کد خبر : 176233
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

برگزاری یادواره عملیات خیبر در قزوین از سوم اسفند

برگزاری یادواره عملیات خیبر در قزوین از سوم اسفند

ایسنا/قزوین فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر(عج) قزوین اعلام کرد: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین خیبر، سردار شهید حسن‌پور و فرماندهان شهید قزوین از سوم تا چهاردهم اسفند یادواره‌ای به همین مناسبت در قزوین برگزار خواهد شد. سرهنگ مهرداد افروزی امروز ۲۹ بهمن در نشست خبری با اهالی رسانه که در محل این تیپ برگزار

برگزاری یادواره عملیات خیبر در قزوین از سوم اسفند

ایسنا/قزوین فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر(عج) قزوین اعلام کرد: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین خیبر، سردار شهید حسن‌پور و فرماندهان شهید قزوین از سوم تا چهاردهم اسفند یادواره‌ای به همین مناسبت در قزوین برگزار خواهد شد.

سرهنگ مهرداد افروزی امروز ۲۹ بهمن در نشست خبری با اهالی رسانه که در محل این تیپ برگزار شد، اظهار کرد: از سوم تا چهاردهم اسفند ماه یادواره‌ای به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین خیبر، سردار شهید حسن پور و فرماندهان شهید قزوین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سردار شهید حسن‌پور از شهدای شاخص کشور است که آن طور که باید و شاید در سطح کشور و حتی به مردم استان معرفی نشده است. شهید حسن‌پور جانشین لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) بود و فرماندهی این لشکر را شهید مهدی زین‌الدین بر عهده داشت.

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر(عج) قزوین تصریح کرد: طی این یادواره در تلاش هستیم شهید حسن‌پور را به نسل جوان معرفی کنیم و برای ملت انقلابی از رشادت‌های فرماندهان بگوییم؛ همچنین در این یادواره تلاش داریم از ۱۰ فرمانده گردان‌های رزم استان قزوین مانند شهیدان مهدی شالباف، حسین حدادی، رفعت‌الله مردانی، حفیظ الله عابدینی، حاج سیدجوادی، اللهیاری، احمد بابایی، سیدناصر سیاهپوش، مسعود پرویز و محمدحسین اکبری یاد کرده و آنان را نیز معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات خیبر در منطقه هورالعظیم یا همان هورالهویزه انجام شد، گفت: این عملیات یک عملیات آبی خاکی است که کارشناسان بیش از یک سال برای شناسایی آن زمان صرف کردند. عملیات خیبر در سوم اسفند سال ۶۲ توسط جانفشانی رزمندگان انجام شد که جزو عملیات‌های ویژه محسوب می‌شود و حتی امروز در دانشگاه‌های نظامی برخی از کشورها به آن پرداخته می‌شود.

سرهنگ افروزی بیان کرد: در این عملیات یگان‌های رزم در قالب بسیج، سپاه، ارتش و دیگر نیروهای مسلح و گروه‌های مهندسی بسیج سازندگی شرکت داشتند به همین جهت باید افتخارات و تلاش‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بیان کنیم چون ما مدیون خون شهدا هستیم و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی متذکر شد: اگرچه ممکن است بسیاری از جوانان در سال‌های دفاع مقدس حضور نداشته باشند اما می‌توانند امروز در فضای مجازی  از شجاعت این شهدا بگویند و از آنان یاد کنند؛ البته زنده نگاه داشتن یاد سردار حاج قاسم سلیمانی سرلوحه همه یادواره‌هاست این شهید بزرگوار بعد از انقلاب با تمام وجود در دفاع مقدس حضور یافت و اکنون سیدالشهدای مقاومت است که باید این سردار بزرگ را به همه آزادگان دنیا معرفی کنیم.

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر(عج) قزوین اشاره کرد: مستندات و مصاحبه‌هایی از عملیات خیبر وجود دارد که مقرر شده صدا و سیمای مرکز قزوین ۱۰ برنامه مستند تهیه و به روی آنتن ببرد تا در آن سردار شهید حسن‌پور و فرماندهان شهید دفاع مقدس معرفی شوند.

وی مطرح کرد: تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الأمر(عج) از ۲ سال گذشته مسئولیت حفاظت بخشی از مناطق مرزی شمال غرب را بر عهده دارد و اکنون ۴۰ کیلومتر از منطقه صفر مرزی توسط رزمندگان این تیپ مراقبت می‌شود. پایگاه صفر مرزی چهار ساعت تا جاده اصلی فاصله دارد و رزمندگان این تیپ وظیفه سنگینی را برعهده دارند اما با تمام وجود و اخلاص انجام وظیفه می‌کنند.

افروزی اضافه کرد: با تدابیر فرمانده کل سپاه بخشی از نیروهای سپاه در ارتباط با مرزبانی در حال آماده‌باش هستند و بدانید دشمن هیچ‌گاه آرام نمی‌نشیند و در عین حال نیروهای نظامی در مرزها حضور دارند و امنیت را به ارمغان می‌آورند؛ گروه‌های تکفیری، ضد انقلاب و دموکرات در اقلیم کردستان عراق وجود دارند و تعداد آنان نیز کم نیست اما سپاه پاسداران با اقتدار در مرزها حضور دارد.

وی بیان کرد: گروه پ.ک.ک فعال بود و در تلاش است با تبلیغات کاذب نیروهای جوان را جذب کند تا بدین‌گونه به نظام ضربه بزند البته برای ما محرز شده است که تمامی فعالیت این گروه‌ها توسط اسرائیل و آمریکا حمایت می‌شود و همه آن‌ها برای ایجاد ناامنی در ایران تلاش دارند اما با قاطعیت می‌گویم که طی ۲ سال گذشته و با حضور تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الأمر (عج) این گروه‌های ضد انقلاب موفقیتی نداشته‌اند و نتوانستند از انسداد مرزی عبور کنند. گروه‌های ضد انقلاب در داخل کشور جایگاه و فعالیتی ندارند.

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر(عج) قزوین متذکر شد: رزمندگان تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الأمر(عج) تنها به مراقبت از نقطه صفر مرزی بسند نکرده‌ است. طی یک سال اخیر سپاه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک نقدی، اهدای ۱۰۰۰ بسته معیشتی و ۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر به مردم روستاهای نقاط صفر مرزی کمک داشته است و در قالب گروه‌های جهادی به مردم روستاهای منطقه خدمت‌رسانی می‌کنند؛ برای مثال در روستایی که تنها رفت و آمد با ماشین کمک‌دار ممکن بوده است نسبت به احداث جاده اقدام کردند.

برنامه‌های یادواره عملیات خیبر در قزوین

کافی، مسئول معاونت فرهنگی تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر(عج) و دبیر یادواره شهدای عملیات خیبر نیز در این نشست خبری اظهار کرد: یادواره و گرامیداشت سالروز عملیات خیبر به‌ویژه سالگرد شهادت سردار رضاحسن‌پور و فرماندهان گردان‌های رزم استان قزوین سوم تا چهاردهم اسفند ماه در قزوین برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های کرونایی تنها به فضاسازی عمومی شهری بسنده کرده و برنامه‌ها توسط صدا و سیما اجرایی خواهد شد بر همین اساس مستند «مردان هور» که مربوط به عملیات خیبر است از صدا و سیمای مرکز قزوین به روی آنتن خواهد رفت.

مسئول معاونت فرهنگی تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر(عج) خاطرنشان کرد: این یادواره همزمان با سوم اسفندماه با حضور کارکنان تیپ در گلزار شهدای گمنام این تیپ آغاز خواهد شد؛ همچنین به‌مناسبت سالروز شهادت شهدای عملیات خیبر در گلزار شهدا و حضور پیدا خواهیم کرد و علاوه بر آن دیدار با نماینده ولی فقیه، برپایی نمایشگاه زندگینامه و تصاویر رزمندگان عملیات خیبر در سپاه صاحب‌الأمر(عج) و تیپ ۸۲ و دیدار با خانواده شهید حسن‌پور از جمله برنامه‌های این یادواره خواهد بود.

وی افزود: همچنین دیدار با پیشکسوتان عملیات خیبر، اجرای گروه سرود بسیج به‌مناسبت سالروز شهادت شهدای عملیات خیبر، برگزاری مسابقات ورزشی برای پاسداران و همچنین برپایی محفل انس با قرآن و شب خاطره برای گردان‌های امام حسین(ع) و فاتحین تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر از جمله برنامه‌های این یادواره خواهد بود.

کافی در پایان تصریح کرد: روز ۱۴ اسفند مصادف با سالگرد شهادت شهید حسن‌پور رژه موتورسواری گردان‌های امام حسین(ع) به سمت گلزار شهدا انجام خواهد شد، همچنین یک برنامه نیز با روایتگری سردار عراقی برگزار و به‌صورت زنده از صدا و سیمای مرکز قزوین پخش می‌شود؛ البته لازم به ذکر است که تمامی برنامه‌ها به‌صورت نمادین و با حضور کارکنان تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الأمر (عج) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها