کد خبر : 174258
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

انگلیس از حمایت “شانه به شانه” از اوکراین شانه خالی کرد

انگلیس از حمایت “شانه به شانه” از اوکراین شانه خالی کرد

وزیر دفاع انگلیس، اعزام نیرو از این کشور و دیگر کشورهای متحدش برای دفاع از اوکراین در صورت حمله روسیه را “بسیار نامحتمل” دانست. به گزارش ایسنا، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با مجله انگلیسی “اسپکتیتور” اعلام کرد: اوکراین عضو ناتو نیست، پس اینکه کسی برای مقابله با روسیه، به اوکراین نیرو بفرستد،

انگلیس از حمایت "شانه به شانه" از اوکراین شانه خالی کرد

وزیر دفاع انگلیس، اعزام نیرو از این کشور و دیگر کشورهای متحدش برای دفاع از اوکراین در صورت حمله روسیه را “بسیار نامحتمل” دانست.

به گزارش ایسنا، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با مجله انگلیسی “اسپکتیتور” اعلام کرد: اوکراین عضو ناتو نیست، پس اینکه کسی برای مقابله با روسیه، به اوکراین نیرو بفرستد، بسیار نامحتمل است.

این در حالیست که والاس و همتای اوکراینی‌اش، اولکسی رزنیکوف، در ۱۶ نوامبر در بیانیه‌ای مشترک، نسبت به تقویت نظامی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده بود: انگلیس شانه به شانه مردم اوکراین ایستاده و به حمایت دیرینه خود از آن‌ها ادامه خواهد داد.

پیش از انتشار متن این گفت‌وگو، روزنامه تایمز به نقل از والاس گفت: نباید مردم را گول بزنیم؛ اوکراینی‌ها می‌دانند که ما این کار را نخواهیم کرد.

والاس در پاسخ به این سوال که آیا این به این معناست که اوکراین تنهاست؟ گفت: می‌توانیم تا حدودی، به افزایش توان و ظرفیت (دفاعی) کی‌یف کمک کنیم؛ اما اوکراین عضو ناتو نیست و به همین دلیل است که ما تمام تلاشمان را در حوزه دیپلماتیک می‌کنیم که به پوتین بگوییم این کار را نکند.

این اظهارات، چند روز پس از آن مطرح می‌شود که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در تماسی تلفنی به پوتین هشدار داد که حمله روسیه به اوکراین یک “اشتباه استراتژیک” است و “عواقب چشم‌گیری” خواهد داشت.

کرملین هرگونه قصد حمله را رد کرده و اوکراین را متهم کرده است که با استقرار تسلیحات جدید در منطقه تنش ایجاد کرده است. از سال ۲۰۱۴ و در پی الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه و حمایت مسکو از تحرکات جدایی‌طلبان در شرق اوکراین، روابط دو کشور پرتنش بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها