کد خبر : 181560
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱:۳۱

بهترین سوغاتی‌‌های ایران به پیشنهاد سایت میهمان شو‌

بهترین سوغاتی‌‌های ایران به پیشنهاد سایت میهمان شو‌

  ایران از چندین قوم و نژاد گوناگون تشکیل شده و با کمک آن‌‌ها کشوری یکپارچه را به وجود آورده است. این عامل باعث شده است که در هر گوشه و کنار ایران، فرهنگ و آداب‌ و رسومی زیبا به چشم بخورد. این تفاوت فرهنگی باعث شده که هر نقطه از ایران، رنگ‌وبویی خاص داشته

 

ایران از چندین قوم و نژاد گوناگون تشکیل شده و با کمک آن‌‌ها کشوری یکپارچه را به وجود آورده است. این عامل باعث شده است که در هر گوشه و کنار ایران، فرهنگ و آداب‌ و رسومی زیبا به چشم بخورد. این تفاوت فرهنگی باعث شده که هر نقطه از ایران، رنگ‌وبویی خاص داشته باشد. یکی از بهترین راه‌های آشنایی با فرهنگ‌ و رسوم متفاوت،‌ دنبال کردن سوغاتی‌های آن‌‌ها است. در این مطلب قصد داریم به برخی از شهرهای ایران و سوغاتی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها بپردازیم و نیم‌نگاهی هم به فرهنگ آن‌ها داشته باشیم. همچنین اگر قصد سفر به این شهرها و آشنایی با سوغاتی‌های آن‌ها را دارید، شما را با روشی آسان برای رزرو بهترین اقامتگاه‌ها، آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید و با بهترین سوغاتی‌های کشور ایران آشنا شوید.

 

خاتم‌کاری به سبک نصف جهان!

اگر به دنبال بهترین سوغاتی‌های ایران هستید‌،‌ احتمالا عاشق سوغاتی‌های شهر اصفهان می‌شوید. اصفهان شهری سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است. در گوشه و کنار این شهر می‌توان چهره‌هایی از هنر ایرانی را یافت و ساعت‌ها غرق در آن شد. از زیبایی‌های تاریخی آن که بگذریم،‌ به مغازه‌های صنایع دستی در میدان نقش جهان می‌رسیم. قدم به قدم این میدان،‌ نشان‌دهنده عشق و هنر جاری در دستان ایرانیان است. چندین مغازه خاتم‌کاری و منبت‌کاری را که پشت سر بگذارید، با یک غرفه‌ شیرینی‌فروشی مواجه می‌شوید. در میان انواع شیرینی‌ها،‌ گز به عنوان سوغات محبوب اصفهان خودنمایی می‌کند. سوهان و پولکی اصفهان هم شهرت فراوانی دارند؛ پس حتما چند بسته برای دوست و آشنایان خود خریداری کنید. اما تمام این موارد، تنها بخش کوچکی از سوغاتی‌های اصفهان است. پس اگر قصد سفر به اصفهان را دارید،‌ حتما چمدان‌های بزرگی برای سوغاتی در نظر بگیرید.

 

تهران؛‌ شهری به رنگ تمام ایران!

شاید برای شما هم مانند خیلی از افراد سوال شده باشد که آیا تهران هم سوغاتی دارد؟‌ پایتخت بودن تهران در چند دوره اخیر، باعث شده که مهاجرین فراوانی از سراسر ایران را در خود جای دهد و سرشار از فرهنگ‌‌های گوناگون باشد. از همین رو، شما می‌توانید انواع آداب‌ و رسوم و سوغاتی‌های گوناگون را در تهران پیدا و مشاهده کنید. امروزه شاید به سختی بتوان یک سوغاتی خاص را به تهران نسبت داد؛ اما تنها با یک سفر به آن می‌توانید با تمام سوغاتی‌های ایران آشنا شوید و از آن‌ها لذت ببرید. پس همین حالا با اجاره آپارتمان مبله در تهران از طریق سایت میهمان شو،‌ اولین قدم برای آغاز سفر را بردارید و از امکانات بی‌نظیر پایتخت استفاده کنید.

 

تبریز؛‌ بوی دل‌انگیز چرم طبیعی!

حتما آوازه چرم تبریز به گوشتان خورده است. تبریز یکی از دیگر شهرهای زیبای ایران است که آوازه سوغاتی‌هایش در همه جای کشور پیچیده است. اولین چیزی که در تبریز نظر شما را جلب می‌کند،‌ خون‌گرمی مردم ترک زبان آن است. حال اگر به دنبال صنایع دستی و سوغات شهر تبریز هستید؛ بهتر است به قلب شهر،‌ یعنی بازار سنتی آن نگاهی داشته باشید. تنها چندین قدم در بازار سر‌پوشیده کافی است تا شما را غرق در معماری کهن ایرانی کند. غرفه‌هایی که در امتداد یکدیگر قرار گرفته‌اند و سقفی مملو از اشکالی منظم. در امتداد این بازار عظیم،‌ احتمالا با مغازه‌های کفش   فروشی فراوانی برخورد خواهید داشت که از بهترین چرم ایران برخوردارند. این کفش‌های خوش‌ساخت، می‌تواند سوغات مناسبی برای عزیزانتان از شهر تبریز باشد. پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید همین حالا، به اجاره سوئیت از طریق میهمان شو بپردازید و سفری مطمئن داشته باشید.

 

مشهد؛ شهری طلایی رنگ!

گنبد طلای امام رضا هر مسلمان و غیرمسلمانی را عاشق شکوه و زیبایی خود می‌کند. قدم زدن در صحن حرم،‌ قلب هر انسانی را سرشار از احساس پاکی و معنویت می‌کند. کبوتران عاشقانه بالای سر زائران پرواز می‌کنند و به آن‌ها ندای آزادی می‌دهند. ضریح طلای حضرت و آن بوی دل‌انگیز گلاب،‌ فضایی خاص و دل‌انگیز ایجاد کرده استهر قلب بسته‌ای را جاری می‌کند. چند قدم که از حرم امام رضا در مشهد دور شویم،‌ با بازارهای سوغاتی فروشی مواجه می‌شویم. مغازه‌هایی با محصولات متنوع و گوناگون. در میان شلوغی‌‌های بازار،‌ سوغات اصیل خراسان یعنی زعفران چهره‌نمایی می‌کند. طلای سرخ مشهد که مملو از خاصیت‌های باورنکردنی است؛ می‌تواند سوغاتی مناسبی برای دوستان و آشنایانتان باشد. البته در میان سوغاتی‌های مشهد،‌ نبات‌های زعفرانی هم حرفی برای گفتن دارند. پس اگر به دنبال شهری با سوغاتی‌های فراوان هستید،‌ قطعا مشهد یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است.

 

قدمی نمناک در کوچه‌‌های رشت

در میان شهرهای ایران،‌ رشت هم سوغاتی‌های زیادی برای ارائه دارد. از هوای بی‌نظیر و طبیعت بکر آن که بگذریم، به غذا و شیرینی‌های خوشمزه رشت ‌می‌رسیم. غذاهایی که حتی اسم آن‌‌ها هم دلتان را آب می‌اندازددر دهان جاری می‌کند. کمتر کسی پیدا می‌شود که بوی میرزا قاسمی همراه با ریحان تازه، او را مجذوب نکند. رشته خوشکار معروف رشتی هم که نیازی به معرفی ندارد. کمی آن طرف‌تر هم کلوچه فومن، بدون رقیب می‌درخشد. پس اگر قصد سفر به رشت دارید، نگران نباشید؛‌ رشت برای هر سلیقه‌ای سوغاتی‌های مخصوصی دارد. اما اگر در دوران کرونا رزرو سوئیت برای شما دردسرساز شده است، به میهمان شو مراجعه کنید و به آسانی به اجاره ویلا در رشت بپردازید.

 

چگونه در ایام کرونا سوئیتی مناسب و با امکانات پیدا کنیم؟

در ایام کرونا پیدا کردن اقامتگاهی مناسب و ایمن به کاری دشوار تبدیل شده و ممکن است سفر شما را با مشکل همراه کند. از همین رو،‌ ما سایت میهمان شو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما با ورود به میهمان شو می‌توانید اقامتگاه‌های موجود در شهر مدنظرتان را مشاهده و بهترین آن‌ها را به‌راحتی رزرو کنید. میهمان شو در تمام دوره اقامت از شما پشتیبانی کرده و سفری شیرین را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

در این مطلب با برخی از سوغاتی‌های بی‌نظیر کشورمان آشنا شدیم و آن‌ها را بررسی کردیم. البته، کشور ایران به میزانی پهناور و گسترده است که حتی گوشه‌ای از سوغات‌های شگفت‌انگیز آن در یک مطلب قابل گنجایش نیست. به نظر شما کدام سوغاتی را از قلم انداختیم؟‌ حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها