کد خبر : 70877
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

بازگشایی مجدد محور هراز تا ساعاتی دیگر

بازگشایی مجدد محور هراز تا ساعاتی دیگر

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشایی محور هراز تا ساعاتی دیگر خبر داد. به گزارش ایسنا، طی هفته گذشته محور هراز دوبار با مشکل ریزش کوه مواجه شد و در مسیرهای رفت و برگشت مسدود شد. دومین بار در دو روز گذشته

بازگشایی مجدد محور هراز تا ساعاتی دیگر

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشایی محور هراز تا ساعاتی دیگر خبر داد.

به گزارش ایسنا، طی هفته گذشته محور هراز دوبار با مشکل ریزش کوه مواجه شد و در مسیرهای رفت و برگشت مسدود شد. دومین بار در دو روز گذشته این اتفاق افتاد و همچنان محور هراز مسدود است که به گفته مسئولان سازمان راهداری تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود.
فرهاد مهریاری -مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: زمانی که دمای هوا به صورت ناگهانی تغییر کرده و شاهد بارش‌های سنگین در فصل گرم هستیم ریزش در این منطقه اتفاق می‌افتد و آنقدر زیاد است که توده سنگ و گل روان در جاده حرکت کرده و امکان تردد را نمی‌دهد.
وی افزود: براین اساس باید صبر می‌کردیم تا بارش باران قطع شود و از همان زمان تاکنون عملیات برداشت این توده‌ها از محور هراز آغاز شد و هم اکنون به مراحل نهایی رسیده است.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر برداشت این توده‌ها تمام شده اما سطح راه در محدوده مورد نظر گل خشک شده‌ای باقی‌مانده که در حال پاکسازی مسیر هستیم و تا ساعاتی دیگر محور هراز مجددا بازگشایی و برای تردد مردم آماده خواهد شد.
مهریاری درباره این‌که محور هراز در کدام محدوده دچار این مشکل شده و چه راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد، اعلام کرد: در حدود پنج تا شش کیلومتر از جاده هراز از محدوده امامزاده هاشم تا تونل شماره دو  در نقاطی با این مشکل مواجه هستیم و با وجود این‌که ترانشه‌ها و دیواره‌های سنگی در این مسیر ساخته‌ایم مجددا با این مشکل از بالادست مواجه شده‌ایم. البته راهکارهایی برای حل این مشکل مانند در نظر گرفتن و ساخت راه جایگزین (مختص این شش کیلومتر) وجود دارد که هزینه و زمان زیادی نیاز دارد اما در حال حاضر به دنبال پیشگیری و مدیریت این محور هستیم تا کمتر با این مشکلات مواجه شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان این مشکل را حل کرد این است که سازه‌های عظیمی در بالادست بسازیم و آن را مهار کنیم که در این راستا باید با شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای مذاکره کرده و چاره‌ای برای آن بیاندیشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها