کد خبر : 180446
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

تزریق واکسن کرونا به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل

تزریق واکسن کرونا به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: ۳۰ دوز واکسن در مرحله نخست واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل تزریق شد. به گزارش ایسنا دکتر هادی میرزایی در آیین آغاز واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ در بیمارستان تنفسی سینا زابل در جمع خبرنگاران بابیان اینکه، در این مرحله تزریق واکسن

تزریق واکسن کرونا به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: ۳۰ دوز واکسن در مرحله نخست واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل تزریق شد.

به گزارش ایسنا دکتر هادی میرزایی در آیین آغاز واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ در بیمارستان تنفسی سینا زابل در جمع خبرنگاران بابیان اینکه، در این مرحله تزریق واکسن بین کادر درمان و افرادی که مستقیم با بیماران کرونا در ارتباط هستند، افزود:  ۲۱ روز بعد به همین افراد ۳۰ دوز دیگر تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دلیلی بر پایان کرونا نیست بلکه کمکی برای کنترل بهتر بیماری است به طوری که مردم باید به دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب محیط‌های بسته عمل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در حال حاضر ۱۵ نفر در بیمارستان تنفسی سینا بستری هستند که از این تعداد ۴ نفر مبتلا به کرونا و ۲ نفر نیز در بخش آی سی یو بستری می‌باشند.

میرزایی ادامه داد: طی ۱۰ روز اخیر خوشبختانه در بیمارستان تنفسی زابل هیچ مرگ و میری گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه از پنج شهرستان منطقه سیستان، تنها شهرستان هامون بدلیل ورودی مهمان به منطقه در وضعیت زرد قرار دارد، اظهارکرد: شهرهای زابل، زهک، هیرمند و نیمروز در وضعیت آبی می‌باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل اضافه کرد: استفاده از ماسک به محض بیرون شدن از منزل، رعایت فاصله‌های اجتماعی، پرهیز از شرکت در مراسم‌های عزا و عروسی، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و شستشوی مکرر دست‌ و صورت با آب و صابون نه تنها ازشیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری می‌کند بلکه باعث قطع زنجیره انتقال نیز خواهد شد، ولی درصورت رعایت نکردن موارد ذکر شده خطر شیوع بیشتر و گرفتار شدن در موج بعدی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها