کد خبر : 179121
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

تشدید نظارت بر میدان تره‌بار شیراز برای کنترل زنجیره انتقال کرونا

تشدید نظارت بر میدان تره‌بار شیراز برای کنترل زنجیره انتقال کرونا

ایسنا/فارس جانشین رئیس ستاد کرونای شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه میادین میوه و تره بار به عنوان مرکز تجمع انسانی و تردد افراد از شهرهای مختلف و استان‌های جنوبی، پتانسیلی بسیار بالایی برای انتقال بیماری کرونا دارد، اعلام کرد که در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس، نظارت‌ها در میدان میوه و تره بار شیراز

تشدید نظارت بر میدان تره‌بار شیراز برای کنترل زنجیره انتقال کرونا

ایسنا/فارس جانشین رئیس ستاد کرونای شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه میادین میوه و تره بار به عنوان مرکز تجمع انسانی و تردد افراد از شهرهای مختلف و استان‌های جنوبی، پتانسیلی بسیار بالایی برای انتقال بیماری کرونا دارد، اعلام کرد که در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس، نظارت‌ها در میدان میوه و تره بار شیراز تشدید می‌شود.

عبدالرسول حقیقی سه‌شنبه ۲۸ بهمن در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونای شهرستان در میدان میوه و تره بار شیراز، مصوبات این ستاد که در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کروناست را لازم الاجرا دانست.

او افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده اجباری از ماسک و عدم تبادل پول نقد، از مهم‌ترین مصوبات ابلاغی ستاد کروناست که مسئولیت کامل رعایت و اجرای دقیق این مصوبات بر عهده سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز است.

معاون فرمانداری شیراز همچنین اتحادیه میوه فروشان را ملزم به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت در کل میدان دانست و تاکید کرد: سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز مکلف است ناظر بهداشتی تمام وقت را برای نظارت بر عملکرد میدان تعیین و منصوب کند و ستاد کرونای شهرستان این موضوع را به جد دنبال خواهد کرد.

حقیقی حلقه مفقوده در ساماندهی میدان تره بار را احراز نشدن هویت شاغلین میدان و افرادی که برای خرید و فروش تردد دارند برشمرد و بر ضرورت صدور کارت شناسایی برای کارکنان ثابت شاغل در میدان تاکید کرد.

او، نظارت بر ورود و خروج خودروها، معابر و شریان‌های اصلی میدان و رعایت بهداشت عمومی را از مهمترین وظایف سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری برشمرد و یادآور شد با کمک نیروهای انتظامی مستقر در میدان، نظارت و بازرسی طی شب‌های آتی تشدید و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد کرونای شهرستان شیراز همچنین بر مشارکت و هم افزایی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری و اتحادیه میوه فروشان در اجرای هر چه دقیق‌تر مصوبات ستاد کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: از فعالیت فروشندگان، خریداران و رانندگان بدون ماسک تحت هر شرایطی جلوگیری خواهد شد و ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک تخلف محسوب شده و با خاطیانی که سلامت خود و همشهریان عزیز را به مخاطره می‌اندازند، برخورد خواهد شد.

حقیقی، از بازدیدهای سرزده اکیپ‌های گشت مشترک نظارت و بازرسی ستاد کرونا، متشکل از نمایندگان مراکز بهداشت، سازمان میادین و مشاغل شهرداری و نماینده فرمانداری، در شب‌های آتی خبر داد و تاکید کرد: همه مسائل بهداشتی میدان و ایرادات موجود احصاء و تذکر داده خواهد شد و در صورت مرتفع نشدن نواقص اعلامی ظرف مدت یک هفته، ایرادات به صورت مکتوب به ستاد استانی کرونا و هیئت تخلفات استان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها