کد خبر : 180724
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

جامعه مسیر خود را به سمت اقتصاد دیجیتال تغییر داده است

جامعه مسیر خود را به سمت اقتصاد دیجیتال تغییر داده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: افتتاح مراکز نوآوری مختلف نشان می‌دهد که جامعه مسیر خود را به سمت اقتصاد دیجیتال تغییر داده است. سید احمد موسوی امروز ۲۶ بهمن ماه در نشست خبری نخستین شبکه مراکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال کشور که در ساختمان اداره کل پست استان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم

جامعه مسیر خود را به سمت اقتصاد دیجیتال تغییر داده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: افتتاح مراکز نوآوری مختلف نشان می‌دهد که جامعه مسیر خود را به سمت اقتصاد دیجیتال تغییر داده است.

سید احمد موسوی امروز ۲۶ بهمن ماه در نشست خبری نخستین شبکه مراکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال کشور که در ساختمان اداره کل پست استان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم به گونه‌ای به ادامه این فعالیت‌ها پایبند باشیم که جوانان ما از این فضاها استفاده کنند تا بتوانیم قدمی در توسعه اشتغال در خراسان رضوی برداریم.

وی افزود: در ایام شیوع کرونا در حوزه پست استان خدمات شایسته و بسیاری را در سرویس‌های مختلف به مردم ارائه می‌دهیم. پس از حوزه بهداشت و سلامت، پست جزو دستگاه‌هایی بود که در این ایام خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است. در این ایام با وجود اینکه بسیاری از ادارات با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کردند همکاران ما به صورت صد در صد و شبانه‌روزی به ارائه خدمات می‌پرداختند. امروزه فضای مجازی و آزاد الکترونیک در جامعه گسترش پیدا کرده است. اقداماتی مانند افتتاح مراکز نوآوری مختلف نشان می‌دهد که جامعه مسیر خود را به سمت اقتصاد دیجیتال تغییر داده است.

مدیر کل پست خراسان رضوی اضافه کرد: شرکت پست باتوجه به رویکرد جدید کشور و نیازی که در جامعه احساس می‌کند، به ارائه خدمات می‌پردازد. نمونه‌ای از این خدمات را در سال جاری در نمایشگاه مجازی کتاب مشاهده کردیم. امسال بدون برگزاری نمایشگاه فیزیکی، به صورت مجازی با همکاری شرکت ملی پست و وزارت فرهنگ انجام شد. از این نمایشگاه در طی کمتر از ۱۲ روز یک میلیون و ۲۵۴ هزار جلد کتاب به صورت انلاین خریداری شد.

وی بیان کرد: در راستای برگزاری این نمایشگاه ۷۰۰۰ روستا و تمام شهرهای کشور به سیستم مجازی کتاب متصل شدند. امروز دیگر نیازی برای رفتن از شهری به تهران برای خرید کتاب نیست. تمامی افراد می‌توانستند به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند و پست این حلقه اتصال را انجام می‌داد. در این برنامه عدالت فرهنگی و یارانه‌ای برای تمامی اقشار برقرار شد.

موسوی خاطرنشان کرد: در حوزه پست تلاش کردیم با تجهیز و به‌روز کردن سیستم‌های خود به این سمت حرکت کنیم. اکثر خریدهای مردم امروزه از طریق سفارشات آنلاین و اینترنتی است. شرکت‌های بزرگ تولیدی و اینترنتی با هم همکاری می‌کنند و حلقه مفقوده ارتباط میان آن‌ها را پست با رساندن تولیدات این مجموعه‌ها به دست مصرف کنندگان با کمترین هزینه و زمان تکمیل می‌کند.

ایجاد شرایط لازم برای حضور تیم‌های افغانستانی در مرکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال

محمد ابوالحسنی، معاون بنیاد ملی کارآفرینی، در ادامه این نشست با بیان لزوم فراهم کردن زمینه حضور شهروندان افغان در مرکز نوآوری، اظهار کرد: چنین فضای چند هزار متر مربعی برای تولید محتوای دیجیتال در کشور بی‌نظیر است. مطمئن هستم که این مکان می‌تواند منشاء خیر و کارآفرینی بسیاری برای افراد فعال در حوزه تولید محتوا باشد.

ابوالحسنی افزود: در این مرکز نوآوری تمام امکانات مختلف در حوزه‌های تصویر، صدا و… در دسترس است. همچنین دفاتر مختلف می‌توانند تلاش کنند تا نبوغ و خلاقیت خود را بروز داده و به اشتغال و کارآفرینی کمک کنند. درخواست من از مدیران ذی ربط این است که زمینه حضور خواهران و برادران افغانستانی را فراهم کنند.

معاون بنیاد ملی کارآفرینی عنوان کرد: این افراد سال‌هاست که به میزبانی ما در ایران زندگی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها فارغ التحصیل دانشگاه‌های ایران هستند. این افراد نیز می‌توانند مانند ما در این مکان مستقر شوند تا با تیم‌های ایرانی تیم‌های مشترک کاری را ایجاد کنند. در نتیجه این اقدام می‌تواند زمینه لازم برای ورود به بازارهای خارجی را فراهم کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها