کد خبر : 206468
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۵:۳۲

بررسی 4 مدل از پرفروش ترین موزاییک ها

بررسی 4 مدل از پرفروش ترین موزاییک ها

  موزاییک یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است و در واقع می توان گفت که نوعی کفپوش فشرده و متراکم است. این کفپوش در کشورهای اروپایی به خصوص ایتالیا و آلمان طرفداران زیادی دارد و در اکثر نقاط این دو کشور دیده می شود. اگرچه در ایران از انواع موزاییک استفاده می شود، اما تنوع

 

موزاییک یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است و در واقع می توان گفت که نوعی کفپوش فشرده و متراکم است. این کفپوش در کشورهای اروپایی به خصوص ایتالیا و آلمان طرفداران زیادی دارد و در اکثر نقاط این دو کشور دیده می شود. اگرچه در ایران از انواع موزاییک استفاده می شود، اما تنوع و گستردگی موزاییک در کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است. این کفپوش از ترکیب آب، سیمان، سنگدانه، پودر سنگ، سنگ های درجه بندی شده در رنگ های مختلف و در طرح ها و اندازه های مختلف ساخته شده است. در ادامه شما را با بررسی 4 مدل از پرفروش ترین موزاییک ها که تولید برند پارسیان، آشنا می کنیم.

موزاییک ها از دولایه ساخته می شود:

لایه پایینی

لایه زیرین اولین لایه موزاییک است که ضخیم تر از لایه بالایی است. لایه زیرین وظیفه تحمل فشارهای وارده به موزاییک را بر عهده دارد. این لایه که به آن لایه نارین نیز می گویند از ماسه، آب و سیمان تشکیل شده است.

لایه بالایی

لایه رویی که به آن رنگ موزاییک نیز می گویند، نقش و رنگ موزاییک را تشکیل می دهد. این لایه از پودر سیمان و سنگ، ترکیبات دانه بندی رنگی و آب تشکیل شده است.

کاربرد موزاییک ها

  • برای سنگفرش پارک ها و فضای سبز
  • برای سنگفرش باغ و ویلا
  • جهت پوشش دیوارهای داخلی و خارجی ویلا
  • موزاییک کاری سقف نیز یکی از کاربردهای جدید موزاییک است.
  • بسیاری از افراد از موزاییک های طرح دار برای تزئین فضای پشت تلویزیون خود استفاده می کنند.
  • برای تزئین نمای بیرونی و داخلی خانه از انواع موزاییک ها استفاده می شود.
  • برای کف پارکینگ
  • برای نمای سنگی ساختمان ها
  • کف سازی اتاق های خانه
  • کفپوش آشپزخانه و تزئین 
  • در حمام و توالت
  • برای تزئین دیوار شومینه

موزاییک واش بتن

موزاییک شستشوی بتن یا واش بتن نوعی کفپوش بتنی در رنگ های متنوع است که از ترکیب ماسه، سنگدانه های معدنی، روان کننده های بتن و چسب بتن تشکیل شده است. این موزاییک با فشار دادن و لرزش تولید می شود. در روش تولید پرس پس از ترکیب مواد اولیه در لایه زیرین قالب میز پرس ریخته شده و با ملات ماسه سیمان پوشانده می شود. سپس با فشار وارده توسط پرس، موزاییکی دو لایه با سطح سنگدانه تولید می شود که پس از عبور از اتاق بخار شستشو می شود. در روش تولید ارتعاشی، بتن حاصل را در قالب های پلاستیکی ریخته و پس از عبور از میز ویبره وارد اتاق بخار می شود. سپس پس از 24 ساعت از قالب خارج شده و با فشار آب، لعاب های سیمانی روی سنگدانه ها جدا شده و ظاهر سنگدانه ها تمیز و زیبا می شود

موزاییک گرانیتی

موزاییک گرانیتی بسیار با کیفیت بوده و در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این محبوبیت به این دلیل است که ظاهر زیبایی دارد و علاوه بر کاربرد در ساخت، برای تزئین نیز استفاده می شود. موزاییک گرانیتی در دو نوع تک لایه و دو لایه تولید می شود. زمانی که قصد دارید از این نوع موزاییک در فضایی که رفت و آمد زیاد است استفاده کنید، بهتر است از نوع دو لایه آن استفاده کنید.

موزاییک گرانیتی دولایه مقاومت و استحکام بیشتری دارد که در این صورت وزن بیشتری دارد. این موزاییک مانند سایر موزاییک ها دارای ساختاری است که در آن سیمان، ماسه، پودر سنگ و آب وجود دارد. علاوه بر این مواد، سنگریزه هایی نیز در موزاییک گرانیتی وجود دارد. این موزاییک به این دلیل نامگذاری شد که اکثر مردم فکر می کنند مانند گرانیت است.

موزاییک سه بعدی

امروزه استفاده از تصاویر سه بعدی روی کف پوش ها به عنوان نما برای دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. تصاویر سه بعدی یا بر روی مزاییک با استفاده از چاپ دیجیتال یا با استفاده از اپوکسی با روش سه پخت ترسیم می شوند. با چسباندن این موزاییک ها به عنوان تکه هایی از پازل، تصاویری با عمق و ابعاد ایجاد می کنند که اگر از آنها دور شوید، می توان آنها را به صورت واقعی نشان داد.

امروزه یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت های تولید کننده موزاییک های سه بعدی نقاط اتصال آنها با یکدیگر است. این نقاط باید به گونه ای باشد که در تصویر ایجاد شده جدایی وجود نداشته باشد. پیشرفت صنعت موزاییک باعث پیدایش این نوع موزاییک ها شده است که در صورت اجرا در نگاه اول در نقاط جداسازی موزاییک ها قابل تشخیص نیست در نتیجه تصویری یکپارچه ارائه می دهد.

موزاییک ویبره ای

موزاییک ویبره نوعی کفپوش بتنی است. این موزاییک ها از ماسه، آب، سیمان و رنگدانه های رنگی ساخته شده اند. در فرآیند تولید موزاییک ویبره هیچ فشاری به محصول وارد نمی شود و کل فرآیند تولید آنها در دستگاه های ویبره انجام می شود. به دلیل استفاده از دستگاه های ویبره، این محصول را موزاییک ویبره می نامند. این نوع موزاییک ها در رنگ ها و اندازه های مختلف در بازار موجود است که می توانید آن ها را خریداری کنید.

حرف آخر 

موزاییک ها یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی می باشد برای خرید موزاییک مناسب بهتر است از افراد مختصص کمک بگیرید شرکت قطعات سیمانی پارسیان با سالها تجربه در زمینه تولید انواع قطعات سیمانی از جمله کول چاه، کفپوش بتنی، جدول بتنی و …. در کنار شماست تا بهترین را به شما ارائه دهد.

.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها