کد خبر : 126185
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

افزایش ۲۰۰ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چناران

افزایش ۲۰۰ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چناران

عکس آرشیوی است ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی چناران گفت: با توجه به تامین امنیت غذایی و تقویت صنعت مرغداری در بهمن ماه سال جاری میزان جوجه‌ریزی در این شهرستان افزایش ۲۰۰ درصدی را دربر داشته است. مهدی کسرائی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۶۱ واحد پرورش انواع

افزایش ۲۰۰ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چناران
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی چناران گفت: با توجه به تامین امنیت غذایی و تقویت صنعت مرغداری در بهمن ماه سال جاری میزان جوجه‌ریزی در این شهرستان افزایش ۲۰۰ درصدی را دربر داشته است.

مهدی کسرائی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۶۱ واحد پرورش انواع طیور از جمله ۳۷ واحد پرورش مرغ تخمگذار، ۳ واحد پرورش شترمرغ،  ۲ واحد پرورش بوقلمون و ۱۹مزرعه پرورش مرغ گوشتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال جاری در هشت واحد مرغداری این شهرستان ۳۲۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

کسرائی در ادامه این گفت‌وگو از فعالیت ۲ واحد خوراک دام و طیور در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این کارخانه‌ها با ظرفیت سالانه  ۱۵۰ هزار تن، شامل ۵۰ هزار تن خوراک دام و ۱۰ هزار تن خوراک آماده طیور در سال تولید می‌کنند.

وی مطرح کرد: با احداث و فعالیت این کارخانه‌ها برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و در راستای تولید خوراک دام یارانه‌ای و کنترل کیفی بازدیدهای دوره‌ای و نظارت مستمر توسط معاونت بهبود تولیدات دامی بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور استان انجام می‌شود.

رئیس اداره تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی چناران با اشاره به توزیع  ۲۶۰۰ تن نهاده دام و طیور بین دامداران چنارانی افزود: یکی از سیاست‌های حمایتی جهاد کشاورزی تخصیص یارانه به نهاده‌های تولیدی همراه با حمایت دامداران به تولید گوشت بیشتر و کمک به پیشرفت و توسعه دامداری است.

وی توضیح داد: از ابتداء امسال تا کنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن خوراک  یارانه‌دار به دامداران چناران اختصاص یافته که این میزان از طریق شرکت‌های تعاونی دامداران سیدآباد، نصربه آباد و تعاونی گاوداران سرک با نظارت این مدیریت بین دامداران این شهرستان توزیع شده است.

کسرائی یکی از مشکلات اساسی در حوزه دامپروری را وجود دلالان دانست و اظهار کرد: ثبت دامداران در سامانه بازارگاه با هدف حذف واسطه‌ها و دلالان بوده تا نهاده‌های دامی به دست بهره برداران واقعی برسد با ثبت متقاضیان در سامانه، نهاده‌ها مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد و باعث حذف دلالان و کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

وی گفت: روزانه ۷.۵ تن گوشت مرغ در شهرستان چناران تولید می‌شود و از ابتداء سال جاری تا کنون ۲۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شده که ۱۰۰ درصد مرغ مورد نیاز شهرستان را تامین می‌کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها