کد خبر : 174964
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۷

توانمندی‌های بانوان جنوب شرق استان تهران/ حمایت از کارآفرینان در اولویت باشد

توانمندی‌های بانوان جنوب شرق استان تهران/ حمایت از کارآفرینان در اولویت باشد

ایسنا/تهران کارآفرینان همواره با داشته‌های محدود خود و البته ایده‌های خلاقانه شأن پا در عرصه تولید و گاه ارائه خدمات می‌گذارند؛ ایده‌هایی از جنس اشتغالزایی ، تولید و در این مسیر، کفش‌های آهنی به پا دارند و گام های بلندی بر می دارند. این روزها و در آخرین ماه از فضل پاییز نمایشگاه تولیدات بانوان کارآفرین

توانمندی‌های بانوان جنوب شرق استان تهران/ حمایت از کارآفرینان در اولویت باشد

ایسنا/تهران کارآفرینان همواره با داشته‌های محدود خود و البته ایده‌های خلاقانه شأن پا در عرصه تولید و گاه ارائه خدمات می‌گذارند؛ ایده‌هایی از جنس اشتغالزایی ، تولید و در این مسیر، کفش‌های آهنی به پا دارند و گام های بلندی بر می دارند.

این روزها و در آخرین ماه از فضل پاییز نمایشگاه تولیدات بانوان کارآفرین در شهرستان پاکدشت افتتاح شد ؛ ۹ هزار بانوی کارآفرین با حمایت بنیاد برکت محصولات خود را در این نمایشگاه به معرض دید شهروندان و علاقه‌مندان قرار دادند.

این نمایشگاه شامل ۹۰ غرفه از شهرستان‌های مختلف استان تهران است و بنیاد برکت با حمایت از مشاغل خانگی ، زمینه تولید و اشتغال روستاها را فراهم کرده است ؛ باید گفت که مجموعه‌های تولیدی نقش بسیار مهمی در توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور ، استان و شهرستان دارند و با رعایت استانداردهای بین المللی ، روز به روز بر کمیت و کیفیت محصولات تولیدی خود می‌افزایند.

لیلا محمدی از بانوان کارآفرین شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: محصولات ما محصولات خوراکی کاملاً بهداشتی و بدون هیچ نوع مواد نگهدارنده است که به مردم عزیز عرضه می کنیم ؛ بانوی دیگری از روستای حصار حسن بیگ شهرستان ورامین در خصوص قالیبافی خود در گفتگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: بنده در روستا خودمان کارگاه قالیبافی دارم و حدود ۶ نفر را مشغول به کار کرده ام ، و سعی دارم با تولید قالی با کیفیت آنها را به بازار عرضه کنم.

یعقوبی مدیر اجرایی بنیاد برکت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰ حدود سه هزار طرح اشتغالزایی در شهرستان‌های استان تهران را عملیاتی کرده است.

مهدی جمارانی فرماندار شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: در شهرستان پاکدشت ۱۸۰ کارگاه در ۹ روستا راه اندازی شده است و حدود ۹ میلیارد تومان تسهیلات را در اختیار کارآفرینان قرار دادیم که این تسهیلات بدون سود است.

این مقام مسئول بیان کرد: توانمندی تولید بانوان خصوصا در روستاها بالا است، اما این تولیدات نیاز دارد تا به مشتری معرفی شود و این مستلزم وجود یک نمایشگاه دائمی برای بازاریابی و فروش این گونه تولیدات است.

تولید کنندگان ، سربازان اصلی کارزار و میدان مبارزه با تهاجم اقتصادی هستند و در برهه‌های حساس تحریم ، مردانگی خود را بیش از پیش به اثبات رسانده‌اند ؛ رفع همه مشکلات اعم از اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در گرو تولید ، کارآفرینی و فعالیت‌های اقتصادی است.

در این نمایشگاه ، نرجس محمدی کارآفرین ورامینی در گفتگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: بنده با وامی که از بنیاد برکت گرفته ام ، توانستم یک کارگاه کوچکی را در روستای خودمان راه اندازی کنم ؛ خدار و شکر حمایت‌های بنیاد برکت و تلاش بانوان کارآفرینی باعث شد که بتوانیم تجهیزات آن را بیشتر کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.

حال با این تحصیلات بدون سود ، ایده کار و تولید در منزل شکل کارگاهی و با امکانات کامل تری پیدا کرده است ؛ از سویی ، در سالی که مزین به نام تولید ؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است به راستی زمان آن رسیده تا مانع‌ها را از سر راه تولید داخلی برداشت و فرش قرمزها را پیش روی کارآفرینانی که چرخ‌های اقتصاد محلی را به حرکت در می‌آوردند ، پهن کرد و از طرف دیگر به اقتصاد کشور کمک کنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها