کد خبر : 118546
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

بسیج؛ فرمول حل مسائل خطیر و سرنوشت ساز جامعه

بسیج؛ فرمول حل مسائل خطیر و سرنوشت ساز جامعه

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج نسخه آرامش ملی است، گفت: بسیج در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاده و فرمول حل مسائل خطیر و سرنوشت ساز جامعه است. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، امروز چهارشنبه ۳ آذرماه در مراسم نمایش اقتدار بسیجیان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همه می‌دانیم که بسیج برای

بسیج؛ فرمول حل مسائل خطیر و سرنوشت ساز جامعه

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج نسخه آرامش ملی است، گفت: بسیج در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاده و فرمول حل مسائل خطیر و سرنوشت ساز جامعه است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، امروز چهارشنبه ۳ آذرماه در مراسم نمایش اقتدار بسیجیان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همه می‌دانیم که بسیج برای این ملت چه دُر گرانبهایی است و خدا را شاکر هستم که امروز پس از نزول باران رحمت الهی، توفیق حضور در بین بسیجیان خراسان‌جنوبی، استان مردمان باوفا، سرزمین اندیشمندان و عالمان، دیار مرزداران مؤمن و غیرتمند و ولایتمدار را داشته باشم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این روزها عطر دل انگیز و رایحه با طراوات امام(ره) به واسطه میراث جاودانش یعنی بسیج در جامعه انقلابی پراکنده است، افزود: پس از امام (ره) نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط سخت و بحران‌ها سفینه امت اسلامی و ملت شریف و عزیز ایران را به ساحل فلاح و عزت و اقتدار و آزادگی و کرامت و حریت هدایت کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان‌ کرد: خراسان‌جنوبی سرزمین سردار شهید رحیمی، شهید ناصری، سردار شهید آهنی، شهید آخوندی و کاوه و هزاران شهید پرآوازه دیگر است که عطرشان طراوات معنوی و نشاط الهی و شادابی ملکوتی را برای مردمان به همراه می‌آورد.

سلامی گفت: بسیج محصول درخشش نور الهی بر ضمیر و اندیشه و ذهن امام (ره) بزرگوارمان بود که با حکمتی الهی و ژرف اندیشی نسبت به مخاطرات پیش روی انقلاب به یک اعجاز ذهنی دست زد و نهال بسیجی را در سرزمین ایران کاشت.

وی با بیان اینکه بسیج در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاده است، گفت: بسیج نسخه آرامش ملی است و فرمول حل مسائل خطیر و سرنوشت ساز جامعه است.

وی با بیان اینکه جنگ ۸ سال دفاع مقدس را نقشه سیاسی جهانی دانست تا بتوانند ایران را از شطرنج سیاسی کشورها خارج کند گفت: همه شیاطین عالم اعم از شرق و دست نشانده‌هایی در کشورهای همسایه ما همه با هم در توطئه‌های جهانی به کمک صدام آمدند و گرنه صدام کسی نبود که در این مقیاس و افق حرکت کند و به جنگ با ایران برخیزد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هشت سال جنگ، یک طراحی جهانی علیه انقلاب اسلامی بود که در این رابطه ایران با حاکمیت انقلاب اسلامی با رهبری‌های امام راحل به پیروزی رسید.

سلامی گفت: در این جنگ همه شیاطین به میدان آمدند،  بسیج به میدان این رزمگاه بزرگ و عظیم آمد تا یک خطر سنگین را از کشور دور کند و  توطئه‌های دشمنان به نفع ایران بر هم خورد و همه ملت ایران در یک نگاه بسیجی شدند و در مقابل دشمنان ایستادند و در این صراط اقتدار به میدان آمدند و پژواک صدای بیگانه نشدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج از ملت جدا نیست؛ ملت هم از بسیج جدا نیست؛ بسیج متن ملت است و ملت زمینه‌ای است که درخشش و زیبایی تصویر بسیج در آن به‌خوبی دیده می‌شود و این راز شکست‌ناپذیری مردم شریف و عزیز ایران در صحنه‌های سخت و خطرناکی است که به او گذشته‌است.

سلامی افزود: بسیج دریای زلال و بی‌کران است که پایان ندارد همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیج مزرعه‌ای بدون‌مرز است؛ گلستانی زیبا و بی‌انت‌ها از رویش‌های دل‌انگیز است وهر روز بر این جِیش الهی افزوده می‌شود.

وی گفت: جنگی پایان یافت که باعث سرافرازی ملت ایران شد؛ همه جنگ‌ها، کشورها را ضعیف و تخریب می‌کند، ولی این یک استثنا در تاریخ است که ملتی به نام ایران به برکت بسیج توانست از این صحنه خطیر با سربلندی و اقتدار بیرون آید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج، عظیم و بی‌انت‌ها و فرمول حل مسائل خطیراست که قدرت تکثیر پیدا کرد و از این نهاد مقدس الگو گرفتند.

سلامی افزود: در صحنه‌های دیگر هم درخشش بسیج همیشه به‌عنوان فرمول توقف دشمن و تضعیف و شکست دادن او بود چه در تحریم اقتصادی که بسیج پا به صحنه گذاشت و بیرق‌دار اقتصاد مقاومتی شد با ترویج فرهنگ حرکت استقلال‌طلبی در اقتصاد توانست آرزوهای دشمنان را به گورستان بدرقه کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاد و اجازه نداد القائات فریبکارانه دشمن ذهن و قلب جوانان را تسخیر کند؛ در مقابل جنگ روانی دشمن درخشید فرهنگ اسلام جهاد و شهادت را روح آزادگی و استقلال‌طلبی و ایستادگی و ثبات قدم در مقابل دشمن را ترویج کرد و آن‌ها را به یک الگو تبدیل کرد.

سلامی افزود: هر مشکل و مصیبتی برای ملت پیش‌آمد اولین جریانی بود که در متن حوادث بزرگ و سخت حضور یافت بی‌دریغ بی‌ریا و بی‌توقع و بدون خواستن اجر و پاداش وجود خود را در خدمت امنیت و آسایش مردم قرارداد.

وی گفت: بسیج فرمول حل مسائل است و در بیماری همه‌گیری کرونا کسی که غبار درد و الم را از مردم می‌زداید چه در طرح جدید سلیمانی چه در واکسیناسیون بسیج است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج در هر صحنه‌ای پیشگام و پیش‌مرگ ملت ایران و امت اسلام است؛ اگر محرومیت فقر بر اثر کرونا و تحریم بخشی از جامعه را تحت تاثیر قرار دهد آن‌ها که فرهنگ انفاق را احیا می‌کنند و در خیرات سبقت می‌گیرند و به یاری مردمان محروم می‌شتابند خانه می‌سازند آب می‌آورند جاده می‌سازن بسیجیان عزیز ما هستند.

سلامی گفت: گروه‌های جهادی همان‌هایی هستند که آیه تعاونوا علی البر و التقوی را تفسیر می‌کنند؛ همواره در هجرت اند و برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند بسیجیان هستند.

وی افزود: به برکت شما امروز دشمن در حال زوال است و دیگر تمرکز بر این سرزمین ندارد و در سرزمین‌های دیگر امروز جبهه‌ای وسیع گشوده‌اید؛ دشمن را در جبهه‌های مختلف تعقیب می‌کنید؛ هرگز عقب‌نشینی را تمرین نکرده‌اید؛ همواره در حال پیشروی هستید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از آثار و برکت شماست که حرم‌های اهل‌بیت از خطر تکفیر مصون مانده‌اند؛ شاهکار بسیج اسلام است که نقش استقامت را در جهان در جبهه‌های مختلف جهان اسلام به نمایش گذاشته‌اید.

سلامی افزود: شما هرگز کم نمی‌شوید؛ شما کسانی هستید که تاریخ در آینده نام و آوازه شما را به زیبایی، باشکوه و افتخار یاد خواهد کرد؛ در صحنه بمانید؛ ما تا پیروزی‌های بزرگ‌تر راه چندانی نداریم.

وی گفت: راه را با هم ادامه می‌دهیم و به نصرت خداوند اعتماد داریم؛ به فضل الهی اطمینان داریم؛ وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و شما تجلی نزول نصرت‌های الهی بر زمین هستید؛ به وجودتان افتخار می‌کنیم؛ از خداوند بسیار سپاسگزارم که امروز در جمع بسیجیان خراسان جنوبی، سرزمین مردمان با وفا و مرزداران مومن و غیور هستم.

سلامی همچنین در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را قرائت کرد. در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هفته بسیج بر همگان مبارک باد به ویژه بر رویش‌های تازه و با طراوت بسیجی که همچنان مانند  نسل پیش از خود، فرزندان محبوب امام راحل عظیم الشانند. عزیزان قدر شناس جایگاه خود باشید و بدانید که با همت بلند و در پرتو خردمندی و درست اندیشی و با اعتماد و توکل بر خداوند دانا و توانا می‌توانید در همه مسائل کشور اثر بخش  و مشکل گشا باشید. این تجربه چند دهه ملت ایران است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها