کد خبر : 208972
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷

انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه

  در یک نام چیست؟ وقتی نوبت به گذاشتن علامت خود در اینترنت می رسد، بسیار زیاد است. مجموعه ای از عوامل وجود دارد که باید هنگام انتخاب نام دامنه برای وب سایت کسب و کار خود، آنها را در نظر بگیرید. یک نام دامنه آدرس اینترنتی حذف شده شما است. به عنوان مثال، نام

 

در یک نام چیست؟ وقتی نوبت به گذاشتن علامت خود در اینترنت می رسد، بسیار زیاد است. مجموعه ای از عوامل وجود دارد که باید هنگام انتخاب نام دامنه برای وب سایت کسب و کار خود، آنها را در نظر بگیرید.

یک نام دامنه آدرس اینترنتی حذف شده شما است.

به عنوان مثال، نام دامنه ما در Rocketspark rocketspark.com است (هیچ یک از آن تجارت “http://” در آن نیست). و درست مانند انتخاب یک مکان آجر و ملات برای کسب و کارتان، نام دامنه شما نه تنها جایی است که مشتریان شما را پیدا می کنند، بلکه می تواند مانند یک تبلیغ نیز عمل کند. یک نام دامنه به خوبی انتخاب شده به مشتریان فعلی کمک می کند تا شما را به راحتی پیدا کنند و مشتریان جدیدی را جذب کنند.

 

آیا باید از نام تجاری یا کلمات کلیدی خود استفاده کنم؟

هیچ فرمول جادویی برای انتخاب نام دامنه کامل وجود ندارد. قوانین واضح زیادی وجود ندارد – فقط دستورالعمل هایی با مزایا، معایب و معایب فراوان. بنابراین آماده باشید تا کمی به این روند فکر کنید و تماس های سختی برقرار کنید. اولین مورد از این تصمیمات این است که چه نوع نام دامنه ای را می خواهید – برند محور یا کلیدواژه؟

 

دامنه های برند محور حول نام تجاری یا برخی از انواع آن ساخته می شوند. فرض کنید شما صاحب یک کتابفروشی به نام Words’ Worth هستید. نام دامنه برند محور چیزی شبیه wordworth.co.nz یا ilovewordsworth.co.uk خواهد بود.

 

دامنه‌های کلمه‌محور شامل کلمات کلیدی هستند که احتمالاً زمانی که مشتری بالقوه به دنبال هر کالا یا خدماتی است که شما ارائه می‌دهید، وارد می‌شوند، بدون اینکه به‌طور خاص به دنبال کسب‌وکار شما باشند (یا حتی از وجود کسب‌وکار شما آگاه باشند!). جستجوگران ممکن است چیزی مانند “کتاب” یا “بهترین کتابفروشی” را تایپ کنند، بنابراین نام دامنه شما می تواند books.co.nz یا bestbookstore.co.uk باشد.

 

پس کدام بهتر است؟ خوب، هر دو مزایا و معایبی دارند. برای اینکه بفهمید چه چیزی برای کسب و کار شما بهترین است، باید به دقت در مورد قابلیت جستجو و اعتبار فکر کنید.

 

قابلیت جستجو – آیا آنها آن را پیدا خواهند کرد؟

عقل متعارف می گوید که نام های دامنه مبتنی بر کلمه کلیدی بهتر هستند زیرا جستجو پذیرتر هستند. موتورهای جستجو کلمات موجود در نام دامنه را تشخیص می‌دهند و بنابراین وقتی کاربر «books» را در گوگل تایپ می‌کند، books.co.nz احتمالاً در نتایج بالاتر از wordworth.co.nz قرار می‌گیرد. بنابراین، اگر بتوانید دامنه ای کلیدواژه پیدا کنید که با آنچه مشتریان بالقوه شما احتمالاً در موتور جستجو تایپ می کنند مطابقت داشته باشد (یا حداقل نزدیک به آن باشد)، می تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای جذب افراد به وب سایت شما باشد.

اما صبر کن! نه خیلی سریع. قبل از اینکه عجله کنید و برای خود یک نام دامنه مبتنی بر کلمه کلیدی بدست آورید، باید مزایای یک دامنه برند محور را در نظر بگیرید. زمانه در حال تغییر هست. گوگل – جایی که تقریباً 90٪ از جستجوها در آن انجام می شود – اخیراً روش کار را تغییر داده است به طوری که نام دامنه کلیدواژه دیگر مانند گذشته در رتبه بندی جستجو غالب نیست.

 

همچنین باید خاطره‌انگیز بودن را در نظر داشته باشید. آیا نام دامنه شما به راحتی قابل یادآوری است؟ مشتریان احتمالاً نام دامنه شما را در کارت ویزیت، ماشین شرکت یا در یک آگهی تلویزیونی می بینند و بعداً باید آن را از حافظه تایپ کنند. دامنه برند محور می تواند یک امتیاز بزرگ در این زمینه باشد. به همین ترتیب، آیا نام دامنه شما به راحتی قابل بیان است؟ وقتی صحبت از شفاهی مشتری به میان می‌آید، این یک معامله بزرگ است. خط فاصله، اعداد و هر چیز عجیب و غریب معمولاً در این زمینه کمکی نمی کنند. سایت نشانه گذاری، Delicious، دقیقاً به همین دلیل نام دامنه خود را از هوشمندانه اما پیچیده del.icio.us به به یاد ماندنی تر و شهودی تر taste.com تغییر داد. مزیت دیگر دامنه های برند محور این است که همه مشتریان از عبارت جستجوی عمومی مانند «بهترین کتابفروشی» استفاده نمی کنند. اغلب آنها یک کسب و کار خاص را جستجو می کنند – با این فرض که از قبل نام کسب و کار شما را می دانند. و بدیهی را فراموش نکنیم: معروف‌ترین وب‌سایت‌ها و بزرگ‌ترین شرکت‌ها از دامنه‌های برند محور استفاده می‌کنند: apple.com، wikipedia.org، bbc.co.uk، trademe.co.nz – و این برای آنها به خوبی کار می‌کند!

 

اعتبار – آیا آنها روی آن کلیک می کنند؟

قابلیت جستجو تنها نیمی از داستان است. فقط به این دلیل که کسب و کار شما در نتایج جستجو ظاهر می شود به این معنی نیست که کاربر لزوماً روی آن کلیک می کند. تحقیقات اخیر مایکروسافت چیز جالبی را در مورد رفتار جستجوگر کشف کرد: اعتبار (نام دامنه) بر رتبه بندی برتری دارد. به عبارت دیگر، اگر جستجوگر نام دامنه را معتبر بداند، احتمال بیشتری دارد که روی نتیجه‌ای که در رتبه هشتم در نتایج جستجو قرار دارد (یا حتی رتبه پانزدهم – فقط 52٪ از کاربران Google روی صفحه یک کلیک می‌کنند) کلیک کند تا نتیجه‌ای که در رتبه سوم دارای دامنه‌ای است که احساس می‌کند فاقد اعتبار است.

 

اغلب نام‌های تجاری معتبرتر به نظر می‌رسند، زیرا ظاهری مشروع می‌دهند. دامنه‌های کلیدواژه می‌توانند به هر طریقی در این مورد پیش بروند. چیزی مانند books.co.uk، بسیار معتبر است. اما اغلب به‌دست آوردن نام‌های دامنه کوتاه و پرچرب سخت است، زیرا قبلاً خریداری شده‌اند (اگر به دنبال نام دامنه‌ای هستید که قبلاً گرفته شده است، همیشه می‌توانید آن را از مالک آن بخرید – اما آماده باشید که مقدار زیادی پول برای آن خرج کنید). یک نام دامنه طولانی و پیچیده فاقد اعتبار است – کاربران احتمالاً روی aplacetobuybooksandsimilaritems.biz کلیک نمی کنند. میانگین طول یک نام دامنه حدود 12 کاراکتر است، اما به طور کلی هر چه دامنه شما کوتاهتر باشد، بهتر است.

 

بنابراین، تا جایی که اعتبار پیش می رود، یک دامنه برند محور یا کلیدواژه (اگر کوتاه و مرتبط باشد) این کار را انجام می دهد. اما شاید شما یک موج مغزی داشته اید: آیا نمی توانم دو نام دامنه داشته باشم – یکی برند و دیگری کلیدواژه – و هر دو را به یک وب سایت راهنمایی کنم؟ بله، می توانید، اما مراقب باشید – این راه حل کاملاً بهترین راه حلی نیست که ممکن است فکر کنید (برای خواندن پست وبلاگ ما در مورد این موضوع اینجا را کلیک کنید). اما ترکیب برندها و کلمات کلیدی در یک نام دامنه امکان پذیر است. به عنوان مثال، wordworthbooks.co.nz یا حتی wordworthlondon.co.uk یک نام تجاری تجاری را با یک کلمه کلیدی ترکیب می کند که به طور بالقوه قابل جستجو است.

 

چگونه اعتبار ایجاد کنم؟

راه های دیگری برای اطمینان از اعتبار نام دامنه شما وجود دارد که شانس شما را برای کلیک روی آن به حداکثر می رساند. برای مثال خط فاصله را در نظر بگیرید. استفاده بیش از حد از خط تیره یک قاتل اعتبار است، زیرا دامنه های پر خط تیره ترفند مورد علاقه وب سایت های اسپم هستند. یک خط فاصله در نام دامنه شما کاملاً خوب است، اما بیش از آن ممکن است کسب و کار شما را مشکوک به نظر برساند.

 

یکی از اجزای کاملاً حیاتی نام دامنه شما، بیت در پایان است: .com، .co.uk، .net.nz و غیره. در زبان فناوری، این به عنوان دامنه سطح بالا (TLD) نامیده می شود و برای اینکه مشتریان چگونه کسب و کار شما را درک کنند بسیار مهم است. بدون شک، .com پادشاه نام های دامنه است. اعتبار را فریاد می زند و 75 درصد از همه نام های دامنه به .com ختم می شود. اما آنها برای همه نیستند؛ آنها تمایل دارند به مشاغل چند ملیتی یا آمریکایی تعلق داشته باشند. اگر این همان چیزی است که هستید خوب است، اما اگر نه، شما این خطر را دارید که خارجی به نظر برسید یا ظاهراً پرمدعا باشید. به طور مشخص، 80 درصد از جستجوگران بریتانیایی نام های دامنه با .co.uk را ترجیح می دهند، بنابراین اگر کسب و کار شما به مشتریان ملی یا محلی پاسخ می دهد، باید به دنبال چیزی باشید که به .uk یا .nz ختم می شود. در حالی که .com (یا، با فرمت، .co.nz/.co.uk) معتبرترین است، .net و .org، و معادل‌های خاص شهرستان آنها نیز بسیار قابل احترام هستند. هنگامی که از این TLD ها فراتر رفتید، اعتبار نام دامنه شما احتمالاً به شدت کاهش می یابد – بنابراین به این اصول پایبند باشید.

با این همه متغیر، انتخاب نام دامنه ممکن است به طرز دیوانه کننده ای پیچیده به نظر برسد. اما نام دامنه شما همه چیز نیست. برند یا کلمه کلیدی باشد، مطمئن شوید که وب سایت خود را دیوانه وار تبلیغ می کنید. برخی از کسب و کارها حتی تا آنجا پیش می روند که از نام دامنه خود به عنوان یکی از مارک های اصلی خود استفاده می کنند.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها