کد خبر : 176577
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

تولید بدون صادرات برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد

تولید بدون صادرات برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گلایه صادرکنندگان به حق است، گفت: تولیدکنندگان توزیع محصول در کشور برای آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و باید این شرکت‌ها برای ادامه فعالیت در بازار مجوز صادرات داشته باشند. اقبال عباسی ۲۹ بهمن‌ماه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه کشوری و چهارمحال و بختیاری با اشاره

تولید بدون صادرات برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گلایه صادرکنندگان به حق است، گفت: تولیدکنندگان توزیع محصول در کشور برای آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و باید این شرکت‌ها برای ادامه فعالیت در بازار مجوز صادرات داشته باشند.

اقبال عباسی ۲۹ بهمن‌ماه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه کشوری و چهارمحال و بختیاری با اشاره به گلایه‌های صادرکنندگان و تولیدکنندگان از قوانین و مقررات موجود در کشور برای امر صادرات، اظهار کرد: این گلایه‌ها به حق است، اما باید مشکلات به‌صورت دسته‌بندی شده و در جلسات کارشناسی مطرح شود، اگر رفع مشکلات در حیطه وظایف مدیران استانی بود، برای رفع آن‌ها تصمیم‌گیری شود و در غیر این صورت، مشکلات در سطح کلان مطرح و مورد پیگیری قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: معمولا برای انجام هر اقدامی کارفرما کار مطالعاتی انجام می‌دهد، این طرح پس از بررسی در شورای برنامه‌ریزی مطرح می‌شود و اگر مصوب شد آن زمان وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد، بنابراین در فاز اجرایی نمی‌توان به تصمیم‌گیران و مشاوران مطالعه‌کننده طرح انتقاد کرد، انتقاد باید در زمان خود انجام شود تا تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دولت‌های مختلف اولویت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی متفاوت از یکدیگر است، گفت: برخی دولتمردان معتقد بودند اگر مشکلات اقتصادی در کشور رفع شود، بالتبع آن مشکلات سیاسی و فرهنگی نیز حل می‌شود، برخی دولتمردان اولویتشان برای حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف مباحث فرهنگی و برخی دولت‌های نیز موضوعات سیاسی بود و نقدهایی نیز به هر کدام از تفکرات و سیاست‌ها وارد است، باید تمامی این موضوعات در کنار یکدیگر دیده شود.

عباسی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان برای امر صادرات، گفت: باتوجه به تحریم‌ها دولت سیاست‌هایی را اعمال کرد تا تولیدات درون کشور در گام اول نیاز داخلی کشور را تامین کند، سپس تولیدات مازاد صادر شود، اما طبق گفته تولیدکنندگان توزیع محصول در کشور برای آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و باید این شرکت‌ها برای ادامه فعالیت در بازار مجوز صادرات داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: کشور عراق که امروز در بسیاری از حوزه‌ها مدیون جمهوری اسلامی است، در بحث تحریم‌ها برای سنگ‌اندازی پیش پای صادرکنندگان کشور، عوارض گمرکی خود را به سه برابر افزایش داد، اما صادرکنندگان معتقدند حتی با این شرایط هم صادرات برای آن‌ها توجیه اقتصادی دارد و دولت باید به آن‌ها مجوز صادرات اعطا کند.

عباسی در خصوص اختیارات کارفرمایان، یادآور شد: تعدیل نیرو در شرایطی که میزان تولید و صادرات کاهش پیدا کرده است، از اختیارات کارفرما است، اما باید حق و حقوق کارگری که تعدیل یا اخراج شده به‌صورت کامل پرداخت شود، همچنین دولت با بیمه بیکاری از این فرد حمایت کنند، اما در بحث اخراج کارگران نباید موضوعات را سیاسی و مردم را بدبین کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: نظم کارگر و کارفرما نباید بر هم بخورد، همچنین قوانین مرتبط با کار و فعالیت‌های اقتصادی باید به‌درستی اجرا شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها