کد خبر : 124668
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

برگزاری دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» در زنجان

برگزاری دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» به دو زبان ترکی و فارسی برگزار می‌شود. جعفر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برگزاری نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اظهار

برگزاری دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» به دو زبان ترکی و فارسی برگزار می‌شود.

جعفر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برگزاری نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: حسین منزوی در حوزه غزل همتایی ندارد و بسیاری معتقد هستند این شاعر، غزل را که بعد از حافظ به کما رفته ‌بود، احیا کرد.

وی افزود: حسین منزوی در کل کشور در حوزه شعر کلاسیک و غزل جایگاه ممتازی دارد و وظیفه ما است که از این جایگاه، حمایت و حفاظت کرده و آن را معرفی کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه زنجان ادیبان، شعرا و هنرمندان خوبی دارد و هنوز شاگردان حسین منزوی هستند که راه او را ادامه می‌دهند، تصریح کرد: منزوی جایگاه ممتازی دارد و قطعا برنامه‌ای که اجرا می‌شود باید در خور شان‌ وی باشد. همچنین سعی داریم جایزه‌ای که برگزار می‌کنیم همپای جوایز دیگر خود را در کشور مطرح کند.

محمدی با بیان اینکه در کشور چند جایزه بزرگ ادبی مانند جایزه ادبی جلال (حوزه داستان‌نویسی) و جایزه شعر شاملو برگزار می‌شود، ادامه داد: جایزه ملی غزل حسین منزوی در سه بخش تک اثر، کتاب و پژوهش و تحقیق در حوزه اشعار منزوی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان تا آخر اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۰ برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، تصریح کرد: بخش‌های نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» شامل مجموعه غزل‌های چاپ شده طی سال‌های ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۸ (با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، تک اثر و مقالات، پایان‌نامه‌ها یا کتب در حوزه نقد و بررسی غزل حسین منزوی (چاپ شده یا آماده چاپ) است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت zanjanfestival.com مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها