با ما همراه باشید

آموزشی

تغییرات در آموزش‌وپرورش به‌صورت محتوایی لازم و ضروری است

منتشر شده

در

تغییرات در آموزش‌وپرورش به‌صورت محتوایی لازم و ضروری است

  مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: تغییرات در آموزش‌وپرورش به‌صورت محتوایی لازم و ضروری است.

محمد مهرافزون در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون چالش‌ها و مشکلات پیش روی آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت نگاه جامع‌تر و واقع‌بینانه‌تری از مفهوم تحول داشته باشند و آن را یک ضرورت بدانند و نسبت به تحول نیازمند نواندیشی‌هایی در باز تعریف آرمان‌ها، اهداف، نتایج و دستاوردهای آموزش‌وپرورش است که از طریق استقرار یک نظام فلسفه دقیق، علمی و مبتنی بر هویت ملی و دینی کشور امکان‌پذیر می‌شود ازاین‌رو در نظام آموزشی، پویایی نظام می‌تواند از یک‌سو، از تغییر و اصلاح و نوآوری آغاز و با تأثیر بر ارتقای نظام به نقطه غایی خود یعنی تحول در نظام آموزشی ختم شود و از سوی دیگر، منجر به تغییر، اصلاح و نوآوری شود تا بدان وسیله ارتقاء نظام آموزشی حاصل آید؛ زیرا با توجه به تحولات علمی و آموزشی در جهان امروز تغییرات در آموزش‌وپرورش به‌صورت محتوایی لازم و ضروری است.

وی در خصوص مشکلات آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: مشکلات به دو دسته تقسیم می‌شود مشکلات بیرونی و مشکلات درونی که می‌توان به مشکلات بیرونی از جمله کمبود منابع مالی برای ساخت، تجهیز و اداره مدارس، پایین بودن سطح حقوق و دستمزد معلمان و عدم امکان جذب افراد مستعد و با سطح هوش بالا برای این شغل مهم، سایه کنکور بر نظام آموزشی کشور که جزو مهمترین مشکلات بیرونی آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود، اشاره کرد و مشکلات درونی مثل نبود مشاوره در مدارس، کمبود نیروی انسانی متخصص، توزیع نامناسب کتب درسی در شروع سال تحصیلی، کمبود خدمتگزار و سرایدار در مدارس، عدم چاپ ابلاغ نیروهای آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی گذشته، مشکلات ناشی از سامانه‌های نوظهور سیدا و پادا، عدم فرهنگ‌سازی و ترویج روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و توجه دقیق و کارآمد بر روی مسئله عدالت آموزشی اشاره کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ضمن اشاره به کمبود نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: در مقوله کمبود نیرو، اولین مورد بسیار حساسی که برهمه موارد کمبود نیرو ارجحیت دارد، نبود نیروی متخصص در هر قسمت کاری در آموزش‌وپرورش است در جرم‌شناسی پیشگیری، یکی از مهم‌ترین روش‌ها، پیشگیری زودرس یا پیش از موعد است که به شناخت کودکان، نوجوانان و جوانان در معرض خطر و اقـدام مناسب برای دور کردن آنان از وضعیت خطرناک مربوط می‌شود که در اینجا نیروی متخصص مشاوره در مدارس نقش پررنگی دارد که متأسفانه با کمبود این نیرو در آموزش‌وپرورش مواجه هستیم و جای اقدامات پیشگیرانه برای کودکان و نوجوانان و فراگیری مهارت‌های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی-اسلامی طوری‌که منجر به تغییر رفتار شود بسیار مهم بوده در آموزش فرزندان این مرز وبوم بسیار خالی است.

مهرافزون درباره کمبود نیرو متخصص در مقطع حساس و سرنوشت‌ساز ابتدایی، اضافه کرد: هرساله بین ۴۰ تا ۶۰ هزار معلم بازنشسته و از گردونه آموزش‌وپرورش خارج می‌شوند اما در سوی مقابل تعداد نیروی وارد شده به سیستم آموزش‌وپرورش بسیار کمتر بوده و این کمبود نیرو در مقطع ابتدایی بیشتر است که هرساله با موافقت استمرار همکاران بازنشسته، دو شیفت کاری همکاران و یا با وارد کردن نیروهای نهضتی و حق‌التدریسی که شاید علم کافی برای آموزش در ابتدایی را نداشته باشند این مشکل مقطعی حل می‌شود، ولی می‌توان با افزایش سهمیه ورودی دانشگاه فرهنگیان که یکی از بهترین مدخل‌های ورودی نیروی متخصص در آموزش‌وپرورش است این مشکل را به‌طور اساسی حل کرد.

وی در خصوص توزیع کتب درسی بین دانش‌آموزان، بیان کرد: سامانه ثبت‌نام کتب درسی به والدین سپرده می‌شود ولی در امر توزیع کتب درسی متولی امر آموزش‌وپرورش می‌شود که در برخی از مقاطع از جمله هنرستان‌ها تا پاسی از سال تحصیلی هنوز دانش‌آموز کتاب ندارد و یا در مناطق محروم کلاً کتاب هنوز دست دانش‌آموز نرسیده است که برای رفع این مشکل یا کاملاً از صفر تا صد ثبت‌نام و توزیع کتاب را آموزش‌وپرورش برعهده بگیرد و به‌طور کامل برای دانش‌آموزان کتاب را ارسال کنند یا اینکه کاملاً به والدین سپرده شود و متولی توزیع کتب به دانش‌آموزان کتاب‌فروشی‌های معتبر در سطح شهرها شوند ولی باز هم در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به علت ضعف اینترنتی و عدم آگاهی والدین به‌خصوص مقطع متوسطه دوم از ثبت به‌موقع و مشخص نبودن تکلیف بعضی دانش‌آموزان که نهایتاً چه رشته‌ای را انتخاب خواهند کرد، همچنین مشخص نبودن تکلیف دانش‌آموزان شهریوری، بسیاری از آن‌ها جهت تهیه کتاب ثبت‌نام اینترنتی نشده‌اند و در اول سال تحصیلی با آماری که آن‌ها در سامانه توزیع کتاب ثبت نشده‌اند مواجه هستیم که در این دو سال گذشته به علت عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس این مشکل دوچندان شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد در راستای تحقق شعار هر دانش‌آموزش یک مهارت، افزود: عدم فرهنگ‌سازی و ترویج روحیه کارآفرینی در سطوح مختلف تحصیلی نظام آموزش‌وپرورش محسوس است که می‌توان با طراحی و گنجاندن دروسی در حوزه کارآفرینی برای مقاطع تحصیلی در حد راهنمایی و دبیرستان با اتکا به حضور متخصصان این حوزه در مدارس و استفاده از ظرفیت کارآفرینان موفق برای حضور مؤثر آن‌ها در مدارس کشور برای تهییج و ترغیب دانش‌آموزان به امر کارآفرینی و ایجاد و گسترش مدارس کارآفرینی و رهنمون دانش‌آموزان توانمند، خلاق و ایده پرداز به این مدارس برای تربیت در محیطی متفاوت از مدارس معمولی بر این امر مهم اهتمام ورزید.

مهرافزون ادامه داد: ولی در این بین کمبود هنرستان‌ها بیشتر از تجهیزات به‌روز، کمبود نیروی انسانی متخصص است همچنین عدم ارتباط صنعت با هنرستان‌ها مزید بر علت شده است وگرچند اقدامات خوبی در خصوص تجهیزات و امکانات هنرستان‌های استان صورت گرفته اما با توجه به شتاب فرآیند تکنولوژی تجهیزات هنرستان‌ها هم باید به‌روز شود و اعتبارات لازم به این امر به‌صورت ویژه اختصاص یابد.

وی در خصوص مشکلانت ناشی از سامانه‌های نوظهور سیدا و پادا، اظهار کرد: پادا سامانه دانش‌آموزی نام دارد که مخفف سامانه پرونده دانش‌آموزی آنلاین است، برای انجام مواردی همچون پیش ثبت‌نام، ثبت‌نام دانش‌آموزان جدیدالورود، ثبت‌نام پایه اول مدارس شاهد، دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات و از همه مهمتر مشاهده کارنامه در نظر گرفته شده است ولی زیرساخت‌های درستی برای آن در نظر نگرفته شده و علاوه براینکه موجب تسهیل در امور آموزشی مدارس نشده است بلکه مشکلاتی را هم به‌وجود آورده است، سامانه پادا یک سایت نسبتاً نوپا به شمار می‌رود و مطمئناً در گام‌های اول با مشکلاتی همراه است. برای مثال، برخی از والدین از به‌روز خطا در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموز پایه اول خود گلایه‌مند هستند و تعدادی از کاربران نیز برای نام‌نویسی پایه‌های مختلف، دریافت کارنامه و یا پرونده دانش‌آموزی ناموفق بوده‌اند. متأسفانه با وجود اطلاع‌رسانی‌های بسیاری که در این زمینه شده است، اما هنوز برخی از لینک‌های لازم فعال نشده و یا حتی اطلاعات تعدادی از پایه‌های تحصیلی مدارس مختلف به ثبت نرسیده است چون آموزش کافی و زمان مناسب برای این آموزش‌ها در نظر گرفته نشده است و آموزش همکاران در سطح مدارس خلاصه در آموزش از طریق چند فیلم در فضای مجازی است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد تصریح کرد: سامانه سیدا همچون سامانه پادا نوپا و با باری از مشکلات وارد عرصه آموزش‌وپرورش شد سامانه یکپارچه مدیریت ثبت اطلاعات و مشخصات فردی تا سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آن دقیق ثبت شود و در آینده تمامی سوابق دانش‌آموزان از اول ابتدایی تا دیپلم به‌صورت نسل‌دار، تحت کد ملی آن‌ها در سامانه سیدا تجمیع خواهند شد ولی سیدا بدون زیرساخت‌های اساسی وارد شد و اختلالاتی را در سطح گسترده‌ای به‌وجود آورد که شاید آموزش ضمن خدمت این دو سامانه برای مدیران و عوامل اجرایی مدارس می‌توانست کمک بسیار شایانی در رفع مشکلات ناشی از این دو سامانه داشته باشد و قبل از تزریق این دو سامانه به پیکره آموزش‌وپرورش بسترسازی و شناسایی و رفع مشکلات ناشی از آن می‌توانست این دو سامانه را بهتر در سرانجام رساندن به اهدافشان همراهی کند.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزشی

صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز یکشنبه در مجلس بررسی می‌شود

منتشر شده

در

توسط

صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز یکشنبه در مجلس بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جهت تصدی این وزارتخانه خواهند پرداخت.

 جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آتی در روز های یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد و دستور کار آن به شرح زیر می باشد:

بررسی برنامه ها و صلاحیت آقای یوسف نوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد در روز یکشنبه

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح حمایت از مالکیت صنعتی

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی (اعاده شده از شورای نگهبان)

بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در خصوص طرح تسهیل صدور برخی مجوز های کسب و کار (اعاده شده از شورای نگهبان)

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح قانون تشکیلات و ایین دادرسی دیوان عدالت اداری

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی بند (۱۰،۵،۴،۱) اساسنامه موسسه منطقه ای استانداردسازی، ارزیابی، انطباق و تایید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه

بررسی گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بر درآمد،سرمایه و عواید سرمایه

بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح تبصره ۱ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص طرح جهش تولید دانش بنیان

بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید و وسایل حفاظتی جزیره خارک

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح تشکیل آب و فاضلاب روستایی

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح حمایت از شرکت ها و موسسات خلاق و تجاری سازمان فناوری های نرم

همچنین انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها، بررسی گزارش نحوه اجرای بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال۹۲ تا۹۹، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون، بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان به منظور رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری، بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از سال ۱۳۹۲ و بررسی آثار اقتصادی ناشی از عدم تحصیل اهداف قانون برنامه ششم و اجرای احکام قانونی توسط وزارت نیرو، از دیگر مواردی است که در دستورکار جلسات علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آتی قرار دارد.

 

ادامه مطلب

آموزشی

مجلس به «فیاضی» اعتماد نکرد

منتشر شده

در

توسط

مجلس به «فیاضی» اعتماد نکرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد ندادند.

 مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه نتوانست از مجلس  رای اعتماد کسب کند.

فیاضی دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است پیش از او حسین باغ گلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که او هم نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب

آموزشی

مشکلات وزرای پیشین آموزش و پرورش از زبان “فیاضی”

منتشر شده

در

توسط

مشکلات وزرای پیشین آموزش و پرورش از زبان "فیاضی"

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به چالش‌های دستگاه تعلیم و تربیت اعم از معیشت معلمان، رتبه‌بندی، تأمین نیروی انسانی، صندوق ذخیره فرهنگیان، معوقات و مطالبات استخدامی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات وزرای پیشین این بود که مسائل جاری آموزش و پرورش، آنها را درگیر می‌کرد. البته کوچکترین مسئله در این وزارتخانه، بزرگترین مسئله است، زیرا حدود ۶۰ درصد دولت در آموزش و پرورش و گویی خودش یک دولت به شمار می‌رود، بنابراین مسائلش نیز کلان است.

 مسعود فیاضی در دیدار با جمعی از متخصصان عرصه تعلیم و تربیت کشور به اهمیت آموزش و پرورش در آینده کشور اشاره و عنوان کرد: در برهه تاریخی خاصی هستیم که حرکت در گام دوم انقلاب است.

وی افزود: لازم است در عین اینکه نگاه کوتاه مدتی به آموزش و پرورش داریم، نگاه و تصویر بزرگی از آینده آموزش و پرورش در گام دوم نیز داشته باشیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به چالش‌های دستگاه تعلیم و تربیت اعم از معیشت معلمان، رتبه‌بندی، تأمین نیروی انسانی، صندوق ذخیره فرهنگیان، معوقات و مطالبات استخدامی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات وزرای پیشین این بود که مسائل جاری آموزش و پرورش، آنها را درگیر می‌کرد. البته کوچکترین مسئله در این وزارتخانه، بزرگترین مسئله است، زیرا حدود ۶۰ درصد دولت در آموزش و پرورش و گویی خودش یک دولت به شمار می‌رود بنابراین مسائلش نیز کلان است.

 

اعتبار رتبه‌بندی معلمان هرطور شده باید تامین شود

 

فیاضی ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان باید با هر راه و روشی که هست، اجرایی شود، زیرا می‌تواند سرمایه گذاری بزرگی برای آیندگان به شمار رود و از این حیث نیازمند توجه اساسی است. این عادلانه‌ترین شیوه پرداخت است که متناسب با صلاحیت‌های معلمان انجام و اگر درست عملیاتی شود، کار بزرگی خواهد بود. اعتبار رتبه بندی معلمان هرگز هزینه نیست و باید هرطور شده تامین شود زیرا سرمایه‌گذاری برای آینده است.

 

با گذشت یک دهه از ابلاغ سند تحول هنوز هیچ تحولی ایجاد نشده است

 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین ۱۰ سال است که ابلاغ شده، اما منجر به ایجاد هیچ‌گونه تحولی نشده است گفت: لازمه این تحول، دیدگاه متفاوت به قضایای موجود و آینده‌نگری برای آموزش و پرورش در آینده‌ای نه چندان دور است. سند تحول بنیادین تنها در کلاس درس محقق می‌شود. در کلاس حضوری درس، معلم و دانش‌آموز همواره در حال معاشرت و روبه‌رویی هستند؛ در غیر این صورت، هرآنچه که رخ می‌دهد، تنها بیلان کاری است.

 

قانون ورزش دانش آموزی برای دوره پهلوی و قانون اهداف وزارتخانه برای دهه ۶۰ است

 

وی افزود: دانش‌آموز امسال با سال قبل متفاوت است، چه برسد به دانش‌آموز ۵۰ سال قبل؛ قانون ورزش دانش‌آموزی برای دوره رضاشاه پهلوی است! قانون اهداف وزارتخانه برای دهه ۶۰ است! اینها مسائلی است که باید حل شود تا سند تحول بتواند ضمانت اجرایی داشته باشد. دستگاه‌های دیگر نیز باید ظرفیت و پتانسیل خود را تقدیم نظام تعلیم و تربیت کنند. این کار فقط با تفاهم نامه بین دو وزارتخانه پیش نمی رود، بلکه باید الزام داشته باشند و الزام را باید از طریق قانون ایجاد کرد.

فیاضی با اشاره به برنامه چهارساله خود برای وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای که ارائه کردیم حاصل یک هفته یا دوهفته نیست، بلکه ماه‌ها روی آن کار شده و زمان بندی آن چهار ساله است. البته بعد از تصویب در مجلس، خردتر و جزئی‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسیر تحول را از کف میدان یعنی مدرسه می‌دانم عنوان کرد: تنها جای تحقق تحول، کلاس و مواجهه معلم و دانش آموز است و با ابلاغ و بخشنامه انجام نمی‌شود. نقطه را به اشتباه در ستاد گذاشته‌اند؛ نقطه اصلی در مدرسه و شورای مدرسه است. پس ما باید این کار را به مدرسه برگردانیم و مهندسی معکوس انجام دهیم. در نظام اختیارات، بیشترین اختیار را باید شورای مدرسه داشته باشد نه ستاد و معاونان؛ اختیارات را به مدرسه می‌دهیم و نظارت می‌کنیم. به جای تصدی‌گری، تنظیم‌گری مورد توجه ماست.

 

روی الگوی تفویض اختیار فکر می‌کنیم

 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: روی این موضوع باید فکر شود که الگوی «بسیج کردن معلمان و نیروی انسانی آموزش و پرورش در پای کار آمدن برای تحول» چگونه باشد؛ بنده طرح هایی دارم ولی نیاز به گفت‌وگو و اندیشه ورزی است تا به یک الگو برسیم که بتوانیم جمعی از معلمان تراز و انقلابی را با نظام تفویض اختیار مجهز کنیم تا آنها در سراسر کشور فعالیت کنند. اگر پتانسیل معلمان نخبه آزاد نشود، هیچ اتفاق ناخوشایندی نخواهد افتاد. نمی‌خواهیم آموزش و پرورش را اداره کنیم بلکه می‌خواهیم یک تحول واقعی و یک جهش در این نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم پس باید روی الگوی تمرکززدایی و تفویض اختیار فکر کنیم.

 

تلاش برای پای کار آوردن رییس جمهور جهت حمایت از پروژه‌های آموزش و پرورش 

 

فیاضی با بیان اینکه باید در زمینه معیشت معلمان، رتبه‌بندی، کمبود نیروی انسانی و وضعیت معیشت فرهنگیان، مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان، پرداخت مطالبات و معوقات، مسئله فناوری اطلاعات و آموزش مجازی، تهیه زیرساخت‌های قانونی و تغییر ساختارها اتفاقات مهمی بیفتد گفت: این موارد جزو پروژه‌هایم است تا بتوانم در هیئت دولت، قدرت و حمایت رئیس جمهور را پای کار مسائل آموزش و پرورش بیاورم. ولی در کف صحنه و میدان، معلمان باید کار تحول را اجرایی کنند و دانشگاه فرهنگیان نیز قلب ماجراست.

وی در خاتمه تاکید کرد که باید آیین نامه جذب و ارتقای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تغییر و ظرفیتش افزایش یابد. در حال حاضر دانشگاه ۵۰۰ هیئت علمی فعالیت دارد که بسیار کم است. باید ظرفیت معلمان قوی در آنجا برای هیئت علمی به کار گرفته شود و تربیت مدیر هم در دانشگاه فرهنگیان رخ دهد و درجه آن به سطح اول دانشگاه‌های کشور برسد و به یکی از انتخاب‌های اصلی جوانان کشور تبدیل شود.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب

برترین ها