس لایحه اصلاح و بازنگری قانون ثبت احوال متناسب با شرایط زمان و پیشرفت تکنولوژی در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور با محوریت استعلام هویت الکترونیک و ارائه به کمیسیون لوایح دولت و چاپ کتب مرتبط با آن از سوی سازمان ثبت احوال.
۴۹. حذف ۵ در صد از پست های سازمانی در راستای چابک سازی و منطقی نمودن دولت.
۵۰. اجرای طرح شناسایی و جذب نیروهای آموزش دیده سازمان و انتخاب شایسته ترین افراد، از سال ۱۳۹۴ تا کنون برای تصدی پست های مدیریتی اعم از مدیران پایه ومیانی با رعایت شرایط احراز و سایر شرایط قانونی و استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی سازمان.
۵۱. اخذ مجوز و ایجاد کانون ارزیابی و توسعه مدیران از سازمان اداری و استخدامی کشور و صدور بیش از ۲۷۰ گواهینامه شایستگی عمومی مدیریت حرفه ای و انتخاب افراد اصلح و شایسته تر برای تصدی پست های مدیریت از درون سازمان و افزایش انگیزش و تعلق سازمانی.”

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

زن چگونه میتواند وکالت طلاق را از مرد بگیرد؟

منتشر شده

در

توسط

زمانیکه زوجه با داشتن وکالت در طلاق برای طلاق اقدام می‌کند، دو راهکار وجود دارد. زوجه خودش بدون تسلط بر قوانین و مقررات مربوط به شرایط طلاق با استفاده از حق طلاق اقدام کند یا از مشاوره و وکالت وکیل متخصص طلاق بهره‌مند شود.

حق طلاق یا وکالت طلاق زوجه

برطبق ماده 1133 قانون مدنی، حق طلاق با زوج است. اما مرد می‌تواند حق طلاق را به زوجه خود یا شخص دیگری وکالت دهد. به این حق، حق طلاق گفته می‌شود. در صورتیکه مرد به زن وکالت بلاعزل در طلاق دهد، حق طلاق مرد محفوظ است و زوج نیز می‌تواند برای طلاق اقدام نماید. گرفتن حق طلاق زوجه از مرد شامل موارد ذیل است:

وکالت حق طلاق

وکالت حق طلاق از طرف مرد به زن در دو صورت انجام می‌شود.

مورد اول زمانی است که حق طلاق به عنوان شرط ضمن عقد در سند ازدواج دائم قید شود.

مورد دوم این است که مرد به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه و وکالت در طلاق را به زوجه یا شخص دیگر اعطا کند. در صورتیکه مرد در خارج از کشور باشد، برای دادن حق طلاق به همسرش و یا شخص دیگر باید به وسیله سامانه میخک و مراجعه به سفارت یا کنسولگری ایران در کشور مربوطه حق طلاق را در ایران واگذار نماید. مرد می‌تواند علاوه بر زوجه حق طلاق را به هرشخص ثالثی اعطا کند. وکالت در طلاق باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود.

حق طلاق و مطالبه مهریه

حدود اختیارات در حق طلاق تعیین می‌شود. مثال، مرد می‌تواند حق طلاق را در صورت بخشش مهریه زوجه به وی اعطا کند.

سوالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که در حق طلاق به زن مهریه تعلق می‌گیرد؟

تعلق مهریه به زن بستگی به حدود اختیارات وکیل در وکالت زوجه دارد. در صورتیکه وکالت در طلاق در سند ازدواج دائم ثبت شده باشد، مرد نمی‌تواند این وکالت را عزل نماید. اما وکالت در طلاقی که در دفتر اسناد رسمی ثبت شود، می‌تواند شامل وکالت بلاعزل، قابل عزل و مدت‌دار باشد. انتخاب نوع وکالت با مرد است.

مزیت وکالت طلاق برای زن

در صورتیکه وکالت در طلاق به زوجه داده شود، زن تمام مراحل طلاق را بدون حضور مرد به وسیله وکیل دادگستری با طلاق توافقی انجام می‌دهد.

یکی از سوالات مهم در بحث وکالت در طلاق این است که آیا زن می‌تواند حق وکالت طلاق را به همسر خود واگذار کند؟ زوجه می‌تواند وکالت در طلاق را در دفتر اسناد رسمی به همسرش و تمام اختیارات در مورد قید زوجیت و بذل مهریه را به وی وکالت دهد. یکی از مشکلات در اعطای وکالت به مرد از طرف زن این است که برای آزمایش بارداری و تست بکارت باید زوجه خود حضور داشته باشد.

شرایط وکالت طلاق زوجه

وکالت طلاق زن مشروط یا معلق است. وکالت در طلاق زوجه مطلق نیست و روند مراحل آن مانند طلاق به سرعت انجام نمی‌شود.

زن باید در دادگاه خانواده ثابت کند که شروط سند وکالت تحقق یافته است و در این حالت می‌تواند از وکالت طلاق از طرف مرد استفاده کند. شروط چاپ‌ شده در سند ازدواج دائم وکالت طلاق مشروط می‌باشد.

در رای دادگاه تجدید‌نظر به شماره دادنامه ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۳۰۰۱۸۶۱ در تاریخ 11/10/1391 درشعبه ۲۶۱ خانواده تهران به دلیل اینکه زن حق طلاق را برای خودش شرط نمود و مرد قبول کرد، به معنای وکالت در طلاق نیست. همچنین اعطای حق طلاق باطل است. در سند ازدواج 12 شرط چاپی برای مرد وجود دارد که وکالت در طلاق مشروط به ثابت شدن این شروط است. در این صورت زن می‌تواند از حق طلاق در دادگاه خانواده استفاده کند.

اعتبار وکالت در طلاق زن بعد از رجوع

اعتبار وکالت در طلاق زن بعد از رجوع یکی از موارد مهم است. زوجه به استناد وکالت در طلاقی که از طرف همسرش داشت، گواهی عدم امکان سازس برای وی در دادگاه خانوداه صادر شد. همچنین طلاق را در دفتر طلاق ثبت نمود. اما در زمان عده طلاق، زوجین به هم رجوع می‌کنند. مرد بعد از اطلاع از اینکه طلاق بعد از رجوع نمودن زوجه رجعی می‌شود و به زن رجوع می‌کند. در این مورد بین شعب مختلف دادگاه و دیوان عالی کشور اختلاف وجود داشت. اختلاف نظر این بود که آیا وکالت در طلاق بعد از رجوع زن در عده طلاق برای وی محفوظ است؟ رای وحدت رویه‌ای در تاریخ 11/08/1395 در دیوان عالی کشور صادر شد. در این رای بیان شده است که وکالت حق طلاق برای زوجه مجددا وجود دارد و این وکالت دوباره نیز صحیح است.

وکیل متخصص طلاق

با توجه به پیچیدگی قوانین و مقررات طلاق از طرف زوجه، استفاده از وکیل متخصص طلاق در تمام مراحل طرح دادخواست طلاق از طرف زوجه امری ضروری است. سوالات و مشکلات حقوقی خود در مورد دعاوی خانواده مانند طلاق از طرف زوجه، طلاق از طرف زوج و طلاق توافقی را با وکیل متخصص طلاق در گروه وکلای هوداد مطرح نمائید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشد. همچنین اگر در رابطه با مسائل انحصار وراثت و یا شرایط تغییر نام سوالی دارید برای ارتباط با وکلای هوداد و دریافت مشاوره رایگان میتوانید به سایت sitevakil.com نمایید.

ادامه مطلب

اجتماعی

جامعه امروز احساس فقر می کند/ سفر در ایام کرونا فقر فرهنگی را نشان داد

منتشر شده

در

توسط

جامعه امروز احساس فقر می کند/ سفر در ایام کرونا فقر فرهنگی را نشان داد

 یک جامعه شناس، عدم تحقق عدالت اجتماعی را موجب ایجاد احساس فقر دانست و خاطرنشان کرد: در یک مقایسه کلی دهه ۹۰ با دهه ۶۰ درمی یابیم که قبلا همه مردم خانه نداشتند و تعداد ماشین ها کمتر بود، اما جامعه تا این حد احساس فقر نمی کرد.

دکتر رضا علیزاده در پاسخ به چیستی فقر، اظهار کرد: وقتی واژه «فقر» را به کار می بریم، در ابتدا به یک مفهوم ساده می اندیشیم که در تمام زمان ها و فرهنگ ها و ملت ها تعریف واحد دارد و آن عدم تکافوی ضروریات زندگی است.
وی با اشاره به تفاوت تعریف فقر در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، افزود: نگاه به فقر در حوزه اقتصادی بیشتر معطوف به نتایج بوده و جامعه شناسان پیامدهای اجتماعی فقر را بیشتر مد نظر قرار می دهند و منشا و منبعی که باعث شکل گیری فقر می شود را بررسی می کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه فقر اقتصادی پررنگ تر از فقر در سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: فقر فرهنگی به نداشتن دانش و سواد کافی برای برخورد با امور مختلف اجتماعی اطلاق می شود که گاهی بدتر از فقر اقتصادی است.
علیزاده، سرانه درآمدی پایین، نداشتن مسکن، عدم برخورداری از آموزش و… را جزو شاخص های فقر مطلق دانست و بیان کرد: استانداردهای متعدد و متنوعی برای تعریف فقر داریم، اما در حالت کلی فردی فقیر محسوب می شود که توانایی تامین ضروریات زندگی خودش از حوزه اقتصادی گرفته تا حوزه فرهنگی را نداشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که «چه عواملی باعث فقر می شود؟»، عنوان کرد: یکی از مهمترین علل ایجاد فقر، نابرابری اجتماعی و شکاف طبقانی، عدم سیاستگذاری مناسب اجتماعی است. در واقع تمام سیستم های حاکمیتی سعی می کنند با سیاستگذاری مناسب جامعه را به سمت جامعه عدالت محور ببرند.
این جامعه شناس، فقدان عدالت اجتماعی را یکی از علل اصلی بروز فقر در جامعه ما دانست و گفت: توزیع نابرابرانه درآمدها در جامعه می تواند به یکی از عوامل اصلی ایجاد فقر منجر شود؛ این در حالی است که شعار عدالت محوری نه تنها در منابع اعتقادی و آموزه های دینی ما وجود دارد، بلکه از منابع علمی و دانشگاهی نیز استخراج شده است.
وی عدم تحقق عدالت اجتماعی را موجب ایجاد احساس فقر دانست و خاطرنشان کرد: امروز هر فرد دارای خانه و ماشین به واسطه افزایش قیمت ها میلیاردر محسوب می شود، در حالی که در یک مقایسه کلی دهه ۹۰ با دهه ۶۰ درمی یابیم که قبلا همه مردم خانه نداشتند و تعداد ماشین ها کمتر بود، اما جامعه تا این حد احساس فقر نمی کرد.
علیزاده، با بیان اینکه ارتباط معناداری بین احساس فقر و محرومیت با تبعیض و نابرابری وجود دارد، گفت: هرچقدر در جامعه شاهد تبعیض باشیم، افراد احساس فقر بیشتری می کنند، زیرا می بینند یک عده خاص به سهولت به منابع و امکانات دسترسی دارند و از رانت های مختلف استفاده می کنند؛ همین امر موجب می شود حتی افرادی که در تامین نیازهای ضروری زندگی محتاج نیستند، خودشان را فقیر و محروم بدانند، زیرا خواسته ها و توقعاتشان با آن چیزی که در واقعیت وجود دارد تطبیق ندارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، احساس فقر را خطرناک تر از فقر دانست و اضافه کرد: فرد فقیر حتما دست به سرقت و بزهکاری و انحراف نمی زند، اما فردی که احساس فقر می کند بیشتر در معرض انحراف قرار دارد؛ به عنوان مثال شاهد سرقت های کوچک همچون کابل دزدی از افراد فقیر هستیم، اما اختلاس های بزرگ را افرادی انجام می دهند که صاحب قدرت و متصل به رانت هستند.
وی با بیان اینکه ارتباط تام و مستقیم میان فقر و ارتکاب جرم وجود ندارد، عنوان کرد: فقر بر انحرافات اجتماعی  هم اثرگذار است، یعنی هرچقدر امکان فقر در جامعه بیشتر شود، امکان سرقت و بزهکاری و اعتیاد و طلاق و… نیز بیشتر می شود. در واقع فقر پدیده ای است که موجب می شود بیشتر شاهد انحرافات و آسیب های اجتماعی باشیم.
علیزاده، با تاکید بر لزوم عدالت محور شدن جامعه برای کاهش فقر، اظهار کرد: هرچقدر امکان فقر و محرومیت و تبعیض را کمتر کنیم، جامعه سالم تر و پویاتری خواهیم داشت و خانواده ها کمتر دچار بزهکاری می شوند.
وی با بیان اینکه در کنار رفع فقر اقتصادی باید رفع فقر فرهنگی را مد نظر قرار دهیم، یادآور شد: اگرچه امروزه با افزایش افراد تحصیلکرده و بالا رفتن مدارج دانشگاهی مواجه هستیم، اما در برخی مواقع این فقر فرهنگی بروز می کند. به عنوان مثال علیرغم اعمال جریمه های سنگین و محدودیت های تردد در تعطیلات اخیر، شاهد حضور میلیونی مسافر در شهرها با وجود کرونا بودیم که نشان دهنده فقر فرهنگی است لذا نه تنها از یک طرف باید عدالت را افزایش دهیم، بلکه از طرف دیگر باید به سمت آموزش برویم تا از فقر فرهنگی فاصله بگیریم.
این جامعه شناس، رفع فقر فرهنگی و اقتصادی را نیازمند سیاستگذاری مناسب دانست و بیان کرد: باید فاصله طبقاتی را در جامعه کم کنیم تا به عدالت نزدیک شویم و همه گروه ها بتوانند از امکانات و تسهیلات مناسب به صورت برابر برخوردار باشند.
منبع: ايسنا

ادامه مطلب

اجتماعی

وزیر کشور حکم ۵ شهردار را صادر کرد

منتشر شده

در

توسط

وزیر کشور حکم ۵ شهردار را صادر کرد

وزیر کشور با صدور احکام جداگانه ای شهرداران پیشنهادی شوراهای اسلامی ۵ شهر آبادان، دزفول، قزوین، کرمان و نیشابور را منصوب کرد.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در متن احکام جداگانه وزیر کشور که برای انتصاب شهرداران آبادان، دزفول، قزوین، کرمان و نیشابور صادر شده آمده است:
“در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱-۳-۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن و بر اساس پیشنهاد شوراهای اسلامی، حسین حمیدپور به سمت شهردار آبادان، سید محمدحسن عیسی زاده به سمت شهردار دزفول، مهدی صباغی به سمت شهردار قزوین، سعید شعرباف تبریزی به سمت شهردار کرمان و سیدحسن میرفانی به سمت شهردار نیشابور منصوب شدند.
با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، شایسته است با انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه ریزی دقیق، اهداف و سیاست های ذیل را محقق نمائید؛
پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی- ایرانی و گسترش نمادهای دین و اخلاق، هویت بخشی به سیما و منظر شهرها و استحکام بناها، رعایت ملاک های امانت، دینداری، کفایت و کارآمدی، شفافیت فرآیندها و شناخت گلوگاههای فساد خیز و مبارزه جدی با عوامل آن، تسهیل، تسریع و انضباط در خدمت رسانی به شهروندان و پوشش فراگیر خدمات شهری، رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری، توجه اساسی به ظرفیت جوانان و رسیدگی ویژه به امور بانوان، ایثارگران، سالمندان و معلولان، اهتمام جدی  و مسئولانه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و ارتقاء فضای سبز شهری، افزایش نشاط و فضیلت های معنوی، فرهنگی و اجتماعی، توجه ویژه به آبادانی مراکز فرهنگی و مذهبی و ترویج هنجارهای اسلامی، تکریم و حسن سلوک با مردم و جلب اعتماد عمومی، جلب مشارکت های مردمی و نوآوری و خلاقیت در ارائه خدمات و همکاری متقابل با مسئولین ملی و محلی به منظور تقویت مدیریت شهری کارآمد.
امیدوارم با استعانت از پروردگار یکتا و در ظل توجهات حضرت بقیه ا… الاعظم ارواحنا فداه و رعایت کامل قوانین و مقررات مربوط و لحاظ نمودن سیاست ها و برنامه های مصوب در تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید.”
منبع: ايسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها