کد خبر : 124412
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

افتخار آفرینی بی سابقه دانش آموزان قمی در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور

افتخار آفرینی بی سابقه دانش آموزان قمی در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور

ایسنا/قم دانش آموزان استان قم موفق به کسب ۱۱ مدال رنگارنگ در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور شدند. حمیدرضا شیخ الاسلام  مدیر کل آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ یازده دانش آموز پرتلاش قمی در مقطع متوسطه دوم و در پایه های دهم و یازدهم به دوره تابستانی

افتخار آفرینی بی سابقه دانش آموزان قمی در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور

ایسنا/قم دانش آموزان استان قم موفق به کسب ۱۱ مدال رنگارنگ در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور شدند.

حمیدرضا شیخ الاسلام  مدیر کل آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ یازده دانش آموز پرتلاش قمی در مقطع متوسطه دوم و در پایه های دهم و یازدهم به دوره تابستانی المپیادهای علمی کشوری باشگاه دانش پژوهان جوان راه پیدا کرده اند و موفق به کسب ۱۱  عنوان برتر شدند که در آموزش و پرورش استان قم بی سابقه و تاریخی است.

وی ادامه داد: از این یازده دانش آموز، رنگ مدال ۹ نفر مشخص شده است و رنگ مدال ۲ دانش آموز باقی مانده هم به محض مشخص شدن، اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش قم افزود: هر ساله، باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با هدف ترویج و توسعه علوم مختلف در سطح کشور و شناسایی و هدایت نخبگان علمی از دوره متوسطه دوم، اقدام به برگزاری المپیادهای علمی در دوازده رشته می نماید و پانصد مدال طلا، نقره و برنز در این رشته ها توزیع می شود.

وی تصریح کرد: فرآیند المپیادهای علمی، در هفت مرحله انجام می پذیرد که همه مراحل به صورت متمرکز و کشوری می باشد و در رشته های ریاضی، فیزیک، نجوم و اخترفیزیک، علوم زمین، جغرافیا، شیمی، زیست شناسی و کامپیوتر در مراحل نهایی، اعضای تیم ملی مشخص می شوند و به المپیاد جهانی راه می یابند.

شیخ الاسلام با اشاره به اعلام نتایج در المپیادهای علمی کشور گفت: مصطفی خالصی در المپیاد «جغرافیا» وعرشیا عبدی درالمپیاد «اقتصاد و مدیریت» مدال طلا،   محمدپارسا الهی منش در المپیاد «کامپیوتر»، محدثه محمدی در المپیاد «جغرافیا» ومحمدرضا نجفی زارع در المپیاد «جغرافیا» مدال نقره، مصطفی قنواتی درالمپیاد «اقتصاد و مدیریت»، معصومه سادات مطلبی درالمپیاد «اقتصاد و مدیریت» مدال برنز و محسن تفک  درالمپیاد «تفکر و کارآفرینی» و زهرا نصرتی در المپیاد «سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی»، را از آن خود کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها