کد خبر : 126305
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

انتخابات از نقاط عطف حیات جمهوری اسلامی است

انتخابات از نقاط عطف حیات جمهوری اسلامی است

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: هدف اصلی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد. حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی ضمن تبریک فرارسیدن ایام شعبانیه اظهار کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی

انتخابات از نقاط عطف حیات جمهوری اسلامی است

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: هدف اصلی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی ضمن تبریک فرارسیدن ایام شعبانیه اظهار کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان کردستان بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضاییه در سراسر کشور تشکیل شده است و اولین جلسه این ستاد نیز امروز در استان کردستان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و به جرات می توان گفت که انتخابات از نقاط عطف حیات جمهوری اسلامی می باشد که امید تازه ای در نظام و مردم ایجاد خواهد کرد.

وی بر رعایت اصل بی طرفی در بین مقامات و مدیران استان تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها جرم است و دستگاه قضایی استان از این موارد گذشت نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت تبیین تخلفات و جرایم انتخاباتی در صدا و سیما و رسانه ها، عنوان کرد: احصاء جرایم انتخاباتی و ابلاغ آن به ستاد انتخابات استان در کمترین زمان مقرر توسط دبیرخانه این ستاد انجام گیرد.

وی همچنین در ادامه بر رصد مستمر و مداوم کانال های فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیر این ستاد از برگزاری جلسات این ستاد در طول برگزاری انتخابات خبر داد و خاطرنشان کرد: از وظایف این ستاد پایش و رصد مداوم فعالیت های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرایم، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه، هماهنگی و تعامل مداوم با هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات، انعکاس فوری شرح جرایم مهم، توجیه، ارشاد تشکل ها، احزاب و ستادهای تبلیغاتی، اطلاع رسانی مفاد قانون و جرایم از طریق رسانه های جمعی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه ها و نهادها است.

همچنین در این جلسه مدیران دستگاه های مختلف به ارائه برنامه های خود در خصوص برگزاری انتخابات سالم در استان پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات استان کردستان رسید.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها