کد خبر : 7686
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶

بالگرد اورژانس هوایی گناباد به آشیانه بازگشت

بالگرد اورژانس هوایی گناباد به آشیانه بازگشت

عکس از آرشیو  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از بازگشت بالگرد اختصاصی BK۱۱۷ اورژانس هوایی گناباد خبر داد. انتقال بالگرد اورژانس هوایی گناباد به ایلام و جایگزین کردن بالگردی که به لحاظ تجهیزات هم‌سطح بالگرد قبلی نبود، یکی از مهمترین مسائل شهرستان گناباد در ۲ ماه اخیر بود که واکنش مردم و مسئولان را به

بالگرد اورژانس هوایی گناباد به آشیانه بازگشت
عکس از آرشیو

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از بازگشت بالگرد اختصاصی BK۱۱۷ اورژانس هوایی گناباد خبر داد.

انتقال بالگرد اورژانس هوایی گناباد به ایلام و جایگزین کردن بالگردی که به لحاظ تجهیزات هم‌سطح بالگرد قبلی نبود، یکی از مهمترین مسائل شهرستان گناباد در ۲ ماه اخیر بود که واکنش مردم و مسئولان را به همراه داشت و مطالبه‌گری و پیگیری‌ها برای بازگشت این بالگرد با جدیت دنبال شد و بالاخره این تلاش‌ها به ثمر نشست.

جواد باذلی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: بالگرد اورژانس هوایی گناباد که یکی از پیشرفته‌ترین بالگردهای اورژانس هوایی کشور بود در خرداد ماه سال جاری برای سرویس و اورهال شدن به تهران منتقل شد اما پس از سرویس شدن به گناباد بازنگشت و برای انجام مأموریت به ایلام اعزام شده و در همان جا ماندگار شد.

وی اظهار کرد: اگر چه یک روز بعد از انتقال بالگرد، بلافاصله بالگردی از طبس به گناباد منتقل شد و خدمات اورژانس هوایی گناباد مختل نگردید اما با توجه به پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاصی که بالگردهای BK۱۱۷ برای انجام مأموریت در شرایط خاص دارد، پیگیر شدیم که همان بالگرد و یا مشابه آن به گناباد بازگردد.

به ثمر نشستن پیگیری‌های مستمر مسئولان شهرستان، مردم و رسانه‌ها

وی افزود: از همان روزهای ابتدایی انتقال بالگرد، پیگیری‌های مستمر از سوی مسئولان شهرستان، مردم و رسانه‌ها انجام شد و در همین زمینه دیدارهای مکرری با مسئولان کشوری داشتیم.

باذلی گفت: بعد از دو ماه و نیم تلاش‌ و پیگیری،‌ خوشبختانه این مطالبه‌گری در ۱۳ مرداد ماه به نتیجه رسید و بالگرد BK۱۱۷ ظهر پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه در پایگاه اورژانس هوایی گناباد مستقر شد و بالگرد قبلی نیز گناباد را ترک‌ کرد.

باذلی تصریح کرد: بالگرد اختصاصی BK۱۱۷ یکی از ۶ بالگرد اختصاصی اورژانش هوایی کشور است که پس از برجام وارد کشور شده‌ و توانایی انجام مأموریت در شرایط سخت را دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: بالگرد اورژانس هوایی گناباد یکی از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین بالگردهای امدادی است که ساختار ویژه و مناسبی برای مانور در شرایط عملیاتی مختلف را دارد و ضریب ایمنی پرواز آن بالاست به طوری که در بسیاری از کشورها از همین نوع بالگرد برای امداد رسانی استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ضمن ابراز خرسندی از تحقق این مطالبه به حق مردم گناباد گفت: امیدواریم این بالگرد سالیان سال به مردم گناباد و بجستان و مردم سایر شهرستان‌ها که در شعاع پروازی این بالگرد قرار دارند خدمت‌ رسانی کند هر چند دعا می‌کنیم هیچ وقت مصدوم، مجروح و یا بیماری نداشته‌ باشیم که به خدمات این بالگرد نیاز داشته‌ باشد.

درست است که بعد از انتقال بالگرد گناباد بلافاصله بالگرد دیگری جایگزین آن شد اما آنچه باعث نارضایتی و واکنش مردم و مسئولان شد، این بود که آیا مناطق محروم لیاقت برخورداری از امکانات به روز و پیشرفته را ندارند و آیا این امکانات باید مختص مناطق خاص باشد؟ این مطالبه پیگیری و بر آن پافشاری شد و به ثمر نشست.

اورژانس هوایی گناباد در تیر ماه ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد و علاوه بر گناباد و بستان قسمت‌هایی از شهر فردوس، قائن، تربت‌ حیدریه، رشتخوار و خواف را هم پوشش می‌دهد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها