کد خبر : 130180
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

افشاگری گاردین؛ گزارشی از وضعیت وخیم زندانیان سیاسی در عربستان

افشاگری گاردین؛ گزارشی از وضعیت وخیم زندانیان سیاسی در عربستان

طبق یک گزارش پزشکی که به تازگی افشا شده و گفته می‌شود برای ملک سلمان تهیه شده است، زندانیان سیاسی عربستان دچار سوء تغذیه هستند و از کبودی، زخم و سوختگی رنج می‌برند. به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد این گزارش نخستین مدرک ثبت شده از داخل دادگاه سلطنتی عربستان است که حاکی از سوء

افشاگری گاردین؛ گزارشی از وضعیت وخیم زندانیان سیاسی در عربستان

طبق یک گزارش پزشکی که به تازگی افشا شده و گفته می‌شود برای ملک سلمان تهیه شده است، زندانیان سیاسی عربستان دچار سوء تغذیه هستند و از کبودی، زخم و سوختگی رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد این گزارش نخستین مدرک ثبت شده از داخل دادگاه سلطنتی عربستان است که حاکی از سوء استفاده جسمی شدید از زندانیان سیاسی است.

این در حالی است که دولت عربستان شکنجه زندانیان را تکذیب می‌کند.

به روزنامه گاردین گفته شده است که این گزارش‌های پزشکی به ملک سلمان، پادشاه عربستان تحویل داده خواهند شد و این گزارش با توصیه‌هایی همراه است که پیشنهاد عفو تمامی این زندانیان یا آزادی زودهنگام آنان که وضعیت جسمانی وخیمی دارند را مطرح می‌کنند.

به گفته یک مقام آگاه، این گزینه‌ها بخشی از یک بررسی داخلی هستند که گفته می‌شود دستور این بررسی را ملک سلمان صادر کرده است.

همچنین به گاردین گفته شده است که این گزارش بر مبنای آزمایش‌های پزشکی‌ای تهیه شده که در ماه ژانویه از زندانیان صورت گرفته است. این گزارش‌ها محرمانه بوده و شامل بررسی‌های همراه با جزییات و سه توصیه مفصل به ملک سلمان درباره گام‌های بعدی در قبال این زندانیان هستند.

در این گزارش تقریباً برای تمام زندانیان بستری شدن در یک مرکز پزشکی درخواست شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها