کد خبر : 122060
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

افزایش اعتبارات چهارمحال و بختیاری به ۱۸۰۰ میلیارد تومان

افزایش اعتبارات چهارمحال و بختیاری به ۱۸۰۰ میلیارد تومان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص اعتبارات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: در مرحله اول حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده بود، خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده این عدد به ۱۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد. اقبال عباسی ۲۸ اسفندماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال

افزایش اعتبارات چهارمحال و بختیاری به ۱۸۰۰ میلیارد تومان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص اعتبارات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: در مرحله اول حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده بود، خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده این عدد به ۱۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

اقبال عباسی ۲۸ اسفندماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور در سال ۹۹ درگیر مشکلاتی از جمله کرونا، تحریم و … بود، اظهار کرد: اما باوجود این مشکلات با هماهنگی و پیگیری مسئولان، خوشبختانه در بودجه‌های عمرانی استان شاهد کاهش نبودیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی استان از جمله پروژه آبرسانی بن- بروجن، راه‌آهن مبارکه- سفید دشت به شهرکرد، مسکن محرومان و راه‌های ارتباطی افزایشی بود، در یکسال گذشته ۳۵۰۰ مسکن محرومان در استان احداث شده است و این عدد افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بحران خشکسالی در سال ۱۴۰۰ بزرگترین چالش پیش‌روی مدیران چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: رتبه سوم این استان در کاهش بارش‌ها جای نگرانی است، بنابراین باید مدیران تدابیر لازم جهت تامین آب در بخش‌های مختلف را داشته باشند، امکان دارد در سال آینده برای برخی مناطق نیاز به آبرسانی سیار داشته باشیم.

عباسی در خصوص اعتبارات چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: در مرحله اول حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده بود، خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده این عدد  به ۱۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه محور لردگان به ایذه، عنوان کرد: این پروژه در سال‌های گذشته ردیف اعتباری نداشت، اما با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد، این محور برای استان دارای اهمیت است، دو پروژه محور لردگان به ایذه و شهرکرد- ناغان به ایذه در آینده‌ای نزدیک توسط مسئولان کشوری کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: حدود پنج میلیارد تومان توسط خیرین به یک پروژه آبرسانی در شهر هفشجان اختصاص پیدا کرده است، این مسئله یک ظرفیت بزرگ است و می‌توان کمک خیرین را در سایر حوزه‌ها نیز جذب کرد.

عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه استقرار ادارات در دو شهرستان تازه تاسیس خانمیزا و بن به کندی انجام می‌شود، یادآور شد: ادارات نسبت به این مسئله اهتمام ویژه داشته باشند و اگر امکان استقرار اداره در آن شهرستان وجود ندارد حداقل یک نماینده برای پیگیری امورات در این شهرستان مستقر شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری از افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات هزینه‌ای جاری دستگاه‌های اجرایی خبر و توضیح داد: این اعتبارات در بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد و بسیاری از مشکلات کسری بودجه در این حوزه حل خواهد شد.

۱۱۷ میلیارد تومان به اعتبارات چهارمحال و بختیاری افزوده شد

در ادامه علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شش طرح در کارگروه ماده  ۲۳ تائیدیه لازم را اخذ کرده‌اند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه اعتبارات این طرح‌ها بالای دو میلیارد تومان است، باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح و مصوب شود.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ناحیه تخصصی بادام، مرکز جامع سلامت آلونی، ساختمان فرمانداری سامان، احداث موزه و مرکز فرهنگی بروجن، توسعه معابر مسکن مهر چهارمحال و بختیاری، طرح توسعه بیمارستان هاجر و پروژه پایدار سازی آب شرب هفشجان  است.

شهریارپور با اشاره به اینکه حقوق کارکنان دولت در سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد افزایش داشت، عنوان کرد: مقرر شد از طریق فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی کسری بودجه هزینه‌ای دستگاه‌ها جبران شود، اما باتوجه به اینکه اموال چندانی برای فروش وجود نداشت، نتوانستیم این کسری را جبران کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی بودجه تامین شد، گفت: کسری بودجه استان حدود ۶۱ میلیارد تومان برآورد شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۱۷ میلیارد تومان به اعتبارات هزینه‌ای استان افزوده شد.

وی در پایان بیان کرد: ۵۷۷ میلیارد تومان برای چهار طرح پژوهشی در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها