کد خبر : 206523
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲:۳۱

بهترین خودروهای هیوندای

بهترین خودروهای هیوندای

54 سال از زمانی که هیوندای اولین خودروی خود، کورتینا را عرضه کرد، می گذرد. از آن زمان، این خودروساز کره جنوبی رشد کرده و بیش از ده مدل در خط تولید خود ارائه کرده است. اما با گزینه‌های زیاد در بخش‌های مختلف، کدام خودروهای هیوندای بهترین هستند؟ نظر سنجی در سایت تروکار بهترین خودرو،


54 سال از زمانی که هیوندای اولین خودروی خود، کورتینا را عرضه کرد، می گذرد. از آن زمان، این خودروساز کره جنوبی رشد کرده و بیش از ده مدل در خط تولید خود ارائه کرده است. اما با گزینه‌های زیاد در بخش‌های مختلف، کدام خودروهای هیوندای بهترین هستند؟ نظر سنجی در سایت تروکار بهترین خودرو، کامیون و شاسی بلند هیوندای در سال 2022 را رتبه بندی کردند.

اما هیوندای در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. این خودرو به خاطر قیمت مناسب، طراحی زیبا و در دسترس بودن لوازم یدکی هیوندای، در ایران بسیار محبوب است. در ادامه به معرفی پنج مورد از بهترین خودروهای هیوندای که در رتبه بندی قبلی اشاره کردیم، می‌پردازیم.

هیوندای سوناتا

مانند بسیاری دیگر از خودروهای هیوندای در این لیست، هیوندای سوناتا 2022 با ارزش خود در خودروهای سایز متوسط ​​جای خود را نشان می‌دهد. در سال دوم پس از طراحی مجدد، این خودرو در 9 سبک برای سوناتا وجود دارد. آنها شامل سه سبک هیبریدی (آبی، SEL و Limited) و شش سبک فقط گازی (SE، SEL، SEL Plus، Limited، N Line، و N) هستند.

پیشرانه 2.0 لیتری چهار هیبریدی خطی 192 اسب بخار قدرت، بسته به سبک، تولید می کند. برای تریم‌های گازسوز، سه پیشرانه وجود دارد: یک پیشرانه 2.5 لیتری چهارگانه خطی با قدرت 191 اسب بخار و گشتاور 181 پوند فوت (برای مدل‌های SE و SEL)، یک موتور 1.6 لیتری توربو چهار ناچ با قدرت 180 اسب بخار و 195 پوند – فوت (برای تریم های SEL Plus و Limited)، و یک موتور 2.5 لیتری توربو چهار با قدرت 290 اسب بخار و 311 پوند فوت.

سوناتا از محبوب‌ترین خودروهای داخل ایران است. طراحی زیبا، قیمت نسبتا مناسب و وچود لوازم یدکی سوناتا موجب شده تا این محصول بین ایرانیان مشتری‌های خاص خود را داشته باشد

هیوندای النترا

سواری هیوندای، النترا، اکنون در دهه سوم و نسل هفتم خود قرار دارد. هفت مدل از این خودرو با چهار پیشرانه وجود دارد. یک موتور 2.0 لیتری خطی فقط گازسوز، مدل‌های SE، SEL و Limited را تامین می‌کند که 147 اسب بخار قدرت و 132 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. 

یک موتور 1.6 لیتری هیبریدی چهار خطی به مدل هیبرید آبی و هیبرید لیمیتد این خودرو 139 اسب بخار قدرت و 195 پوند فوت گشتاور و ترکیبی 4.7 تا 4.3 لیتر در صد کیلومتر مصرف می‌کنند. یک توربو شارژ 1.6 لیتری چهار خطی فقط گازسوز در خط N 201 اسب بخار قدرت و 195 پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند. و توربوشارژ 2.0 لیتری چهار خطی در N از 276 اسب بخار قدرت و 289 پوند فوت گشتاور بهره می برد.

بدون توجه به پیشرانه، مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی استاندارد گنجانده شده است. کاهش برخورد از جلو، کمک جلوگیری از برخورد متقابل عقب، هشدار خروج ایمن، و ترمز خودکار عقب از جمله بسیاری از ویژگی‌های استاندارد در تمامی مدل‌های النترا هستند.

هیوندای پالیسید

پالیسید 2022 با سه ردیف صندلی جادار، بزرگترین کراس اوور شاسی بلندی است که هیوندای تولید می کند. همچنین بسیاری از فناوری های کاربر پسند را ارائه می دهد.

سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، کاهش برخورد از جلو، دستیار حفظ بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی ​​و نظارت بر نقاط کور به صورت استاندارد در تمامی مدل‌های این خودرو وجود دارد. مدل SEL مزایای بیشتری مانند سانروف، ورود بدون کلید و استارت فشاری، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های کاپیتان ردیف دوم و ریل‌های سقف را نیز اضافه بر امکانات دیگر دارد.

مدل Limited این خودرو دارای نمایشگر شیشه جلو، سیستم صوتی Harman Kardon با ۱۲ بلندگو، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه و پانل ابزار دیجیتال می‌باشد که در دیگر مدل‌ها وجود ندارد. و اگر بدنبال مدل لوکس این خودرو هستید، مدل Calligraphy با سرپوش جیر مصنوعی و طراحی منحصر به فرد جلوپنجره و چرخ، حس لوکسی بیشتری را برای به شما می‌دهد.

هیوندای توسان

در فهرست بهترین خودروها هیوندای، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند این خودروساز یعنی توسان، در رتبه نخست فهرست قرار دارد. مدل جدید توسان یک طراحی مجدد کامل جدید برای سال 2022 داشت که اکنون شامل گزینه‌های هیبریدی و PHEV می‌شود.

پیشرانه 2.5 لیتری چهار خطی، 187 اسب بخار قدرت و 178 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. کمک‌های راننده مانند دستیار حفظ بین خطوط، کاهش برخورد از جلو و هشدار توجه راننده به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. برخی از مدل‌های این خودرو مزایایی مانند مداخله در نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی ​​و ورود بدون کلید را دارد. 

سیستم صوتی ممتاز Bose، صندلی‌های جلو اسپرت و تزئینات بیرونی منحصربه‌ فرد این خودرو را نسبت به بقیه خاص کرده است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو دنده‌های دست و پا، فرمان گرم شونده و صندلی‌های عقب، سانروف پانوراما، سیستم دوربین دید فراگیر و صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی می‌باشد.

پیشرانه هیبریدی 1.6 لیتری استاندارد به رانندگان 226 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور می‌دهد. پیشرانه پلاگین هیبریدی توسان قدرتی معادل 261 اسب بخار و گشتاور 258 پوند فوتی دارد. هیوندای توسان 2022 بزرگتر از نسل های قبلی، راحتی، پیشرانه های مختلف، کاربردی بودن، و سواری و هندلینگ نرم را ارائه میدهد. این خودرو یک گزینه عالی برای خرید می‌باشد. لوازم یدکی توسان در ایران موجود می‌باشد و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.

الماس پارت بزرگترین و معتبرترین فروشگاه لوازم یدکی کیا و هیوندای می‎باشد. تمام اجناس این فروشگاه ارجینال می‌باشد. خرید انواع لوازم یدکی هیوندای و کیا با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت فقط با یک تماس. 02135078

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها