کد خبر : 197635
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۴۰

بایدها و نبایدها در طراحی ویلا

بایدها و نبایدها در طراحی ویلا

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، که طراحی برخی ویلاها به نظر منحصر به فرد و برخی دیگر نازیبا به نظر می رسند، در این مقاله به بررسی برخی بایدها و نبایدها در طراحی ویلا می پردازیم. خیلی از افراد برای جدایی از فضای شلوغ شهرنشینی، به فکر طراحی و ساخت ویلایی شخصی می

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، که طراحی برخی ویلاها به نظر منحصر به فرد و برخی دیگر نازیبا به نظر می رسند، در این مقاله به بررسی برخی بایدها و نبایدها در طراحی ویلا می پردازیم.

خیلی از افراد برای جدایی از فضای شلوغ شهرنشینی، به فکر طراحی و ساخت ویلایی شخصی می افتند، با این حال رعایت برخی نکات در طراحی ویلا علاوه بر به وجود آوردن فضای زیبا و در عین حال کارآمد برای کاربران می تواند در بالا بردن ارزش مالی ساختمان ویلایی شما سودمند باشد.

شاید برای شما یا اطرافیان شما اتفاق افتاده باشد که برای طراحی ویلا خود از طرح های آماده و یا طراحان تازه کار استفاده کرده باشید و طرح با زمین محل پروژه هماهنگ نباشد یا در ساخت ویلا خود دچار مشکلات سازه ای شده باشید.

برای رفع این مشکل بهتر است از طراحان باسابقه بهره ببرید، طراحی ویلا این امکان را برای شما به وجود می آورد تا ساختمان ویلایی خود را مطابق با خواسته و بودجه خود به بهره وری برسانید.
همچنین با پرداخت هزینه طراحی ویلا می توانید تا 30 درصد در پرداخت هزینه ساخت ویلا خود بکاهید، چرا که طراحی ویلا متناسب با ابعاد متریال ها و به صورت نقشه های شاپ ارائه می شود، از این رو هزینه پرتی مصالح کاهش می یابد.

اگر قصد ساخت ویلا را دارید، توجه به برخی ویژگی ها در طراحی ویلا می تواند در کاهش بودجه ساخت، بالا بردن کارایی و زیبایی ساختمان ویلایی شما سودمند باشد، با ما همراه باشید تا بیشتر با این نکات آشنا شوید.

طراحی ویلا مدرن

نکات مهم قبل از طراحی ویلا

توجه داشته باشید، که طراحی ویلا باید متناسب با توپوگرافی زمین محل پروژه انجام گیرد.

از این رو قبل از طراحی ویلا باید زمین محل پروژه برداشت شود، از جمله عوامل به دست آمده در برداشت از زمین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • متراژ زمین
  • اقلیم قالب در محل پروژه 
  • شیب زمین
  • نوع خاک
  • میزان بارش باران یا برف
  • میزان رطوبت
  • جهت تابش نور خورشید
  • و …

با توجه به موارد به دست آمده در برداشت های اولیه می توان جنس متریال، نحوه چیدمان بازشوها، جهت شیب سقف و …  را به دست آورد و طراحی ویلا را متناسب با آن انجام داد.
در این صورت هزینه بعد از ساخت و بازسازی کاهش می یابد چرا که مقاومت و دوام ویلا بیشتر خواهد شد.

طراحی ویلا کلاسیک

اهمیت سبک در طراحی ویلا

انتخاب سبک در طراحی ویلا به عنوان گام اولیه به حساب می آید، از این رو در صورت سفارش طراحی ویلا باید نوع سبک مورد نظر خود را نیز ذکر کنید.

از جمله سبک های محبوب در طراحی ویلا می توان به سبک مدرن و کلاسیک اشاره کرد، در ادامه توضیحی درباره ی هر یک از سبک های ذکر شده خواهیم داد.

  • طراحی ویلا مدرن: در این سبک از طراحی ویلا عموما از خطوط عمودی و افقی برای به وجود آوردن فرم اصلی ساختمان ویلایی استفاده شده است.

در طراحی ویلا مدرن استفاده از تزئینات دکوراتیو جایی ندارد، از این رو طراحی ویلا مدرن بیشتر عملکردگرا است.
استفاده از پلان باز در طراحی ویلا مدرن سبب بزرگ دیده شدن فضای داخلی ویلا می شود.

  • طراحی ویلا کلاسیک: طراحی ویلا کلاسیک برگرفته شده از معماری یونان باستان است، از این رو استفاده از تزئینات با شکوه در این روش به عنوان اصلی جدا نشدنی است.

این سبک از طراحی ویلا که نمادی از تجمل گرایی به حساب می آید و حفظ تقارن در طراحی ویلا کلاسیک به عنوان اصلی جدانشدنی در این سبک به حساب می آید.

انتخاب متریال در طراحی ویلا

انتخاب متریال و رنگ در طراحی ویلا می تواند متناسب با سبک طراحی ویلا متفاوت باشد، برای مثال عمده متریال استفاده شده در سبک کلاسیک را متریال های سنگی تشکیل داده اند، در صورتی که در طراحی ویلا مدرن می توان از انواع متریال های رایج در صنعت معماری بهره برد.

توجه داشته باشید، که برای طراحی ویلا خود از طراحان خبره و در عین حال آشنا با جدیدترین متدها و متریال های معماری بهره بگیرد، به این صورت شما می توانید ساختمان ویلایی زیبا را با بودجه ای بهینه طراحی و اجرا کنید.
برای مثال برای کاهش هزینه ساخت ویلا کلاسیک خود می توانید به جای استفاده از مصالح سنگی که از هزینه تهیه بالاتری برخوردار هستند، از مصالح جایگزین همچون سیمان یا مصالح پیش ساخته بهره ببرید.

طراحی ویلا در انواع سبک ها

زیباسازی ویلا در شب

ممکن است ویلای شما در نور روز بسیار زیبا و منحصر به فرد دیده شود، اما در صورتی که استفاده نامناسب از نورپردازی ممکن است نما یا طراحی داخلی ویلا شما از زیبایی نور روز برخوردار نباشد.

برای آنکه بتوانید طراحی ویلا خود را نسبت به ویلاهای موجود در منطقه یا محله خود شاخص کنید، می توانید از نورپردازی استفاده کنید.

در نورپردازی ساختمان ویلایی باید به 3 اصل مهم توجه کرد.

  • شدت نور
  • جهت نور
  • رنگ نور

هر یک از موارد ذکر شده در نورپردازی باید متناسب با متریال های استفاده شده در طراحی ویلا تعیین شود، برای مثال در صورت استفاده از متریال های صیقلی همچون شیشه بهتر است نور مستقیم استفاده نشود، چرا که بازتاب نور ممکن است باعث ایجاد اختلال در بینایی خواهد شد.

طراحی ویلا خود را به چه شرکتی بسپارم؟

شرکت نما دیزاین با به کارگیری بهترین طراحان در حوزه ویلاسازی این اطمینان را برای شما به وجود آورده است که طراحی ویلا شما را مطابق با سلیقه و بودجه ی شما در بالاترین کیفیت و کمترین زمان ارائه کند.

همچنین شرکت نما دیزاین طراحی ویلا را در قالب نقشه‌های فاز ۱ و ۲، نورپردازی، رندر(به میزانی کل نما دیده شود)، انیمیشن، عکس پاناروما و AR – VR و … به کارفرما ارائه می دهد، به این صورت کارفرمایان می تواند قبل از ساخت، چشم اندازی از ساختمان ویلایی خود را مشاهده کنند.

این شرکت بعد از طراحی ویلا شما دو پیش فاکتور از متریال های به کار برده شده در ساختمان ویلایی را در دو پیش فاکتور درجه 1 و درجه 2 به شما ارائه می دهد، تا شما بتوانید متناسب با سلیقه و بودجه ی خود بهترین متریال را برای ویلا خود در نظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه کار این شرکت، به وب سایت شرکت نما دیزاین مراجعه کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها