کد خبر : 180113
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) تا ۱۵ فروردین‌ ماه تمدید شده و اختتامیه این جشنواره در عید فطر برگزار خواهد شد. محسن هوشمند در نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) که امروز، ۲۷ بهمن‌، در سالن همایش‌های روزنامه قدس برگزار شد، اظهار کرد:

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) تا ۱۵ فروردین‌ ماه تمدید شده و اختتامیه این جشنواره در عید فطر برگزار خواهد شد.

محسن هوشمند در نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) که امروز، ۲۷ بهمن‌، در سالن همایش‌های روزنامه قدس برگزار شد، اظهار کرد: همه اقشار مردم سعی می‌کنند به نحوی عشق و ارادت خود را به امام رضا(ع) نشان ‌دهند. اهالی رسانه نیز سال‌هاست تلاش دارند که از طریق تولید و توزیع محتوای رسانه‌ای در قالب‌های مختلف این ارادت و خدمت خود به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) را به منصه ظهور بگذارند و عامل به حدیث شریف امام رضا(ع) باشند که فرمود «علوم ما را بیاموزید و به دیگران بیاموزانید که اگر انسان‌ها محاسن کلام ما را بشناسند، قطعا تبعیت خواهند کرد».

وی افزود: آمارها و رصدهای ما نشان می‌دهد که این جریان، یک جریان در حال توسعه است و طی یک سال گذشته، هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی اتفاقات ارزشمندی در حوزه رسانه‌های گوناگون جهت خدمت‌رسانی به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) رقم خورده است. بر همین اساس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، تصمیم بر این گرفت که جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را طراحی و اجرا کند.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) عنوان کرد: در این جشنواره چهار هدف کلی را مدنظر قرار دادیم که شامل گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادی در سیره وجودی حضرت رضا(ع)، حمایت و تجلیل از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای فاخر رضوی و ارتقای کمی و کیفی آثار می‌شود. بر این اساس از ایام روز خبرنگار و عید سعید غدیر که در مرداد ماه امسال قرار داشت، فراخوان اولین دوره این جشنواره اعلام شد و طبق برنامه‌ریزی اولیه، تصمیم بر این بود که روز ۲۲ بهمن آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره باشد اما به دلیل درخواست‌های بسیاری که برای تمدید مهلت ارسال اثر به ما شد، مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای امام رضا را تا ۱۵ فروردین ‌ماه تمدید کردیم‌.

هوشمند تصریح کرد: فراخوان این جشنواره را در سه بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی، رسانه‌های مجازی و رسانه‌های صوتی و تصویری اعلام کرده بودیم. بخش رسانه‌های خبری شامل موضوعات خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی، عکس خبری و اینفوگرافیک بود. بخش رسانه‌های مجازی شامل قالب‌های پادکست، طرح بازی و نرم‌افزار، موشن‌گرافیک و شبکه‌های اجتماعی بود. در بخش شبکه‌های اجتماعی نیز هر فردی که صفحه‌ای دارد، می‌تواند کلیت صفحه خود را در این جشنواره شرکت دهد. بخش رسانه‌های صوتی و تصویری نیز شامل برنامه‌های تلویزیونی، برنامه رادیویی، طرح برنامه تلویزیونی و رادیویی، مستند و نماهنگ تلویزیونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در رابطه با این جشنواره وجود داشت، این بود که ما نمی‌خواستیم با برخی جشنواره‌های دیگر آستان قدس رضوی رقابت کنیم و موازی‌کاری انجام دهیم‌. تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دیگر آستان قدس رضوی این است که در فضای رسانه‌ای برگزار می‌شود و خروجی بستر رسانه‌ای و خبری اهمیت دارد. البته در حوزه رسانه‌های مجازی نیز فضا برای تمام علاقه‌مندان باز است.

معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: تاکنون ۱۸۹۹ اثر در دبیرخانه جشنواره ثبت شده که از این بین ۴۷۵ مورد مرتبط با رسانه‌های خبری و تحریری بوده، ۵۳۷ مورد مربوط به رسانه‌های مجازی و ۸۸۷ مورد نیز مربوط به رسانه‌های صوتی و تصویری بوده است‌.

هوشمند بیان کرد: در اواخر اردیببهشت‌ سال آینده، به مناسبت عید سعید فطر، اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) برگزار خواهد شد. برخی رویدادهای جنبی نیز از ابتدا برای جشنواره برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ناظر به شرایط کرونا چند مورد آن قابل اجرا بود. در ادامه نشست‌های دیگری نیز صورت مجازی برگزار خواهیم کرد که در آن موضوعات مرتبط با محورهای جشنواره تبیین می‌شود.

وی اظهار کرد: این امکان برای تمام شرکت کنندگان جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) وجود دارد که درخواست خادم‌یاری رسانه‌ای رضوی را داشته باشند. ورودی خادم‌یاری محدود شده است اما اکنون نزدیک به ۷۵۰ خادم‌یار رسانه‌ای سازمان‌دهی شده، فعالیت دارد و متقاضیان زیادی نیز برای خادم‌یاری رسانه‌ای وجود دارد.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در خصوص تداوم برگزاری این جشنواره در سال‌های بعد نیز گفت: بنای جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) بر تداوم است و قرار نیست که همین یک‌بار برگزار شود و به اتمام برسد. به همین دلیل اعلام کردیم که این جشنواره، اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) است. از دوره‌های بعدی جشنواره بازه دریافت آثار نیز یک ساله و به صورت بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها