با ما همراه باشید

ارتباطات

اینترنت هنوز بی‌کیفیت است

منتشر شده

در

در حالی که در ماه‌های گذشته، مسوولان افزایش مصرف اینترنت به‌دلیل فرآیندهای آموزش آنلاین را یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش سرعت و کیفیت اینترنت اعلام کردند اما با حضوری شدن دانشگاه‌ها و مدارس، تغییری در کیفیت اینترنت احساس نمی‌شود و کاربران همچنان از سرعت‌های پایین ناراضی‌اند.

 مشکلات اینترنتی و سرعت و کیفیت پایین، در ماه‌های گذشته علاوه بر اعتراض کاربران اینترنتی، واکنش مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حتی نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است. البته عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- بارها عنوان کرده عدم سرمایه‌گذاری مناسب در سال‌های گذشته، امکان توسعه اینترنت ثابت را سلب و به شبکه اپراتورهای همراه فشار وارد کرده و مشکلات اینترنت را سبب شده است و نمایندگان مجلس هم خواستار پاسخگویی وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت بودند.

همچنین در ماه‌های گذشته، علی بهادری جهرمی -سخنگوی دولت- درباره علت کاهش سرعت اینترنت گفته بود که زیرساخت‌های اینترنت ثابت که در سال‌های قبل توسعه پیدا نکرده، توان پاسخگویی به نیاز امروز شهروندان را ندارد. علاوه بر این، مجازی شدن مجدد کلاس‌ها و شیوع دوباره کرونا باعث افزایش استفاده از خدمات اینترنتی شده، تا جایی که مصرف ‎اینترنت همراه نسبت به سال ۱۳۹۹، ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در عین حال از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام شد که بررسی وضعیت اپراتورهای همراه نشان می‌دهد حجم دیتای مصرفی مشتریان (payload) افزایش یافته و در پی افزایش مصرف، سرعت دسترسی (Throughput) کاربران کاهش داشته و درواقع اثرگذاری مستقیم افزایش مصرف روی سرعت به‌دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.

از طرفی در حالی که تاکنون اخباری مبنی‌بر عدم توسعه پهنای باند کافی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی مطرح شده، شرکت مخابرات ایران، با بیان اینکه تامین پهنای باند مصرفی شرکت مخابرات ایران در وضعیت عادی قرار دارد، اعلام کرد با بررسی‌های انجام‌شده، در حال حاضر مشکلی در تأمین پهنای باند اینترنت شرکت مخابرات ایران وجود ندارد و علی‌رغم افزایش مصرف در روزهای اخیر، با تامین پهنای باند لازم، مشکلی از این بابت برای مشترکین مشاهده نشده است.

این در حالی است که طبق اطلاعات وب‌سایت اسپیدتست که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بارها به آن اشاره کرده، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران از ۲۵.۱۹ مگابیت‌برثانیه در آذرماه، به ۲۲.۴۲ مگابیت‌برثانیه در اسفندماه رسیده و ایران از جایگاه ۷۰ در میان ۱۳۸ کشور، به رتبه ۸۰  رسیده است. همچنین میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران از ۹.۸۵ مگابیت‌برثانیه در آذرماه، به ۹.۷۸ مگابیت‌برثانیه در اسفندماه رسیده و ایران از جایگاه ۱۴۱ در میان ۱۸۱ کشور، به رتبه ۱۴۵ رسیده است.

همچنین در شرایطی که دولت در سال جدید به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تاکید داشته و پس از پایان یافتن تعطیلات عید ۱۴۰۱، بخش زیادی از فرآیندهای دورکاری و آموزش آنلاین تعطیل شده است، انتظار می‌رفت با توجه به تاکید مسوولان به افزایش مصرف کاربران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش سرعت اینترنت، تغییری در  کیفیت اینترنت ایجاد شود، این در حالی است که اعتراض کاربران درباره سرعت و کیفیت اینترنت همچنان ادامه دارد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباطات

چگونگی دریافت خدمات شبکه از آی تی پشتیبان

منتشر شده

در

توسط

آی تی پشتیبان یکی از معروف ترین و قدیمی ترین شرکت های پشتیبانی شبکه و ارائه دهنده خدمات دیگر شبکه نظیر اکیتو و پسیو شبکه است که سالیان سال با بالاترین استاندارد های روز خدمات پشتیبانی شبکه به شرکت هایی که به این خدمات نیاز دارند ارائه داده است، اما به دلیل حجم بالای مشتریان و همچنین تماس های دریافتی زیاد در این مجموعه، به سادگی به هر شرکتی خدمات شبکه ارائه نمی دهند و شرکت مورد نظر باید ویژگی هایی را برای دریافت خدمات از آی تی پشتیبانی داشته باشد. در ادامه شرایط دریافت خدمات از شرکت آی تی پشتیبان را مرور می کنیم و درباره هر یک توضیح می دهیم.

خدمات شبکه آی تی پشتیبان

مراحل دریافت خدمات پشتیبانی شبکه از آی تی پشتیبان

الارغم اینکه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری بدون نظم و مراحل خاصی به دیگر مجموعه ها سرویس پشتیبانی شبکه ارائه می دهند اما آی تی پشتیبان شرایط و مراحل خاصی را برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه در نظر دارد که به ترتیب آن ها را عنوان کرده و توضیح می دهیم:

1-انتخاب خدمات شبکه

اولین مرحله برای شرکت نیازمند خدمات شبکه این است که نوع خدمات مدنظر خود اعلم از امنیت شبکه، اکتیو شبکه و یا پشتیبانی شبکه را تعیین کند و سپس با مطالعه لازم از آی تی پشتیبان خدمات مورد نظرش را دریافت می کند.

لازم به ذکر است که عنوان کنیم آی تی پشتیبان شرکت شبکه بسیار قدیمی در این حوزه است که تمامی خدمات شبکه را ارائه می دهد

2-تماس با آی تی پشتیبان (مشاوره رایگان)

در این مرحله اگر شرکت مورد نظر نوع خدمات شبکه مورد نظر را نمی داند میتواند با آی تی پشتیبان تماس گرفته و ایراد شبکه کامپیوتری مجموعه مورد نظر را عنوان کند، کارشناسان آی تی پشتیبان به طور رایگان و به صورت تلفنی تا حد امکان تماس گیرنده را راهنمایی کرده و تا حد امکان راه کار به ایشان ارائه میدهند.

3-تماس با آی تی پشتیبان (درخواست خدمات)

در این مرحله تماس گیرندگان اغلب میدانند که چه نیازی دارند و برای دریافت خدمات مورد نظر خود تماس گرفته و درباره اطلاعات بیشتری از جمله قیمت با کارشناسان ما صحبت می کنند. 

در این مرحله کارشناسان ما از تماس گیرنده میخواهند تا شرایط فعلی شبکه کامپیوتری مورد نظر را توصیف کند، این توضیح هر چقدر کامل تر باشد، کارشناسان فنی میتوانند شرایط و قیمت دقیق تری به تماس گیرنده اعلام نمایند. 

مشاوره رایگان شبکه و درخواست پشتیبانی

به عنوان نمونه تماس گیرنده درخواست دریافت خدمات پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان را می کند و برای دریافت خدمات قیمت قرارداد پشتیبانی شبکه را کارشناسان آی تی پشتیبان درخواست می کند، سپس کارشناسان فنی از تماس گیرنده میخواهند که تعداد سرور ها و سرویس های قابل ارائه بر روی آن ها، تعداد کامپیوتر ها و سرویس و نرم افزار های مورد استفاده آن ها، تعداد پرینتر ها، سوئیچ ها، روتر ها، اکسزپوینت ها و تنظیمات کلی نرم افزاری آن ها را عنوان کنند، در اکثر موارد تماس گیرنده نمیتواند اطلاعات دقیقی از همین موارد عنوان شده به کارشناسان فنی آی تی پشتیبانی ارائه دهد مگر اینکه فرد مورد نظر خود کارشناس پشتیبانی شبکه باشد و بتواند تمام اطلاعات خواسته شده را در اختیار ما قرار دهد.

پس از اعلام شرایط، تجهیزات و سرویس ها، متناسب با میزان دقیق بودن اطلاعات دریافت شده، بازه قیمتی به تماس گیرنده اعلام می شود، به این صورت که یک قیمت میانگین ماهیانه برای نگهداری و پشتیبانی شبکه اعلام شده و بین 10 تا 25 درصد افزایش یا کاهش را برای آن در نظر می گیرند و آن را به تماس گیرنده اعلام می کنند تا ایشان بتواند با حدود قیمت تعیین شده نسبت به انتخاب آی تی پشتیبان به عنوان شرکت پشتیبانی شبکه تصمیم بگیرد.

4-اعلام قیمت دقیق پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان

اگر مجموعه تماس گیرنده درخواست اعلام دقیق پشتیبانی شبکه را از شرکت داشته باشد، آی تی پشتیبان میتواند با دریافت هزینه یکی از کارشناسان فنی پشتیبانی شبکه خود را به محل مجموعه درخواست کننده اعزام کند تا با انجام بررسی دقیق از تمام تجهیزات شبکه در شرکت مورد نظر، قیمت دقیق پشتیبانی شبکه به ایشان اعلام کند. 

لازم به ذکر است که دلیل دریافت هزینه در قبال بررسی وضعیت شبکه، زمان بر بودن آن است، به گونه ای که بین 1 تا 3 ساعت این موضوع زمان بر بوده و انرژی زیادی را از کارشناسان ما میگیرد، در اکثر مواقع قیمت پشتیبانی شبکه اعلام شده با کمترین تغییر همراه است و 10 تا 25 درصد عنوان شده افزایش یا کاهش نمی یابد.

5-اعلام تاریخ و ظرفیت برای خدمات شبکه

پس از بررسی کارشناس پشتیبانی شبکه، آی تی پشتیبان می تواند اعلام کند که میتواند بر اساس موارد دیده شده به شرکت مورد نظر سرویس بدهد یا خیر، در مواردی که آی تی پشتیبان توانایی سرویس دهی را به شرکت مورد نظر ندارد اکثرا بدلیل نقص زیاد فنی بستر شبکه است و نیاز به تغییرات نسبتا زیادی دارد و در مواقعی که حجم کاری آی تی پشتیبان زیاد است، بدلیل حفظ شرایط ایده آل برای مشتریان فعلی، از سرویس دادن به شرکت های جدید که به شکل گفته شده هستند جلوگیری می کند و نمی خواهد خدمات فعلی زیر سوال برود.

6-تعیین وقت جلسه برای عقد قرارداد پشتیبانی شبکه

در ادامه موضوع عنوان شده اگر شرکت درخواست کننده خدمات پشتیبانی شبکه، شرایط مورد نظر برای دریافت این خدمات را داشت و از لحاظ زیر ساختی مشکلات زیادی متوجه ایشان نبود، آی تی پشتیبان نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه را برایشان ارسال کرده و درخواست مطالعه کامل و دقیق را دارد.

عقد قراراداد خدمات پشتیبانی شبکه

پس از مطالعه قرارداد پشتیبانی شبکه، زمانی که مورد توافق طرفین هست برای بحث و امضای قراداد پشتیبانی شبکه تنظیم شده و با پاسخ گویی به سوالات و شرایط موجود در قرارداد، نسبت به امضای آن اقدام می شود. 

7- نحوه شروع کار 

در ابتدای شروع پروژه پشتیبانی شبکه، کارشناسان اصلی آی تی پشتیبان زمانی بیش از آنچه که در قرارداد گفته شده را برای بررسی بیشتر شرایط و اصلاح موارد مشکل دار شبکه برای مجموعه اختصاص داده و با حضور، این موارد را رفع می کنند تا شرایط مناسب برای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه محیا شود. 

لازم به ذکر است که اصلاح موارد دچار ایراد با دریافت هزینه جدا و در ابتدای کار توسط آی تی پشتیبان انجام شده که قائدتا بین 2 هفته تا 1 ماه زمان بر است، در این فاصله تلاش می شود تا مشکلات سطحی کاربران نیز رفع شود ولی برای مشکلات اساسی لازم است تا زیر ساخت شبکه توسط آی تی پشتیبان اصلاح شده و در بسیاری از موارد ، مشکلات اساسی کاربران نیز با این تغییرات برطرف می شود.

نکات مهم برای دریافت خدمات شبکه

بسیاری از کارفرمایان فکر می کنند آن شرکتی که توانایی سرویس دهی در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد بهترین شرکت پشتیبانی شبکه است، در صورتی که این موضوع همیشه صدق نمی کند، چرا که می تواند در ابتدای کار و به ظاهر خدمات داده شود ولی در ادامه کارفرما با مشکلات بیشماری رو به رو شود، هدف آی تی پشتیبان هم ارائه خدمات پشتیبانی شبکه و دیگر خدمات شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن است اما این موضوع را فدای کیفیت نمی کند و تمام تلاش خود را دارد که به صورت حساب شده قدم بردارد و تا انتها بتواند خدمات با کیفیتی را به شرکت های مورد نظر ارائه دهند

پروسه اولیه بررسی شبکه در آی تی پشتیبان ممکن است نسبت به شرکت های دیگر پشتیبانی شبکه زمان بر باشد اما چند برابر زمان اختصاص داده شده، در ادامه و فرایند پروژه به نفع کارفرمایان است و بعد از گذشت مدت زمان مشخص حدود 1 تا 2 ماهه می توان نسبت به کیفیت آی تی پشتیبان اطمینان حاصل کرد.

در ادامه بعد از زمان 1 تا 2 ماهه که کارشناسان پشتیبانی و فنی آی تی پشتیبان بر روی شبکه شرکت مورد نظر مسلط شدند، خدمات شبکه می تواند به بهترین نحو ممکن، با بالاترین و کیفیت و کمترین زمان ممکن ارائه شود و همچنین در طول این مدت راه کار هایی برای کاهش مشکلات موجود راه اندازی و پیش بینی می شود و کاربران و کارکنان بسیار کمتر دچار مشکلات شبکه بشوند و کارهایشان بخاطر این موارد به تعویق بیفتد.

 

 

ادامه مطلب

ارتباطات

پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ماسک برای خرید توییتر

منتشر شده

در

توسط

ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر با اعلام این که توییتر باید خصوصی شود تا رشد کند و به یک پلتفرم برای آزادی بیان تبدیل شود، پیشنهاد خرید نقدی ۴۳ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را عرضه کرد.

 ایلان ماسک که در حال حاضر دومین سهامدار بزرگ توییتر است، در برنامه تد تاک در ونکوور درباره پیشنهاد خرید توییتر گفت: تصور می‌کنم خیلی مهم باشد که فضای انحصاری برای آزادی بیان وجود داشته باشد.

ماسک این پیشنهاد را روز چهارشنبه در نامه‌ای به هیات مدیره توییتر مطرح کرد و روز پنج شنبه در اظهارنامه رگولاتوری علنی شد. پیشنهاد قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم، ۳۸ درصد بالاتر از قیمت نهایی سهام توییتر در اول آوریل است که آخرین روز معاملات سهام این شرکت پیش از اقدام ماسک برای خرید ۹.۱ درصد سهم در توییتر بوده است.

ماسک که بر اساس فهرست فوربس، ثروتمندترین مرد جهان با دارایی بالغ بر ۲۷۳.۶ میلیارد دلار است، پیشنهاد پیوستن به هیات مدیره توییتر را یک روز پس از افشای خرید سهام این شرکت رد کرد.

پس از صحبت در تد تاک، ایلان ماسک به احتمال پیشنهاد خرید خصمانه اشاره کرد که در آن هیات مدیره توییتر را دور خواهد زد و مستقیما به سهامداران پیشنهاد خواهد داد.

به گفته منابع آگاه، توییتر در حال ارزیابی این پیشنهاد با راهنمایی “گلدمن ساکس” و “ویلسون سونسینی گودریچ اند روزتی” است.

ارزش سهام توییتر روز پنج شنبه با ۱.۷ درصد کاهش بسته شد.

سهامداران توییتر هنوز متقاعد نشده‌اند. شاهزاده سعودی، الولید بن طلال، از حساب خود توییتی ارسال کرد و خود را یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین سهامداران توییتر خواند و گفت: پیشنهاد ماسک ارزش این شرکت را پایین برد و پیشنهاد خرید وی را رد کرد.

ماسک هم به نوبه خود به توییتر اعلام کرد: پیشنهاد خریدش بهترین بوده و پیشنهاد نهایی است و اگر هیات مدیره آن را رد کند، وی در سرمایه‌گذاری خود تجدیدنظر خواهد کرد.

ماسک منتقد توییتر و سیاستهایش بوده و اخیرا یک نظرسنجی در توییتر انجام داد و از کاربران پرسید آیا معتقدند توییتر به اصول آزادی بیان پایبند بوده است. بیش از ۷۰ درصد از دو میلیون نفر رای “خیر” داده بودند.

آگراوال: توییتر گروگان پیشنهاد خرید ایلان ماسک نمی‌شود

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر در دیدار با کارمندان این شرکت به آنها اطمینان داد توییتر با خبر پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت، گروگان گرفته نمی شود.

یک منبع آگاه که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: آگراوال با پاسخگویی به سوالات کارمندان توییتر که در سرویس پیام رسانی اسلک ارسال شده بود، کارمندان را تشویق کرد متمرکز بمانند و به آنها گفت: ما به عنوان کارمندان، هر اتفاقی بیافتد را کنترل می‌کنیم.

این دیدار پس از انتشار این خبر برگزار شد که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، خرید توییتر به مبلغ ۴۳ میلیارد دلار را پیشنهاد کرده است.

آگراوال به کارمندان توییتر گفت که هیات مدیره به بررسی پیشنهاد ماسک ادامه می‌دهد اما نمی‌تواند جزئیات بیشتری در اختیار کارمندان قرار دهد.

در یک بخش از جلسه پرسش و پاسخ، یک کارمند درباره چگونگی رسیدن این شرکت به تصمیم دادن پیشنهاد یک کرسی در هیات مدیره این شرکت سوال کرد و گفت: آیا توییتر همه میلیاردرها را به هیات مدیره خود دعوت خواهد کرد. آگراوال پاسخ داد که هیات مدیره در جهت بهترین منافع سهامداران عمل می کند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که تعریف ایلان ماسک از آزادی بیان را چه می بیند و آیا تعریف وی با رویکرد توییتر نسبت به این مفهوم همخوانی دارد، پاسخ مستقیم نداد و گفت: کار این شرکت به تداوم بهبود سلامت مکالمات در توییتر متمرکز است.

 

ادامه مطلب

ارتباطات

تعمیر آیفون‌های مسروقه یا مفقودی ممنوع شد

منتشر شده

در

توسط

تعمیرکاران اپل دیگر اجازه ندارند، آیفون‌هایی را تعمیر کنند که به عنوان مسروقه یا مفقودی گزارش شده اند.

 وب سایت MacRumors گزارش کرد اپل به شعبه ها و تعمیرکاران مجاز خود اطلاعیه ای ارسال کرده و از آنها خواسته است دستگاههایی که در سیستمهای داخلی آنها به سرقت رفتن یا مفقود شدنشان اطلاع داده شده است را برای تعمیر قبول نکنند. این به معنای آن است که تعمیرکاران در هنگام دریافت دستگاه، شماره IMEI آن را در سیستم ثبت دستگاه GSMA چک خواهند کرد.

سیستم ثبت دستگاه GSMA یک پایگاه داده جهانی است که در آن می توان شماره IMEI دستگاه را ثبت و وضعیت آن را مشخص کرد. مثلا اعلام شود که دستگاه مفقود شده، به سرقت رفته یا با کلاهبرداری تصرف شده است. این اقدام سیاست فعلی اپل برای عدم تعمیر دستگاههایی را توسعه می دهد که مالکان آنها نتوانسته‌اند قابلیت “آیفون من را پیدا کن” (Find My iPhone) را غیرفعال کنند. همچنین افراد را از خرید دستگاههای دست دوم خارج از منابع رسمی و مجاز بازمی دارد. فقط افراد می توانند به فروشگاههای تعمیری مراجعه کنند که به معتبر بودن مشخصات دستگاه اهمیتی نمی دهند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، آیفون اپل طی سالهای اخیر گران‌تر شده و این مسئله باعث رونق بازار گوشیهای کارکرده آیفون شده است. بلومبرگ اخیرا گزارش کرده که اپل سرگرم کار روی یک سرویس اشتراک برای آیفون و محصولات دیگر است تا بدون دریافت یک مبلغ گزاف و تنها با پرداخت هزینه ماهانه، امکان ارتقای مرتب آنها را فراهم کند.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها